A klasszikus családi autók utolsó bástyája - Mazda6 Sport Combi G194 AT teszt

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Szinte semmit sem öregedett a dizájn, ezért most is csak apróbb frissítéseket kapott a Mazda6
Vágólapra másolva!
Nem kér a behemót SUV-okból, hanem tisztességes, középkategóriás kombira vágyik? Elege van az óriási kijelzőkből és az érintőgombokból? Hagyományos szívó benzinesben látja a megbízható technikát a turbómotorok és a különféle hibridek helyett? Aki mindháromra igennel válaszol, lényegében csak a Mazda6-ot kapja megoldásként, ami azonban igencsak régi szereplő a piacon. A 20th Anniversary Edition kivitelt vezetve keressük a választ arra, hogy a klasszikus iskola ma nem jelent-e elavultságot.
Vágólapra másolva!

Mai felgyorsult világunkban az autógyártók is igyekeznek tartani a lépést, általában egy köztes ráncfelvarrás után már új generációt mutatnak be az adott modellből. Nem így tesz a Mazda, amely a 6-os harmadik nemzedékét már 2012 óta, azaz 11 éve gyártja. Azóta persze sokat finomítottak rajta, most éppen negyedik faceliftjét kapta meg, és a hírek szerint jövőre, azaz 2024-ben érkezik a teljesen más platformra épülő utód. Lehet még egy ilyen „öreg" autóval keresnivalója a Mazdának a vevőknél? A 6-os sorozat jubileumára évfordulójára készült modellt kipróbálva azt mondhatjuk, hogy igenis van!

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Elnéptelenedik a kategória a SUV-ok miatt

Először is itt van a forma, ami szinte semmit sem öregedett ennyi idő alatt. Persze az évek során változtattak a dizájnon, de alapvetően az orrához és a farához nyúltak hozzá: megújultak lökhárítók, a fényszórók és más szokásos apróságok, a régi recept pedig működik. Még ma is csodásan mutat az első kerekek feletti domborítás, amely az ajtókra fut tovább. Egyszerű, letisztult látványt nyújt a 6-os, bár a tesztautó új Rhodium White fényezése sok részletet eltakar. Jók az arányai, miközben a sziluett egy megszokott, elsőkerék-hajtású autóról árulkodik – e téren óriási változást hoz majd a modellváltás.

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Tegyük még hozzá, hogy egy olyan kategóriáról beszélünk, amely szinte a megszűnés szélén van. Nincs már Európában Honda Accord, Ford Mondeo,Opel Insignia és Renault Talisman, az egyik legnagyobb és legfontosabb konkurensből,

a VW Passatból épp most szűnt meg a szedán, csak Variantként lesz elérhető az új generáció.

A Mazda6-nál kéttagú a választék (a liftback rég eltűnt), a lépcsőshátú mellett nagy rakterű változat, ahogy a gyártó hívja, sportkombi is készül. Igen szokatlan, hogy utóbbi a rövidebb és a kisebb tengelytávolságú, persze így is egy 4,8 méteres autóról beszélünk.

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Mivel huszadik évfordulóját ünnepelte a 626-os utódjaként bevezetett, a márkát sikeresen újradefiniáló első 6-os széria, 2022 végén az aktuális modellből kihoztak egy speciális jubileumi kiadást. Tesztautónk is ilyen kivitelű, ezt kívülről a sárvédőre szerelt plakett, az egyedi 19 colos felniszett, illetve a speciális mintázatú (és színű) hűtőmaszk jelzi. Új a gyöngyházfehér fényezés, mellette egy csodálatos sötétbordó szín is elérhető, kizárólag az ünnepi változathoz. Ez utóbbi hasonló technológiával készül, mint a már mindenki által ismert Soul Red Crystal piros árnyalat.

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Igényes beltér, konzervatív kezelőfelületekkel

A beltéren sokkal több nyomot hagyott az eltelt bő 10 év, hiszen a külsőnél kevésbé hasonlít arra, mint amit 2012-ben láthattunk. Különösen igaz ez a tesztautóra, amely impozáns barna nappabőr-alcantara kárpitozást kapott, ráadásul nem spóroltak a finom tapintású anyagokkal a műszerfalon és az ajtókon sem. Fekete-világosbarna kontrasztfelületeinek látványán túl a 6-os belseje remekül ötvözi a hagyományos formákat és a modern technikát. Nincsenek laptopnyi képernyők és érintős felületek, helyettük normál nyomógombokat, illetve önálló klímapanelt találunk, ezt sokan értékelni fogják.

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Miként a rendkívül precíz összeszerelést, az igényes anyagokat és finoman működő kapcsolókat is: akárhova néz vagy nyúl az ember, látszik, hogy a japánok odafigyeltek a részletekre.

Ráadásul mindezt különféle öncélú csicsák és ezerféleképpen világító LED-fények nélkül tették.

Jó, a műszeregységből kilógó kis pöcök vicces, ez egyébként a fényerő szabályzására szolgál. Első ránézésre teljesen analógnak hinnénk a megjelenést, a valóságban viszont a középső rész egy kijelző. Nincs konfigurálható nézete, meg látványos műholdas térkép, így viszont a grafika illeszkedik a széleken lévő klasszikus műszerekhez.

Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)
Mazda6 Sport Combi G194 teszt (2023)

Essünk is túl gyorsan a legkínosabb részen, ahol a leginkább kilóg a lóláb a típus korát illetően: ez a fedélzeti multimédia rendszer, amelynek a képernyője elég kicsi, a felbontása úgyszintén. A szoftver kinézete tiszta időutazás, ugyanakkor a sebessége egész elfogadható. Kezelni sem nagyon bonyolult, álló helyzetben a képernyőt is tapogathatjuk, menet közben a váltó mögötti tárcsával lépkedhetünk benne. Szerencsére vezetékes Android Auto és vezetékmentes Carplay került bele. Kár, hogy a fejlesztési költségekbe nem fér bele az új modellekben lévő képernyő és szoftver integrálása.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!