Harminc év vegetálás után visszatér a Nissan  japán márkája, amely először a feltörekvő piacokon olcsó modelleket fog forgalmazni.

A Nissan bejelentette, hogy ismét bevezeti a 1980-as évek elején megszüntetett márkáját. A Renault-Nissan konszern elsősorban a feltörekvő piacokon (India, Indonézia, Oroszország) akar a Datsun márkával sikereket elérni, elsősorban olyan helyeken, ahol a Lada vagy a Dacia név már nem hangzik túl jól. Állítólag Ázsiában a Datsun még mindig jól hangzó név, így ez segíthet az eladásokban.

Datsun új logót kap, a márka kínálatában olcsó modellek fognak inkább megjelenni. A Datsun azt a sikeres utat követné, amit a Renault a Daciával bejárt, állítólag az sem lehetetlen, hogy a jövőben Dacia modellek jelenjenek meg Datsun névvel. Ha jól sikerül a márka bevezetése, akkor az sem lehetetlen, hogy Európában is megjelenjen a Datsun. Valószínűleg ezzel a márkanévvel Magyarországon is több autót el lehetne adni, mint Daciaként.