Bemutatkozott a legerősebb magyar autó, rögtön kettő is van belőle

45 amg
Vágólapra másolva!
A Kecskeméten készülő Mercedes A-osztály és CLA is megkapta a világverő turbómotort.
Vágólapra másolva!
Az öt és a négyajtós változat menetteljesítményei azonosak, de a CLA valamivel jobban fogyaszt a kedvezőbb légellenállása miatt Forrás: Mercedes-Benz

A Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatta be a Mercedes a kompakt modellsorozatának két csúcsmodelljét, az AMG-nél fejlesztett A 45 4MATIC+-t és a CLA 45 4MATIC+-t. Mindkét autóban ugyanaz az új fejlesztésű, kétliteres turbós erőforrás dolgozik, amely

a világ legerősebb négyhengeres szériamotorja,

ráadásul fajlagos teljesítményben (211 lóerő/liter) is kevés jobb van nála, még a hipersportkocsik között is.

3,9 alatt százon: új rekord a kompakt hot hatch-ek között Forrás: Mercedes-Benz

Az M139-es kódnevű erőforrás már az alapváltozatban is erősebb, mint a régi A 45 és CLA 45 M133-as jelű motorja, amely eleinte 360, aztán a ráncfelvarrás után 381 lóerőt adott le. Az új motor csúcsteljesítménye 387 lóerő, maximális nyomatéka 480 Nm.

Az S változaton 90 mm az aktív kipufogók átmérője Forrás: Mercedes-Benz

Az S változatban azonban a megemelt (2,1 bar) turbónyomásnak, a golyóscsapágyas turbókompresszornak és még számos egyéb, a 4,0 literes V8-asból átvett trükknek köszönhetően köszönhetően

a teljesítmény eléri a 421 lóerőt, a nyomaték pedig az 500 Nm-t.

Az A 35-höz képest 180 fokkal elfordították a motort, a turbó és a leömlő így a tűzfal felé néz Forrás: Mercedes-Benz

Turbómotortól szokatlanul magasan, csak 5000-nél érhető el a maximális nyomaték, a tervezők ezzel

a szívómotorok karakterisztikáját szerették volna leutánozni.

Az sem hétköznapi, hogy a tiltás csak 7200-nél következik be, a motor kifejezetten pörgősnek ígérkezik.

A CLA 45 is megkapta a függőleges osztású Panamericana maszkot Forrás: Mercedes-Benz

A rajtprogram segítségével az S változat 3,9, a normál 4,0 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebesség 250 km/órára (elektronikusan korlátozott), de az erősebbnél az AMG Vezetői csomag megvásárlásával ez 270 km/órára növelhető.

A normál változatok 18, az S-ek 19 colos kereken gördülnek Forrás: Mercedes-Benz

Összesen hatféle üzemmód közül lehet választani (csúszós, kényelmes, sport, sport+, verseny, egyéni), de az ESP-t is szabályzó AMG Dynamics elektronikus stabilitássegédnek is négy állása van (basic, advanced, pro és master).

Fejtámlával egybeépített kagylóülések várják a szerencséseket Forrás: Mercedes-Benz

Nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó továbbítja az irdatlan erőt a négy kerékhez, a tengelyek közötti nyomatékeloszlást egy elektromechanikus rendszer szabályozza. Újdonság, hogy a Ford Focus RS-hez hasonlóan

az összkerékhajtás programozható, Drift módban például több nyomaték jut a hátsó kerekekre,

ami erőcsúsztatásra is képessé teszi az A 45-öst és a CLA 45-öst. Ezt úgy érik el, hogy a hátsó differenciálmű két oldalán egy-egy többtárcsás kuplunggal egymástól függetlenül lehet szabályozni a hátsó kerekekre jutó nyomaték nagyságát.

A kormányon is vannak kijelzők, akárcsak a négyajtós AMG GT-n Forrás: Mercedes-Benz

Nem csak a hajtásban tér el a tavaly érkezett A 35 és CLA 35 az erősebb testvérektől, az utóbbiak ugyanis agresszívebb megjelenésű aero-csomagot, kiszélesített sárvédőket, más felniket és lökhárítókat, és jelentősen merevebbé tett karosszériát is kapnak, még a motortér alá is bekerült egy új merevítő lemez. Természetesen a fékrendszerük is erősebb, elöl négy, illetve hatdugattyús (S) nyergekkel, 350, illetve 360 mm átmérőjű tárcsákkal. Karbon-kerámia fék nincs felárért sem.