Kiszivárgott képeken az új Audi A6

audi a6
Vágólapra másolva!
Hivatalosan csak szerdán leplezik le az A6 új generációját, a hivatalos sajtófotók egy részét azonban már lehozta a holland Autoblog. Ezekből kiderül, hogy az Audi új felsőkategóriás limuzinja az A8 formanyelvét örökölte.
Vágólapra másolva!

Forrás: autoblog.nl

Az A6 típusjelzést 1994-ben, a 100-as modellfrissítésekor vezették be, az első, már ezen a néven született autót azonban csak 1997-ben mutatták be. Sportos, mégis elegáns és szokatlanul merész formájával, technológiai hátterével biztos helyet szerzett a négykarikás márkának a prémiumautók között. 2005-ben konzervatívabb, mégis jellegzetes külsővel érkezett az utód, trapéz alakú singleframe hűtőmaszkja azóta már audis védjeggyé vált. A képeken látható, legújabb generáció formája is meggyőző, mégsem nevezhető forradalminak.

Forrás: autoblog.nl

Nem okoz meglepetést az új A6 nemzedék, jól láthatóan az A4-essel elkezdett, majd az A8-cal tökéletesített, férfiasan szögletes stílust követi, melyet határozottabb élek és ívek, finomított részletek és némileg megváltoztatott arányok különböztetnek meg a korábbi generációktól. Ha van időnk elmerülni a részletekben, megtalálhatjuk azokat a különös ismertetőjeleket, melyekről beazonosíthatók a modellpaletta tagjai, egy autópályán elsuhanó négykarikás limuzin felismerésében azonban egyre inkább a méretek lesznek a segítségünkre, mert a LED-es nappali fénnyel ellátott fényszórók és a krómkeretes hűtőmaszk mindegyiken nagyon hasonló. Ha az A6 külseje nem is lett túl merész, a fantáziadús és minőséginek tűnő belső tér valószínűleg mindenkit kárpótol majd.

Forrás: autoblog.nl

Az új Audi is ugyanarra a rugalmasan alakítható platformra épül, melyre 2007 óta a cég hosszmotoros autói az A4 óta. Az előrelátóan fejlesztett "modularer längsbaukasten" platform hosszában és szélességében is bővíthető, még a tengelytáv nyújtását is elbírja hossznövekedés nélkül. Állítólag sok helyen alumíniumot is használnak benne acél helyett, bár nem olyan nagy arányban, mint a luxuskategóriás A8 esetében.

A márka életében központi szerepet betöltő típus technikai részleteit szerdán hozzák nyilvánosságra, várhatóan nagyon sok átfedés lesz az A8 motor-, és váltókínálatával, valamint kényelmi és biztonsági felszereléseivel. Még idén megkezdik a neckarsulmi gyáregységben a sorozatgyártását, ahol az A8-cal, az A7-tel és az R8 Spyderrel osztozik majd a szerelőszalagon.