Az amerikai Consumer Reports fogyasztótájékoztató szervezet kiadta szokásos éves megbízhatósági elemzését, ismét a Toyota és a Lexus végzett az élen.

Toyota Corolla HybridForrás: Toyota USA

Több mint 300 ezer, 2019 és 2021 között gyártott, Egyesült Államokban értékesített autóval szerzett első kézből származó tapasztalatok, saját mérések, valamint hatósági tesztek eredményei alapján rangsorolta a következő modellévű típusok várható megbízhatóságát a 84 éves múltra visszatekintő Consumer Reports szervezet. A négy részterületen elért pontszámok alapján kalkulált eredményeket aztán különböző módokon összegezték, így nem csak a legmegbízhatóbb modelleket sorolták fel, de azt is, hogy mely márkáknál számíthatunk a legjobb eredményekre, illetve milyen méretosztályok, és milyen hajtásláncok ígérik a leginkább problémamentes járműhasználatot.

Lexus GXForrás: Lexus USA

Negatív meglepetés, hogy a tizenhét vizsgált kategóriából a tisztán elektromos autók az utolsó előtti helyen végeztek. Az öntöltő vagy plug-in hibrid személyautók ezzel szemben az abszolút legmegbízhatóbbak, az öntöltő vagy plug-in hibrid SUV-ok pedig a lista harmadik helyére soroltak be.

A márkák versenyében a Toyota vezeti a listát, míg a második helyen pedig a prémiummárkája, a Lexus áll. Igaz, a modellek Top 10-es listájára csak az Európában nem kapható Lexus GX fért fel (ami a nálunk is kapható Toyota Land Cruiser luxusváltozata), míg a Toyotának két saját típusa is (Corolla, Prius), két-két hajtáslánc-verzióban. A legjobb 10-be csak két európai autó, a ferdehátú Mini kisautó (3.) és a BMW 3-as sorozat (9.) fért be.

Az egyes rangsorolások eredményeit az alábbi táblázatok tartalmazzák:

Forrás: Smarter Media
Forrás: Smarter Media

A Consumer Reports rangsorát több tényező súlyozott összegzése alapján állapítják meg. A szervezet munkatársai évente mintegy 50 új típust tesztelnek átfogóan saját tesztközpontjukban, megvizsgálva azok minőségét és vezethetőségét. A felhasználók beszámolói tizenhét fő területen jellemzik a tapasztalatokat, egy tizennyolcadik szempont pedig az ügyfél elégedettsége: azaz, hogy megvenné-e ugyanezt az autót ismét, ha újra dönthetne. Az utolsó szempont az IIHS (közúti biztonsági biztosító intézet) és az NHTSA (nemzeti közlekedésbiztonsági hatóság) által elvégzett töréstesztek és egyéb biztonsági vizsgálatok eredményei; ezen a téren az idei értékelésben már jóval szigorúbb volt a Consumer Reports, figyelembe véve, hogy a technológia folyamatos fejlődés miatt egyre magasabbra kerül a mérce, és egyre nehezebb kitűnni a mezőnyből.

Csak olyan márkák kerülnek fel a listára, amelyek legalább két modellt forgalmaznak, és amelyekre kellő mennyiségű visszajelzés érkezik a felhasználóktól. Az idei rangsorban ezért nem szerepelt tizenhárom márka (Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, lnfiniti, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mini, Mitsubishi, Polestar, Porsche és Rivian.)