Emós festőnő, erotikus show és Skrillex-zene a Suzukinál

Frankfurti autószalon, Suzuki stand, Suzuki iv.4
Vágólapra másolva!
A Suzuki sajtótájékoztatója unalmasan kezdődött, de izgalmasan végződött.
Vágólapra másolva!
A Suzuki elnökhelyettese beszél Frankfurtban Fotó: Gulyás Péter - Origo

Először Szuzuki Tosihiro alelnök egy fabáb lelkesedésével és mimikájával, tört angolsággal és iszonyatosan lassan mormolta el a bejelenteni valókat. A kötelező kört letudta az SX4 S-Cross főbb tulajdonságainak ismertetésével, aztán megerősítette az egy hónapja tudható hírt, hogy szövetségre léptek a Caterhammel, a Super7 új változatába ugyanis Suzuki-motor kerül. A kétüléses sportkocsi a japán kei-carokban (városi minik) használt, 0,66 literes, háromhengeres turbómotort kapja meg, az erőforrás az új vezérlőelektronika révén nagyjából 80-85 lóerőt teljesít, ami kb. 20-szal több az eredetinél.

Caterham 0,66 literes Suzuki-motorral Fotó: Mudra László - Origo

A lényeg ezután jött: a középen álló, lepellel letakart iV.4 terepjáró tanulmány két oldalára egy-egy fehér papírral borított szekrényszerűséget toltak be. Ezután megjelent egy nádszál vékony, erősen emós kinézetű, feketébe öltözött fiatal ázsiai lány, aki Skrillex fejfájdító, szaggatós zenéjére elkezdett ujjal-tenyérrel festeni rájuk olyan vonaglások közepette, hogy még Lady Gaga is megirigyelte volna.

Alkot a művésznő Fotó: Gulyás Péter - Origo

Volt segítsége is ebben, a hoszteszek a kezébe adták a festékkel teli mélytányérokat, melyekbe szemlátomást improvizálva merítette bele a kezét, de maga az alkotási folyamat sem tűnt sokkal jobban eltervezettnek. Oda kente a matériát, ahova épp gondolta, semmiféle ábra nem alakult ki, csak színes pacák. Ez azonban senkit sem zavart, amikor a Frankfurti Autószalon két legszebb modellje sétált be mellé, mindketten fehér, testhez álló ruhában. A festőnő a falak helyett ezután a hölgyekre kezdett festeni, de csak a felső testükre, nagy figyelmet fordítva a domborulatokra is.

A Suzuki festőshow-val vezette fel az iV.4-et Fotó: Gulyás Péter - Origo

A slusszpoén elég bénára sikerült, ezután ugyanis a két falról lehúzták a papírborítást, és csak az iV.4 sziluettjének alakjában maradt ott a festék mindkettőn. A színes autóábrával arra próbáltak célozni, hogy ezt az új modellt annyiféle színben lehet majd megrendelni, mint amennyit egy kaméleonon lehet látni. Vagyis nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyénre szabhatóságra, a karosszérián kívül a tetőt, a tükröket és a belső egyes elemeit is sokféle színben lehet majd megrendelni, valószínűleg lesznek dekorálásra való matricaszettek és speciális felnik is az extralistában.

A kaméleonhoz hasonlították az új iV.4-et, két év múlva nálunk gyártják Fotó: Mudra László - Origo

Úgy látszik, a Suzuki is rájött arra, hogy mostanában mivel kereshetnek jól az autógyárak, a lényeg, hogy jó pénzért mindenki a saját ízlésére alakíthassa a járgányt. Az iV.4 egyébként nagyon karakteres és megnyerő élőben, egyelőre csak annyi biztos, hogy két év múlva mutatják be a sorozatgyártású változatát, 4,25 méter hosszú, és jobb terepjáró lesz, mint a legtöbb városi SUV.