Hiánypótló újdonság a vadonatúj V60, hiszen a családi modellek gyártásában nagy hagyományokkal rendelkező Volvo kínálatából eddig hiányzott egy közepes méretű kombi.

Centiméterek és világnézetek csapnak össze a középkategóriában, ahol a sportos vezetőknek szánt, kompakt méretű BMW 3-as sorozat, és a kisáruszállítókat megszégyenítően tágas Ford Mondeo kombiváltozata is versenybe száll a vevőkért. A Volvo marketingesei új oldalról próbálták megközelíteni a kérdést, és a kombit is az új S60 fiatalos stílusához igazították, így elsősorban azokat a vásárlókat próbálják megnyerni, akik konzervatív formavilága miatt eddig kerülték a svéd márka autóit. Sportosan alacsony tetővonalat és gömbölyű farrészt kapott az újdonság, de a jellegzetes Volvo stílusjegyekről sem feledkeztek meg. A márka rajongói is megtalálják a számukra kedves részleteket, a masszív vállat, és a nyúlánk hátsó lámpákat. Egységes, és egyedi a V60 külseje, lendületes, ék alakú formájában, optikailag mélyre nyúló hátsó ablakában a klasszikus 480-as szellemisége is felfedezhető.

Sportosan elegánsnak bátran, praktikusnak azonban kombi létére nehezen nevezhető az új modell, raktere a limuzinéhoz hasonlóan szinte jelképes méretű, mindössze 430 literes. Nagyobb nyílása és ügyes bővíthetősége, például a csomagtérpadló síkjába dönthető első ülés miatt mégis ez a változat alkalmasabb családi autónak.

Forrás: Volvo

A hátsó kialakításon kívül alig különbözik testvérétől a kombi kivitel, a motorkínálata is megegyezik az S60-nal. Háromféle benzines, a kisebbek két különböző teljesítményszinttel, 150-304 lóerővel, és két dízelmotorral rendelhető, a nagyobbik szintén kétféle kivitelben, 115-205 lóerővel készül. Természetesen a korábban már bemutatott, többféle balesetmegelőző, és a gyalogosfelismerő rendszer is elérhető lesz, amikor a V60 az őszi bemutató után néhány héttel megérkezik a hazai kereskedésekbe.