Az első CLA-nál két évet kellett várni rá, az új nemzedéknél viszont már két hónappal a kupé után be is mutatták a Shooting Brake-et. Ez jelenleg
az egyetlen dizájnkombi a Mercedes kínálatában,
hiszen a nagyobb CLS-ből már csak négyajtós létezik.
A CLA kupéhoz hasonlóan a CLA Shooting Brake is kizárólag Kecskeméten készül, az értékesítése idén szeptemberben kezdődik,
az ára kb. 200 ezer forinttal lesz magasabb
azonos motor és felszereltség esetén.
Vélhetően többet fognak gyártani honfitársaink, mint elődjéből, mert ezt már Kínában is árulni fogják. A világ legnagyobb autópiacán a vevők számára az autók tágassága az egyik legfontosabb szempont a vásárlásnál. A Mercedes azért dönthetett úgy, hogy az új Shooting Brake-et már oda is elviszi, mert a hátsó sorban javult a helykínálat.
A 4,68 méter hosszú karosszéria a B-oszlopig teljesen megegyeznek a kupé modellével.
Középtől azonban magasabban fut a tetővonal,
amely könnyebb beszállást és nagyobb fejteret biztosít a hátsó ülésen utazóknak.
Én például a genfi üléspróbán a magam 178 centijére beállított vezetőülés mögött még kényelmesen elfértem a hátsó ülésen, a fejem és a plafon között négyujjnyi távolság maradt.
Igaz, a nagyobb fejtér érdekében a hátsó ülőlap meglehetősen alacsonyan van,
ami nem mindenkinek kényelmes. Viszont a hátsó lábtér is nagyobb, mint korábban, amit az elődhöz képest a tengelytáv 3 centis nyújtásával értek el.
Azért így sem feltétlenül a tágasság lesz az első, ami a hátsó ülésen ülők eszébe fog jutni, mert a tető kupolaszerűen borul a széleken ülők fejére,
viszonylag kicsik a menő, keret nélküli ablakok,
és előre is keveset lehet kilátni, mert az első sportüléseket egybeépítették a fejtámlákkal.
Bár a formatervezésnél az egyedi stílus érezhetően fontosabb volt a használati értéknél, a kombi CLA azért még így is jóval praktikusabb a négyajtósnál,
a csomagtartó például 460 helyett 505 literes,
itt alapból lehajtható a hátsó ülés és az első utasülés is. Emlékeztetőül, az első CLA-nál 470 literes volt a négyajtós, és 495 literes a Shooting Brake csomagtere.
Pár apró változást leszámítva az új CLA-ba is az új A-osztály műszerfalát szerelik (itt olvashat róla tesztet). Ez persze egyáltalán nem baj, mert a ferdehátú kompakt belső tere a legmodernebbnek számít az alsó középkategóriában, főleg, ha a szélesvásznú kijelzőt is megrendelik hozzá.
Az A-osztályból ismert MBUX fedélzeti infotainment rendszer továbbfejlesztett változatát kapja a CLA és a CLA Shooting Brake. Ez komplexebb hangparancsokat is képes értelmezni, és az autóban ülők közül csak arra figyel, aki a „Hey, Mercedes" kifejezéssel felébreszti álmából.
Már képes megkülönbözteti a vezető és az utas hangját,
így például magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia a masszázsfunkciót, vagy felerősíteni a fűtést.
Ráadásul a sötétben is működő „belsőtér asszisztens" révén az MBUX
mostantól kézmozdulatokkal is irányítható.
Lehetséges a lámpák felkapcsolása, és a képernyőtartalmak változtatása is. A korábban elmentett személyes kedvenc funkció pedig a középkonzol felett V-alakban tartott mutató és középső ujjakkal hívható elő.
A korábbinál szélesebb nyomtávoknak (elöl +63 mm, hátul +55 mm) és alacsonyabb súlypontnak köszönhetően
az útfekvés valószínűleg javul az elődhöz képest,
a kényelmet adaptív lengéscsillapítás megvásárlásával lehet fokozni. Alapáron 16 colos kerekeket szerelnek a kocsira Kecskeméten, de felárért akár 19-esek is rendelhetők lesznek 225/40 R19 abroncsokkal. Ellentétben az A-osztállyal, minden motorhoz független, többlengőkaros hátsó futómű jár.
A CLA Shooting Brake csúcsváltozata az AMG változatok érkezéséig CLA 250 lesz, amelynek kétliteres négyhengeres turbómotorjával 225 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad le a hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül. A szeptemberi piaci bevezetés idején azonban az A-osztályokból ismert, ennél gyengébb benzines és dízelmotorok is elérhetőek lesznek.