Nem izgult rá a világ az elektromos autókra

A Continental konszern megbízásából készült nemzetközi felmérés szerint felemás az autóvezetők hozzáállása az elektromos és a hibrid autókhoz.

A Continental 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonos megkérdezésével a közelmúltban készített, nemzetközi "Continental Mobility Study" tanulmányában arra a kérdésre keresett választ, hogyan látják az autósok az elektromos és hibrid autók jövőjét, illetve milyen feltételekkel váltanának a hagyományos technológiáról az újra. A felmérés tanúsága szerint az autósok többsége tudatában van a klímaváltozás következményeinek és annak, hogy a globális felmelegedés megállításához a közlekedésben is szemléletváltásra van szükség.

Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni elektromos vagy hibrid járműre, a legnagyobb arányban (58 százalék) a kínai és a német autósok válaszoltak igennel. Az elektromos technológiával kapcsolatban azonban az autósok többsége szkeptikus, szerintük az autógyártók többsége még nem készült fel a váltásra. Az új technológia elterjedését a német autósok 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka szerint segítené, ha a hagyományosnál alacsonyabb áron jelenne meg a piacon.

Forrás: Renault

A megkérdezettek fele azon a véleményen van, hogy még sok időnek kell eltelnie az új technológia széleskörű elterjedéséig. A franciák 42 százaléka, a németek és az amerikaiak 32 százaléka gondolja úgy, hogy 15 éven belül minden új autót elektromos hajtással gyártanak majd, a kínaiak körében viszont ez az arány 65 százalék. Ugyanakkor éppen kínai autósok többsége tartja a hagyományos technológiát lényegesen hatékonyabbnak az elektromosnál.

A hagyományos technológia előnyei közül a sebességről lennének hajlandóak az autósok elsőként lemondani. Ezt az áldozatot legkevesebben (29 százalék) a francia autósok közül hoznák meg, míg a németeknél 71 százalék, az amerikaiaknál 50 százalék, a kínaiaknál 42 százalék ez az arány. A legnagyobb elrettentő erővel az akkumulátor-újratöltés gyakorisága bír: a kínaiak és a németek 72 százaléka, a franciák 62 százaléka, az amerikaiaknak pedig 56 százaléka élné meg komoly kényelmetlenségként, ha 150 kilométerenként kellene újratöltenie az autó akkumulátorát. Ezért is döntene a többség inkább hibrid autó vásárlása mellett - állapítja meg a "Continental Mobility Study" tanulmány.