A Hyundai luxusmárkája kifejezetten Európa számára készítette el az Audi A4 Avant és a BMW 3-as Touring vetélytársát, amelynek fő vonzereje a formája lesz.

A G70 Shooting Brake lesz az ötödik modell, amit árusítani fog a Genesis 2021 második feléről Európában a G70 és G80 szedán, valamint a GV70 és a GV80 SUV-ok mellett. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Genesis

A G70 Shooting Brake az első típusa az Európába hivatalosan idén nyáron érkező Genesisnek, amelyet speciálisan az öreg kontinens igényei alapján fejlesztett ki. Úgy vélik a koreai prémiummárka vezetői, hogy a kombi karosszériatípus mélyen beágyazódott az európai autótörténelembe, és különösen a prémiummárkák ügyfelei között rendkívül népszerű.

Összetéveszthetetlenül izgalmas a formája, ami üdítően hat a sok egyforma Audi, BMW és Mercedes utánForrás: Genesis

Rögtön látszik, hogy a G70 kombit nem a zöldségeseknek tervezték, az emelkedő övvonal, a lejtős tetővonal és a keskeny, V-alakú csomagtérfedél nem azt sugallja, hogy a csomagtartó befogadóképessége és pakolhatósága prioritást élvezett volna a formatervezéskor.

Több mint 2,83 méter a tengelytáv, ami tágas utasteret sejtetForrás: Genesis

Az viszont egyértelmű, hogy a Shooting Brake ferdehátúakra emlékeztető dizájnja kifejezetten sportos és egyedi, amire a csík hátsó lámpák, a hatalmas, ovális kipufogóvégek és a markáns diffúzor csak ráerősítenek. Szépen illeszkedik a tetővonalhoz az egy darab üvegből készült csomagtérfedél és a méretes hátsó szpojler.

Kisebb, mint a németek

A G70 Shooting Brake hossza ugyanúgy 4,685 méter, mint a szedáné, ami azt jelenti, hogy az Audi A4 Avantnál 8, a BMW 3-as Touringnál 2,4, a Mercedes-Benz C-osztály T- modellnél 6,6 centivel rövidebb, illetve 6, 4, valamint 5,4 centivel alacsonyabb.

Nem csak nagyon menők ezek a LED-es fényszórók, de könnyen felismerhetővé is teszik a G70-estForrás: Genesis

Annyit árult el az első kombija csomagtartó méretéről a Genesis, hogy 40 százalékkal nagyobb, mint a szedán G70-esé. A 462 és a 330 liter is a középkategória legrosszabb értéke, de ezeket a kocsikat úgysem cipekedni veszik, hanem lifestyle kombinak. Viszont a használhatóság nem rossz, a csomagtérfedél elektromosan nyílik, a hátsó üléstámlákat pedig 4:2:4 arányban lehet lehajtani, így középen könnyen szállíthatók hosszúkás tárgyak.

Dízel lesz, kézi váltó nem

A G70 Shooting Brake európai motorkínálatáról még nem árult el konkrétumokat a Genesis, de az tudható, hogy a szedánt más piacokon egy kétliteres, 252 lóerős benzines turbómotorral, egy 2,2 literes, 202 lóerős dízellel és egy 3,3 literes, 370 lóerős ikerturbós V6-os benzinessel árulják. Vélhetően nálunk sem változik a hátsókerekes hajtáslánc-kínálat, a nyolcfokozatú automata váltó alapáron jár, a minden motorhoz kérhető összkerékhajtás viszont feláras.

Félköríves a hátsó szélvédő, a fedél elektromosan nyílik és záródikForrás: Genesis

Eredetileg i2020-ra tervezte az európai bevonulását a Genesis, de ez idénre tolódott a koronavírus-járvány miatt. A koreai márka az Audi korábbi értékesítési igazgatóját, Dominique Boesch-t vette fel az európai divíziójának élére, aki a G70 kombi bemutatóján elmondta, hogy az Európa-specifikus karosszériaváltozat azt mutatja, hogy a Genesis nagyon elkötelezett a kontinens iránt.

Rövid az első túlnyúlás, mint a 3-as BMW-nélForrás: Genesis

Még nagyon friss márka a Genesis, hiszen az első modellje, a felsőkategóriás G90 luxuslimuzin mindössze hat éve lépett piacra az Egyesült Államokban és Dél-Koreában. Minden típusuk, így a G70, G80, G90 és a GV80 SUV is egy fejlett hátsókerék-meghajtású platformra épül, de választhatóak összkerék-meghajtással is.

A Genesis szerint a belső térhez a vadászképek pilótafülkéje szolgáltatta az ihletet. Szerintünk inkább egy hamburgi night clubForrás: Genesis

A 2020-ban felfrissített G70 a szintén 2020-ban bemutatott GV70 szabadidő-autóval ápol rokonságot. Mindkét középkategóriás modell magán hordozza a Genesisek jellegzetes formajegyeit, a hatalmas, pajzs alakú hűtőmaszkot és a vízszintesen osztott, csík lámpákat.

Nehéz fába vágták a fejszét

Vélhetően nem lesz könnyű megvetnie a lábát a Genesisnek a nagy hagyományokkal és presztízzsel bíró európai prémiummárkák hazai terepén, amit az is valószínűsít, hogy a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 10 év próbálkozás után 2019-ben vonult ki a kontinensünkről, de a jóval elismertebb Lexusnak is 30 évre volt szüksége, hogy egymillió autót el tudjon itt adni, holott a nagy németeknek ez 12-14 havonta sikerül.

Igényesen kidolgozott részletek mindenholForrás: Genesis

Ugyanakkor a Hyundai-Kia konszern a tömegautók piacán az elmúlt évtizedben a legnagyobb növekedést produkálta Európában, így arra is van esély, hogy a koreai autók jó híre, kedvező ár-érték aránya és hosszú garanciája miatt a Genesis indulása is zökkenőmentes lesz. Segítheti a piacszerzést, hogy a koreai prémiummárka idén mutatja be első tisztán elektromos autóját, amely az Ioniq 5 korszerű és variálható platformjára épül majd.