Vágólapra másolva!
A legnagyobb show-t idén a BMW csoport sajtótájékoztatóján lehetett látni. Az elektromos járművek után szokatlan volt egy DTM autót látni és főleg hallani.
Vágólapra másolva!
Ennyi autó fért el a színpadon Fotó: Mudra László - Origo

A 40 perces műsorba ezúttal mind a három márka, a BMW, a Mini és a Rolls-Royce újdonságait belepréselték. Ez volt az első sajtótájékoztató az első sajtónapon, valószínűleg sok újságíró még oda sem tudott érni a fél kilences kezdésre a dugók és a messze lévő sajtóparkoló miatt. Még így is félő volt, hogy összeomlik az alkalmilag felépített lelátó a 11-es pavilon galériáján, ugyanis rogyásig telt öltönyös és kevésbé elegáns firkászokkal, a lépcsőre is masszív sor vezetett fel. Sajnos, a várakozásokkal ellentétben a Mini végül nem hozta el az új generációt előrevetítő Vision tanulmányt, és a BMW sem a szériaközeli M4-est, pedig mindkét autó hivatalos fotói már régóta publikusak. Viszont így sem volt hiányérzetünk, mert nagyon mozgalmas volt a prezentáció. Először a kisautó-márkával foglalkoztak, a színpadon saccra 40-50 km/órával száguldottak a márka modelljei, és azt is megtudtuk, hogy a Mini egy nem normális márka, az új szlogenje ugyanis pontosan ez: Not normal.

Ennyien voltak kíváncsiak a sajtótájékoztatóra Fotó: Mudra László - Origo

Az idén 90 éves BMW Motorrad bemutatta a C-Evolution nevű elektromos maxi méretű, elektromos robogóját, amely egyes alkatrészeit az új i3-astól örökölte. A néma robogó után jóleső érzés volt, hogy mennydörgésszerű motor- és kipufogóhang töltötte be a teret pár percig, aztán a DTM tavalyi bajnoka, Bruno Spengler autózott be a gigászi méretű színpadra. Ott egy stílusos erőcsúsztatással fordította irányba az M3-as alapokra épített versenygépét, amelyről hiányzott a vezetőoldali ajtó, hogy könnyebben kikászálódhasson a versenyző. Ian Roberston értékesítési és marketing igazgató egy rövid interjút is készített vele, ami halk kuncogást és sanda mosolygást váltott ki a színpadon összepréselődött németekből. Nem a kanadai pilóta kezdett el vicceket mesélni, hanem a brit főnök törte olyan angolosan a német nyelvet, hogy az még a németül alig tudó megjelenteknek is feltűnt, a fünföt (5) például következetesen funfnak mondta, és hallhatóan azt sem sajátította még el, hogy ebben a nyelvben a v-betűt f-nek kell ejteni.

Robertson, Spengler és az M3 DTM Fotó: Mudra László - Origo

Természetesen a szériagyártású BMW-k is itt voltak, a frissített 5-ös, az új X5 és kilapított 3-asra emlékeztető 4-es kupé helyett azonban ezúttal az elektromos "i" almárkára hegyezték ki a bemutatót. A legkevésbé sem BMW-s kinézetű i3-as bemutatója alatt az óriás LED falon Frankfurt bedigitalizált belvárosa volt látható tökéletes pontossággal megrajzolva, csak az nem stimmelt, hogy a szinte üres utcákon csak ilyen autók álltak. Ezután következett a még különlegesebb i8, a BMW első konnektoros hibrid sportkocsija, ami 2014-től meg is vásárolható, igaz, még nem Magyarországon.

A BMW i8 volt a bemutató legfontosabb autója Fotó: Mudra László - Origo

A háromhengeres turbómotorral és villanymotorokkal hajtott szárnyas ajtós hibrid 4,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, miközben a katalógusokba csupán 2,5 fog bekerülni az átlagfogyasztás mutató rubrikába, mivel elektromos hajtással is meg tud tenni 35 km-t. Kérdés, ki fog kiadni minimum 126 ezer eurót (kb. 40 millió forintot) egy háromhengeres sportkocsiért, még akkor is, ha a menetteljesítményei egészen kiválóak. Végsebessége eléri a 250 km/órát, és ekkor nem is segítik a villanymotorok a mindössze 1,5 literes benzinest. A benzinmotor egyébként az új háromhengeres motorcsalád legelső tagja, 231 lóerős teljesítménye a legnagyobb literteljesítményű BMW motorrá teszi.

Az M-es autók közül nagyon hiányzott az új M4 Concept Fotó: Mudra László - Origo

Az i8 formatervén biztosan nem fog múlni a piaci siker, a végleges változat az egyszínű fényezésével sokkal jobban néz ki, mint a két éve leleplezett tanulmány: lapos, széles, jó kiállású, és az orra a márka újabb formanyelvének talán legjobban sikerült darabja. Dr. Norbert Reithofer BMW vezérigazgatónak enyhe problémát jelentett kiszállni belőle a több száz, árgusan figyelő szempár előtt, a cég 57 éves első emberének a mélyre tett ülés mellett a rendkívül széles küszöb is megnehezítette a dolgát.