320 lóerővel érkezik az 1-es BMW csúcsmodellje
![bmw 1 3 ajtó](https://cdn.origo.hu/2023/12/Z0M4TRac0vYTUs7M2vC3d2LdeQG6qsRyiHwpmrnlrUg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FlNzZkNmJjNzI5ZTRiYWJiMzNjN2Y1Yjc5Yzg3NTUx.webp)
Csaknem egy évvel az új 1-es sorozat bemutatása után megérkezett a háromajtós változat is, vele együtt pedig a csúcsmodell M135i. Formailag a nagyobb ajtók és keret nélküli ablakok jelentik a nagy változást, a külső méretek változatlanok: a háromajtós modell is 4324 milliméter hosszú, 1765 milliméter széles és 1421 milliméter magas, tengelytávolsága 2690 milliméter.
Az előző háromajtós 1-eshez képest 21 milliméterrel nőtt a hátsó lábtér és 30 literrel a csomagtartó, a motorkínálathoz két új verzió csatlakozott. Belépőmodellként a 114i vihető, ebbe az 1,6-os turbómotor 102 lóerős változatát szerelik, a csúcsra az M135i került.
Az M csoport kezelésén átesett, sportos modellben 320 lóerős a duplaturbós, háromliteres motor, legnagyobb nyomatéka 450 Nm 1300-4500-as fordulatszám között. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár az autóhoz, ezzel 5,1 másodpercig tart a százas sprint, az opciós nyolcfokozatú automatával két tizedet lehet nyerni. Az M csoport mérnökei a karosszériát, a felfüggesztéseket, a kormányzást és a fékeket is feszesebbre hangolták, a karosszéria sportosabb elemekkel gazdagodott. A 114i és M135i verziók ötajtós karosszériával is elérhetők lesznek.