Továbbra is a VW Golf a legjobban fogyó autó Európában

volkswagen golf
Vágólapra másolva!
Európában közel 8, Magyarországon több mint 14 százalékkal bővült az újautó-piac augusztusban. A kontinensen továbbra is a Golfból adták el a legtöbbet, mögötte a Volkswagen Polo és a Ford Focus végzett.
Vágólapra másolva!

Forrás: Volkswagen

A Jato Dynamics adatai szerint 2011 augusztusában 7,8 százalékkal bővült az európai újautó piac, de az első nyolc hónapot tekintve még 1,1 százalékos lemaradásban van az idei év a tavalyihoz képest. Mind az öt legnagyobb piacon, Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban is nőttek az eladások az egy évvel korábbi állapothoz képest.

A hazai újautó-piac 3466 eladást produkált augusztusban, ez 14,2 százalékos bővülést jelent tavaly augusztushoz képest. 2011 első nyolc hónapjában összesen pedig 5 százalékkal kelt el több új autó, mint 2010-ben.

A Volkswagen Golfból adták el a legtöbbet Európában, tavaly augusztushoz képest 18,3 százalékkal nőttek a típus eladásai. A második helyen végző Volkswagen Polo eladásai 3,4 százalékkal nőttek, a harmadik helyen pedig az új Focus végzett, mindössze 338-al adtak el többet belőle, mint a negyedik Ford Fiestából. Olyan sűrű volt a mezőny, hogy a hetedik helyezett Volkswagen Passat is csak 1500 darabbal maradt el a Focustól. Az új Focus nagyon bejött a Fordnak, 40,2 százalékkal adtak el többet belőle, mint tavaly augusztusban a régi generációból.

A legjobb tízbe csak öt gyártó termékei kerültek be, a Ford Fiesta mögött az Opel Corsa és az Opel Astra végzett, ezt követi a Volkswagen Passat, a Renault Clio, a Renault Mégane, és a Peugeot 207-es.

A legjobb tíz márka sorrendje: Volkswagen, Ford, Renault, Opel/Vauxhall, Peugeot, Audi Citroën, BMW, Mercedes, Fiat.

A kisebb márkák közül a Jeep örülhetett a legjobban, mert idén augusztusig már közel másfélszer annyi autót adott el, mint 2010-ben. Ez főleg annak köszönhető, hogy a márkát felvásárló Fiat már a saját hálózatában értékesíti a terepjárókat Olaszországban, és a reklámra is többet költ. A Lexus is közel harmadával növelte az eladásait az új kompakt modellnek, a CT200h-nak köszönhetően.