Vágólapra másolva!
A Passat CC utódának tekinthető, Genfben bemutatott Arteon egy stílusos négyajtós kupé, aminek tervezésénél a vagány forma mellett a praktikusságra is odafigyeltek.
Vágólapra másolva!
Hiába nem hasonlít rá kívülről, az Arteon a padlólemezét, a motorjait, a futóművét, és a műszerfalát is a nyolcadik generációs Passattól örökölte Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az Arteon fejlesztői számára az alapvető célkitűzés az avantgárd formaterv és a komoly használati érték vegyítése volt, ami annyi jelent, hogy

a négyajtós kupé formaterve sokkal egyedibb, mint korábban,

és végre a hátsó ülésein is elegendő a fejtér, az 563 literes csomagtartó nyílása pedig hatalmas, mivel a hátsó szélvédő is nyílik a fém résszel.

Négyajtós kupénak mondják, ami magyarul lapos ötajtóst jelent Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A 284 centis tengelytáv 13 centivel hosszabb, mint a CC-é, ezért nem csoda, hogy hatalmas a lábtér a második sorban,

még a Passatét is 5 centivel múlja felül.

Két személyre formázták a hátsó üléspadot, de középen is van fejtámla, vagyis az új Volkswagen is ötszemélyesnek minősül. A 4,86 méter hosszú, de csak 1,43 méter magas Arteon legkarakteresebb része a teljesen új orr-rész, amelyen a LED fényszórók és a nappali világítás egybeolvad a hűtőrács króm díszléceivel és a motorháztetővel.

Keret nélküli ablakokat főként sportautókon látni, már a Subaru is leállt velük Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A karosszéria formájának másik meghatározó eleme az erőteljes oldalsó vonalvezetés, és az is különleges, hogy a motorháztető az első sárvédők felső részét is magában foglalja. Ahogy a CC-nél, úgy az Arteonnál is

keret nélküliek az oldalablakok,

ami menő kinézetet biztosít, de az ilyen autók szélzaja autópályán hangosabb, mint a keretes ablakúaké.

A középkonzolon lévő 9,2 colos érintőképernyő a gesztusvezérlést is ismeri Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Alapmotorként a ráncfelvarrt Golfból ismert

1,5 literes, hengerlekapcsolós, Miller-ciklusra is képes 150 lóerős TSI

szolgál, a közepes benzines a 190 lóerős kétliteres turbó, a csúcsot pedig az ugyanekkora, de 280 lóerős benzines turbó jelenti. Természetesen a kétliteres dízelmotor mindhárom változata is elérhető lesz 150-190-240 lóerős teljesítménnyel, kívánságra akár összkerékhajtással és DSG váltóval is. Utóbbiak a két legerősebb motorhoz alapfelszereltségként járnak.

Állítólag a Volkswagen új formanyelvének első képviselőjét tisztelhetjük benne Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az Arteonban mutatkozik be a Vészhelyzet Asszisztens új változata, amely a vezető rosszulléte esetén nem csak segítséget hív, hanem önállóan képes leállítani az autót biztonságos helyen, még úgy is, ha ehhez sávot kell váltania. Várhatóan idén júniusban indul az Arteon értékesítése, természetesen a Passatnál magasabb áron.