Nehezen juthatnak pénzükhöz a lengéscsillapítót korábban cserélő suzukisok

Vágólapra másolva!
Megérkeztek a Magyar Suzuki válaszai a lengéscsillapító-üggyel kapcsolatos kérdéseinkre.
Vágólapra másolva!

Fotó: Magócsi Márton [origo]
Két óra alatt cserélik a lengéscsillapítókat - nézze meg erről szóló képes-videós cikkünket!

Korábban hírt adtunk arról, hogy az első lengéscsillapítók korróziója miatt visszahívást hirdetett a Magyar Suzuki, később bemutattunk egy kitört kerekű Swiftet, amellyel a tulajdonosa szerint pontosan ez történt.

A nagyszabású akcióra és a konkrét esetre vonatkozó kérdéseinkre Ruska Viktória, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője válaszolt.

Eszerint "a problémára a szervizhálózattól kapott visszajelzések alapján, a folyamatos minőségellenőrzés során derült fény", az akció Magyarországon körülbelül 124 ezer autót érint. Minden érintettet levélben értesítenek, a címzettek adatait a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalától kapták. Az értesítéseket folyamatosan postázzák, hogy elkerüljék a torlódást, és hogy a szervizeknek legyen idejük felkészülni. Minden olyan tulajdonos, akinek az autójába a szóban forgó alkatrészt építették be, levelet fog kapni - ígérik, a szervizben ezzel az értesítéssel kell jelentkezni. A teljes akció néhány hónap alatt lezajlik.

Rákérdeztünk az akció becslések szerint többmilliárdos költségére. "Egy modell visszahívása nem lehet pénzügyi kérdés, hiszen a legfontosabb, hogy az általunk gyártott járművek minden szempontból kifogástalan állapotban legyenek. A visszahívási költségeket természetesen vállaljuk, ezekkel a költségekkel a saját gazdálkodásunkban kalkulálunk. A magyar piac valóban rettenetesen beszűkült, azonban nem elhanyagolható tényező a Magyar Suzuki export tevékenysége, amely jelentősen hozzájárul a vállalat összteljesítményéhez" - írta Ruska Viktória, ám pontos összeget nem közölt.

Fotó: Magócsi Márton [origo]
A magyar Berva gyártmányú lengéscsillapítót japánra cserélik, ha szükséges

Azt a cég korábban is kiemelte, hogy nem tudnak személyi sérüléssel járó balesetről. Megkérdeztük, van-e információjuk személyi sérüléssel nem járó, de a lengéscsillapító hibája miatt bekövetkező balesetről. "Tudomásunk szerint a visszahívás tárgyát képező lengéscsillapító hibájából személyi sérüléssel járó baleset nem történt" - válaszolta a kommunikációs vezető.

Az általunk bemutatott esetben sem sérült meg senki, a tulajdonos viszont saját maga fizette ki a szerinte a lengéscsillapító korróziója miatt szükséges javítást. "Amennyiben az ügyfél hitelt érdemlően bizonyítani tudja a lengéscsillapító cseréjének okát, úgy vállalatunk megtéríti a cserével járó költségeket" - áll a hivatalos válaszban. Ahhoz tehát, hogy valaki, aki még a visszahívás meghirdetése előtt maga cseréltette az alkatrészt, megtéríttesse költségeit a Suzukival, nem elég, ha a megvásárolt cseredarabról és beépítéséről is van számlája.