Négy modellben debütál a BMW triplaturbós dízele

Nyilvánosságra hozták a hivatalos adatokat a BMW sportrészlegének új dízelmotorjáról. A triplaturbós, háromliteres blokk 381 lóerős, legnagyobb nyomatéka 740 Nm.

Három feltöltő dolgozik a világ legerősebb háromliteres turbódízel motorjában, amely a BMW történetének első dízel sportautóit hajtja. A várakozásokkal ellentétben ugyanis nemcsak az 5-ös sorozatban, hanem az X5-ben és az X6-ban is rögtön megjelenik az újdonság, szigorúan olyan elnevezésekkel, hogy túlságosan ne lehessen az M csoporthoz kötni a modelleket.

Így a "dízelmotoros M5" a korábbi híreknek megfelelően M550d xDrive lesz, a motor kombi karosszériával is rendelhető. Az X5-ben és X6-ban M50d xDrive utónéven debütál az újdonság, a hivatalos bemutatót a márciusi Genfi Autószalonon tartják. Először alkalmazott a BMW három turbófeltöltőt, a hivatalos megfogalmazás szerint két kisebb és egy nagyobb gondoskodik a motor lélegeztetéséről, a csúcsteljesítmény 381 lóerő, 740 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Utóbbi már 2000-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Mind a négy modellbe beépítik azt a rendszert, amely a motorhangot az audiórendszeren keresztül az utastérben is megszólaltatja. Az xDrive összkerékhajtási rendszert minden típusban az autók karakterisztikájához igazították, a váltó nyolcfokozatú automata. M csoportos felfüggesztésekkel és egyéb, a sportos részlegtől származó alkatrészekkel kerülnek piacra az újdonságok, az alapváltozatoknál vadabb karosszériával.

Mind közül az 5-ös szedán ígéri a legjobb menetteljesítményeket az új motorral, 4,7 másodperc alatt gyorsul százas tempóra (kombi 4,9), 6,3 literes (kombi 6,4) átlagfogyasztás mellett. Az X5 adatai 5,4 másodperc és 7,5 liter, míg az X6 adatlapján 5,3 másodperc és 7,7 liter szerepel.