2022 júniusában közel 30 éves mélypontra került az újautó-piac a kontinensen, de a Peugeot 208 stabilan őrzi az első helyét.

Utoljára 1993 júniusában fogyott kevesebb új autó Európában, mint idén júniusban: a regisztrációk száma éves szinten 17 százalékkal esett vissza, és már az elektromos kocsik és a plug-in hibridek is csökkenést mutattak. A Jato Dynamics adatai szerint a 27 európai piacon összesen 1 054 807 új autót vásároltak, ami jóval kevesebb a tavaly júniusi 1 268 508-hoz képest.

2022 első felében az új autó értékesítések száma 5 537 670 volt, ami éves szinten 14 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. A félvezető-hiány már a sok chipet igénylő elektrifikált (tisztán elektomos és plug-in hibrid) járművek gyártását is érintette, pedig ezek az előző hónapokban még ígéretes növekedést mutattak. Júniusban mintegy 215 ezer elektromos és plug-in autót adtak el, ami 8 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. Ebből a villanyautók száma 135 ezer, a plug-in hibrideké 80 ezer volt.

A Peugeot 208 harmadik egymást követő hónapja volt Európa legkelendőbb új autója. A francia kisautó éves szinten 38 százalékos növekedést ért el, 24 488 autót adtak el belőle a kontinensen. Utána a Dacia Sandero (24 229), az Opel Corsa (19 679) és a benzines Fiat 500 (19 500) következett. Idén júniusban a Dacia Duster (19 039) zárta az első ötöt.
A 10 legkeresettebb modell Európában (zárójelben a változás tavaly júniushoz képest):
- Peugeot 208, 24,488, +38%
- Dacia Sandero: 24,229, +7%
- Opel Corsa, 19,679, -7%
- Fiat 500, 19,500, +1%
- Dacia Duster: 19,039, +27%
- Volkswagen T-Roc, 18,679, -14%
- Volkswagen Golf, 17,575, -36%
- Renault Captur 17,556, -13%
- Tesla Model Y: 16,687, idei modell
- Toyota Yaris, 15,216, -30%