Váratlan dolog történt a magyar használtautó-piacon

használtautó kerekedés
Budapest, 2013. szeptember 7. Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Közel kétéves folyamatos emelkedést követően 2017 első negyedévében megszakadt a Használtautó-index növekedési trendje, csökkent a piac lendülete.
Vágólapra másolva!

Az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám az év végi 132,4-ről 128,4 pontra esett vissza. A csökkenés oka, hogy azonos átlagár mellett mintegy három százalékkal csökkent a gazdát cserélő használt autók mennyisége - írta a Használtautó.hu közleménye.

Bár az év elején némileg visszaesett a hazai használtautó-piac forgalma, 2016 elejéhez képest így is 28 százalékkal nagyobb volt a gazdát cserélt autók összértéke. Ebben nagy szerepet játszott az árak emelkedése is: a meghirdetett autók kínálati átlagára kétszámjegyű növekedést mutatva immár 1,9 millió forint felett jár.

Az áremelkedés oka a tartósan gyenge forintárfolyam mellett az, hogy az olcsóbban behozott, de nehezebben felderíthető előéletű autókkal szemben

egyre többen a belföldi kínálatot részesítik előnyben, amely így magasabb áron is eladhatóvá vált.

A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak. Azonban e szegmens növekedési üteme idénre lényegesen lelassult: míg 2016 elején 24 százalékkal hoztak be több használt autót, mint egy évvel korábban, addig az idei első három hónapban behozott 34 800 személyautó mindössze 7 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor.

Száz eladott hazai használt autóból 14 az Opel, további 10-10 százalék pedig a Suzuki és a Volkswagen emblémáját viseli.

Ezt a három márkát a Ford (8%) és a Renault (6%) követi. Összességében a fenti öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom 48 százalékát.