Ennél nagyobb Golfot még sosem gyártott a Volkswagen

Golf Variant kombi
Vágólapra másolva!
A nyolcadik generációból eddig csak ötajtós létezett, most már kombi is van.
Vágólapra másolva!
Enyhén lejt a tetővonal, hosszabb lett a karosszéria Forrás: Volkswagen

Az új Golf Variant jóval nagyobb elődjénél, a hetes Golf kombijánál,

a karosszéria 6,6 centivel lett hosszabb, most 4,633 méteres.

Nem csak a hátsó túlnyúlást növelték meg, hanem a tengelytávot is (2,686 méteresre), ezért a hátsó üléseken közel 4,8 centivel több lábtér fogadja az utasokat, mint a régi kombiban (vagy az új ferdehátúban). Igaz, a csomagtér csak 6 literrel lett nagyobb, most 611 literes, viszont ha lehajtják a hátsó üléseket, akkor a növekedés már 22 liter (így 1642 literes a tér).

Szemből pont úgy néz ki, mint az ötajtós Forrás: Volkswagen

A karosszéria a B-oszlopig tökéletesen megegyezik az ötajtóséval,

a különbségek utána kezdődnek. Sportosabb lett a tetővonal, mint a régi kombin, mivel már hátrafelé enyhén lejt, de annyira azért nem, hogy a hátul ülők fejtere érezhetően csökkenjen. Az alapáron LED-es hátsó lámpák nagyon hasonlítanak az ötajtóséhoz, viszont itt más a belső grafikájuk, és további különbség, hogy a rendszám a hátsó ajtón, és nem lent, a lökhárítón van.

A terepkombi emelt futóművel és összkerékhajtással érkezik, nem lesz olcsó Forrás: Volkswagen

A sima Golf Varianttal egyszerre

az Alltrack is megérkezett,

hogy betöltse az űrt a mezei kombi és a SUV modellek (T-Roc, Tiguan) között. Ez a változat nem más, mint egy emelt futóművű, összkerékhajtású terepkombi, amelyre fényezetlen műanyag védőelemeket, egyedi felniket és lökhárítókat szerelnek.

611 literes a csomagtartó, ami jó érték, de a kategóriagyőzelemhez kevés Forrás: Volkswagen

Természetesen mindkét kombihoz szériában jár a tetősín, felárért kihajtható vonóhorog is kapható, amellyel az összkerekes Alltrack akár 2 tonnás fékezett utánfutót is elvontathat. Aki megrendeli az elektromos csomagtérajtó-nyitást,

akár láblendítéssel is nyitásra bírhatja a fedelet,

a csomagtérben kampókat, dupla padlót, 12 és 230 voltos csatlakozókat is elhelyeztek a wolfsburgi mérnökök, de csomagrögzítő sínek és hálók nincsenek.

A Golf Variant és a Golf Alltrack értékesítése év végén kezdődik el, a motorválaszték várhatóan megegyezik az ötajtóséval.