A nők bálványa visszatér, de három hengerrel - Nissan Juke menetpróba

2019.11.15. 12:55

Aktív sávtartás és telefonos okosságok

A megjelenés mellett természetesen a friss technikákra is érdemes odafigyelni. A 21. század ugyanis sajnos csak részben alapáras a Juke 2-ben. Mindazonáltal immár a kis crossoverben is realitássá vált a Nissan ProPilot, a Mirror Link, továbbá a Google Assistant. A ProPilot aktív tempomat, aktív sávtartó, vészfékfunkció, valamint oldalsó és hátsó holttérfigyelő alkotta fejlett asszisztensrendszer, ami egy gombnyomással deaktiválható, ám ha már az ember kifizette, engedje működni, jobban jár.

Városban jól jön a magas üléspozíció, bár átlósan hátrafelé továbbra sem túl jó a kilátás. A következő években 30 százalékos emelkedést vár a Nissan a Juke szegmensébenForrás: Origo

A telefontükrözés ugyancsak hasznos és kényelmes, a navigálás és a telefonálás fedélzeti integrált élményéhez könnyű hozzászokni. Új elem a Google Assistant, amely perifériaként kezeli a Juke-ot. Így, akár egy tabletet, vagy okosizzót, távolról is lehet vezérelni a jármű egyes funkcióit - a járművet magát azonban nem! –, virtuális fekete dobozként pedig a menetadatok is visszakövethetők.

ProPilot, MirrorLink, parkoló automata, madártávlati kamerakép. A Juke 2 korunk gyermekeForrás: Nissan

Kár, hogy ezt nem magyarul szépen megfogalmazva teszi, különben innentől önjáró menettudósítás következhetne. Na, de sebaj, korántsem volt szörnyű az 1.0 7 DCT, illetve a 6 MT változat volánja mögött eltöltött röpke délután, hogy kín lenne bármit is írni róla. Igaz, elsőként a duplakuplungos verzióhoz sikerült hozzájutni, ezért hamar kiderült a Juke egyetlen komolyabb dinamikai gyengéje.

Az előtte haladó autót állóra fékezésnél, újbóli elindulásnál is követni tudja a rendszerrel, illetve a sáv közepén tartja (kanyarban is) a Nissant – de tartósan nem engedheti el a vezető a kormánytForrás: Origo

Komoly érvek a kézi váltó ellen, mégis azzal vennénk

Az DCT-váltó és az ezres, háromhengeres turbómotor párosát sem a karakterválasztó D Mode gomb sport állásával, sem a gázpedál intenzív taposásával nem lehetett igazán megtáltosítani. Rendes iparosként városban kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a közlekedést, de az önmagában korrekt motorocska 117 lóerős teljesítményét, illetve 180 Nm tartós nyomatékcsúcsát (200 Nm overboost) kissé nyúlósan adagolja szerkezet, s manuális módban sem váltja meg a világot.

Ahogy egyre több mai autónál, itt is lespórolták a motorburkolatot. Az Euro 6d-Temp besorolású, turbós háromhengeres 117 lóerővel és 180 newtonméterrel viszi a Juke-ot, egész kulturáltanForrás: Nissan

Két nagyon nyomós érv azonban mindenképpen a duplakuplungos változat mellett szól: a ProPilot és az önparkoló rendszer csak vele képes együttműködni. Jóllehet, a hatfokozatú kézi erőátvitellel az embernek egy sor dolgot magának kell csinálnia, de annak, aki szeret vezetni, mindez sok örömet okozhat. Eleve virgoncabb a manuális Juke, ráadásul a váltókar rendkívül jó helyen, a középkonzolból kinyúlva, szinte csuklóval, könnyen és pontosan kapcsolgatható.

8 hangszórós finomhangolt Bose hifi és kagylóülés: a fiatal korosztály is megkaphatja a magáétForrás: Nissan

A kanyargós katalán kaptatókon a közepesen feszes, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű jóindulatú hangolása és a korszerű vezetőasszisztensek diszkrét jelenléte a részben automóm közlekedés helyett a vezetés élményébe is bepillantást engedett. Noha a prezentáció során sokat emlegetett menetdinamikai programválasztó gomb a hárompedálos Juke-ra sem volt különösebb hatással, az aprócska motor egyértelműen a jobbik énjét mutatta kézi váltóval.

Dízel helyett hibridként riogatja a Toyota C-HR-t

A közel 8 l/100 km-es átlagfogyasztás is annak az eredménye, hogy a jelen pillanatban egyedüli motorváltozat jó móka is tud lenni a klasszikus erőátvitellel, ráadásul két személlyel a fedélzetén tudja szedni a lábát, ha nagyon kell. De mi újság a spórolással? Az egykor népszerű 1.5-ös dízel helyett jövőre a kor elvárásainak megfelelően hibrid benzinessel egészül ki a motorpaletta.

Jó vezetni a hatsebességes kézi váltós alap Juke-ot. Óvakodjon az Alcantara műszerfalborítástól mindenki, aki nem ért a tisztításáhozForrás: Origo

Ez, akárcsak a friss műszaki alap (CMF-B padlólemez), megegyezik az új Clio és Captur technikájával, vagyis a Renault-Nissan konszernnek és beszállítóinak aktuális tömegterméke. Azt csiripelték a verebek a bemutatón, hogy a vadonatúj zöld verziók különösen nagy elektromos hatótávolságra lesznek képesek, ami a Renault és a Nissan külön-külön is élenjáró villanyautó-tudásbázisának ismeretében talán nem olyan nagy szenzáció. Na, de előbb lássuk, miként fogadja majd az újdonságot a piac!

Íme, a downsizing-divat: eleinte nem is volt kapható 1,6-osnál kisebb benzinmotorral a Juke 1 (sőt, még 218 lóerős Nismo RS is létezett belőle). Most csak egyliteres háromhengeresként kínáljákForrás: Origo

A Juke második generációja 2020 elején érkezik a magyarországi márkakereskedésekbe, és a Visia alapváltozat ára 5,79 millió forint lesz. Drágább ugyan, mint az elődje (4,91 millió), de bőven ellentételezi a gazdagabb szériafelszereltség (LED-lámpák, DAB-rádió és Bluetooth, 4,2 colos kijelző, klíma, tempomat, vészfékező rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, táblafelismerő stb.). Egy tételt azért szívesen látnánk a konfigurátorban: a konszern Mercedesszel közös, 1,3-as turbómotorját.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Előző
  • 1
  • 2
Következő