Élőben néztük meg az új Opel Astrát, amely már zöld rendszámot is kaphat

Opel Astra
Vágólapra másolva!
30 évvel az első F-generáció után mutatkozott be a legújabb nemzedék, az L. A benzines és dízel kivitelek mellett már zöld rendszámos plug-in hibridként és tiszta villanyautóként is kapható lesz.
Vágólapra másolva!
Határozott és letisztult a formavilág a jellegzetes Vizor-maszkkal, ezen az autón az Opel-embléma is fekete volt Fotó: Gulyás Péter

Nagy szó, hogy az Opel élőben is be tudta mutatni a magyar autós sajtónak az Astra új generációját, mivel az interneten nyáron bemutatott típusnak még az előszériás gyártása sem kezdődött el a márka főhadiszállásán, Rüsselsheimben.

Jelenleg még csak három darab prototípus létezik a világon,

és ebből kettő ott volt a magyarországi bemutatón. Minden bizonnyal a szentgotthárdi Opel-gyár – amely a rendszerváltás utáni első nyugati autógyár volt hazánkban, és amelynek kapuján 85 ezer F Astra gördült ki – miatti jó kapcsolatok, no meg az Astra európai átlagnál jobb, 10 százalék körüli magyar piaci részesedése is közrejátszhatott abban, hogy az importőr öt hónappal a piaci bevezetés előtt el tudta kérni a rendezvényére ezeket a kézzel összeszerelt autókat.

Nagyon hangsúlyozzák, hogy német. Az ötszögekből álló 18-as felni az 1978-as Monza kerekeire emlékeztet, és színes betétekkel lehet személyre szabni Fotó: Gulyás Péter

Megszámolni is nehéz volt, hányszor hangzott el a bemutatón a „tervezve-fejlesztve-gyártva Németországban" szlogen, ami azért sántít kicsit, mert az új Astra már a Stellantis-konszern (PSA-FCA-Opel) kompakt autós technikájára épül, így a lemezek alatt szinte semmiben sem különbözik a szintén vadonatúj Peugeot 308-astól. Ez persze nem probléma, mert a testvérmodell az egyik legerősebb vetélytársa lett az alsó-középkategóriában mércének tekintett Volkswagen Golfnak.

Kívülről nagyon más, mint a Peugeot

Hátul minden Astra teljesen LED-es lámpákat visel, ezért lehettek ennyire keskenyek és elegánsak a búrák Fotó: Gulyás Péter

A 308-as és az Astra között a legnagyobb különbség a dizájn.

Előbbi furfangos domborításaival, kiszélesített sárvédőivel, hatalmas, csillagmintás hűtőmaszkjával és vámpírfogakra emlékeztető LED-fényeivel teljesen más iskolát képvisel, mint a sallangmentes, letisztult formájú, főleg egyenes vonalakkal megrajzolt Opel. Persze profilból azért látszik a rokonság köztük, a hosszú motorháztető, a döntött szélvédő és a hátratolt kabin közös vonás.

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra

Mint minden Opel a tavalyi Mokka óta, az Astra is az új márkaarccal, a Vizorral érkezik, amely egy fényes, fekete maszkot jelent a szépen beleillesztett, szárny alakú nappali fénnyel ellátott fényszórókkal. A feláras adaptív LED technológia az Insigniából érkezik, a 168 szegmensből álló lámpák jobb felbontásuknak köszönhetően még precízebben takarják ki a szembejövőket, mint a korábbi mátrixosak.

Alig hosszabb, de sokkal szélesebb

Előre döntött C-oszlopaival, kiszélesített sárvédőivel, valamint nagyobb kerekeivel jóval sportosabb lett az új Astra megjelenése, mint a régié Fotó: Gulyás Péter

Egyelőre csak az ötajtós karosszériaváltozat létezik, amely 4,374 mm-es hosszával és 1,860 mm-es szélességével átlagos méretű a kompaktok között.

Mindössze 4 mm-rel hosszabb a réginél, de 50 mm-rel szélesebb, a tengelytávja pedig 13 mm-rel nőtt meg.

Csökkent viszont a magassága, igaz, mindössze 15 mm-rel. Az üléspróba alapján főleg szélességben nőtt meg a kabin, a hátsó utasok lábtere továbbra sincs a kategória élvonalában (két 180 centis felnőtt éppen elfér egymás mögött), és az itt ülők az alacsony ülőlapnak és a viszonylag kis ajtónyílásnak sem fognak maradéktalanul örülni. Problémáikra az egyelőre még titkos másik karosszériaváltozat, a kombi jelenthet gyógyírt, amely várhatóan hosszabb tengelytávval és tágasabb hátsó sorral rendelkezik majd – mármint, ha a Peugeot-ból indulunk ki.

Ilyen a hátbarát, masszírozós vezetőülés Fotó: Gulyás Péter

Mint megtudtuk, az alapfelszereltséget leszámítva széria lesz a német Egészséges Hát Munkacsoport által minősített vezetőülés, amelyet 12 mm-rel alacsonyabbra szerelték, mint az elődmodellben. A kiállított autók első ülései fűtéssel, szellőztetéssel, masszázsfunkcióval és pneumatikus gerinctámasszal is rendelkeztek, a tömésük puhábbnak tűnt, mint a pár hónapja kipróbált Peugeot ülései, de azokhoz hasonlóan roppant kényelmesnek tűntek.

Digitális vezetői környezet

Ez a széles digitális kijelző (extraként teljes üvegborítással) két horizontális elrendezésű, egyenként 10 colos, összeillesztett képernyőből épül fel Fotó: Gulyás Péter

Szériafelszereltségként jár a 2x10 colos digitális Pure Panel, a drágább változat Pure Panel Pro rendszere ugyanekkora, de navigációt is tartalmaz és műanyag helyett valódi üveg borítja. A bal oldali, nem érintőképernyős fél a hagyományos, analóg műszeregyüttest váltotta le. Jobb oldalt, az érintőképernyőn a widgetekkel személyre szabható menürendszer fut, azonban a legfontosabb funkciók – például a légkondicionáló – szerencsére fizikai gombokkal működtethetők.

A hangfelismerésre is képes Opel Connect infotainment rendszerhez vezeték nélkül csatlakoztathatók Apple CarPlay-en vagy Android Autón keresztül okostelefonok, szintén alapáron. Állandó internetkapcsolatban van minden Astra, így a szoftverfrissítéseket automatikusan letölti, a navigáció pedig a valós idejű forgalmi adatokat is figyelembe veszi úttervezéskor.

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra

Felárért fejlett asszisztensek segítik a vezető munkáját, a nagy méretű, szélvédőre vetítő head-up kijelzőtől a 75 méter hatótávolságú holttérfigyelőn és a félautomata parkoló rendszeren keresztül egészen a 360 fokos képet adó kameraegyüttesig. Továbbfejlesztették a 2-es szintű önvezető rendszert (a tempomat és a sávtartó együttese), amely

már önálló előzésre is képes,

és a navigáció adatai alapján lelassít az éles kanyarok előtt.

A csomagtér megnőtt, 370 helyett már 422 litert kínál. Az Opel-embléma döntésével lehet nyitni a műanyag fedelet Fotó: Gulyás Péter

Elöl MacPherson, hátul egyszerű, csatolt lengőkaros futóművet kapott az Astra, nincs tehát független, több lengőkaros rendszer, mint sok konkurensben a Ceedtől a Golfon át a Focusig, de ez a 308-asnál sem volt probléma. Adaptív lengéscsillapítás is rendelhető lesz, a karosszéria torziós merevsége pedig 14 százalékkal javult. A futóműhangolásnál kifejezetten ügyelt arra az Opel, hogy a korlátozásmentes német autópálya-szakaszokon is stabil és biztonságos legyen az útfekvés.

Az első Astra zöld rendszámmal

Már a bevezetésétől kapható lesz az Astra plug-in hibrid hajtással: ebben a 150 lóerős 1,6 literes turbós benzinmotor és a nyolcfokozatú automata közé egy 110 lóerős villanymotor kerül, a rendszerteljesítmény 180 lóerőre jön ki. Ideális körülmények között 60 km tehető meg tisztán elektromos hajtással (ilyenkor a végsebesség 130 km/h), a vízhűtésű, 12,4 kWh-s akkumulátort a 7,4 kW-os fedélzeti töltő két óra alatt tölti fel, hagyományos aljzatból pedig nyolc óráig tart a művelet.

2022 augusztusától a kínálat tetejére érkező, 235 km/h végsebességű, 225 lóerős plug-in hibrid is rendelhető lesz (valószínűleg GSi-ként, csúcsfelszereltséggel), ebben csak a benzinmotor erősebb, az elektromos rész nem változik.

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra

Aki milliókkal olcsóbb Astrát szeretne, választhatja majd az 1,2-es, háromhengeres turbós benzinest 110 és 130 lóerővel (fogy.: 5,4 l), illetve a négyhengeres 1,5 literes dízelt 130 lóerővel (fogy.: 4,4 l). A benzinesek és a dízelek alapáron hatfokozatú kézi váltóval készülnek, a nyolcfokozatú automata az erősebb motorváltozatokhoz lesz rendelhető.

2023 tavaszán érkezik majd a tisztán elektromos Astra-e,

amelynek hajtásláncáról és akkumulátorkapacitásáról még semmit sem árultak el.

A leggyengébb, 110 lóerős benzines is megfutja a 200 km/h-t Fotó: Gulyás Péter

Decembertől, a hivatalos árlista kiadásától lesz rendelhető a legújabb Opel,

az első vásárlók február végén-március elején vehetik majd át az autóikat.

Hétféle külső színből (a tető lehet fekete is) és hatféle felniből áll a választék, utóbbiak mérete 16-18 colig terjed. Májusban érkezik a népszerűnek ígérkező kombi, nagyobb lábtérrel és csomagtartóval, még jobb variálhatósággal.