A Handelsblatt című lap értesülését sem a Volkswagen, sem az Audi szóvivője nem erősítette meg. Azt viszont a dpa hírügynökségnek a konszern belső köreiben elismerték, hogy a szoftver története az Audihoz kapcsolódik.
A Handelsblatt beszámolója szerint az Audi soha nem alkalmazta az 1999-ben elkészült szoftvert, de az végül megtalálta az utat a VW-nél kifejlesztett EA 189 típusú dízelmotorok felé. A motorokat aztán a Volkswagen több érdekeltségénél, így az Audinál is használták.
Az Audi eredeti ötlete a dízelmotorokra az indítás után hideg üzemmódban jellemző hangos kopogás kiküszöbölését szolgálta a motor üzemanyag-adagolásának szoftveres szabályozásával.
A fejlesztők később ezt a beavatkozást egészítették ki a motortesztelési üzemmód felismerésével, és a kibocsátási értékek ennek megfelelő átállításával.