Eddig 5 méteren innen érezte magát kényelmesen a Kia, egyedül a Carnival egyterű és a KLTV nevű páncélozott katonai szállítójármű ment 5 méter fölé, a szabadidő-autók 4,9-4,95 méteresek voltak. Ehhez képest itt a több mint 5 méter hosszú EV9-es – igaz, csupán 1-1,5 centivel múlja felül ezt a határt a karosszéria attól függően, milyen lökhárítókat kap.
Mivel villanyautóról van szó, a karosszérián belül viszonylag sok hely jut az utasoknak,
lényegesen tágasabb az eddigi szabadidő-autóknál az új modell, ami új lehetőségeket nyit meg.
Alapáron kapja a hétszemélyes belsőt az EV9-es, de a GT-Line felszereltségnél 350 ezer forint felár ellenében eltérhetünk ettől és hatra csökkenthetjük a fedélzet férőhelyeit.
A Lounge csomag esetén két forgatható fotelt kapunk a második sorba,
így a hátsó részben egymással szemben tud utazni négy személy, illetve a ki- és beszállást is megkönnyíti az oldalra forduló ülés. Persze figyelni kell arra, hogy a vezető üléspozícióját ne zavarjuk a hátrafordított üléssel... A Relax csomagnál a második sorban két olyan fotelt kapunk, amelynél az üléstámla egészen hátradönthető, ami pihentető az itt utazóknak – viszont eléggé korlátozza a 3. sor használhatóságát.
Alapesetben egy 204 lóerő teljesítményű 350 Nm nyomatékú hajtómotort kap az EV9 a hátsó tengelyére, amellyel csak átlagos a menetdinamika (0-100 km/h: 8,9 mp), de azért a forgalom ritmusa könnyen tartható. Azonban a GT-Line felszereltséghez már kétmotoros (vagyis összkerekes), 384 lóerő rendszerteljesítményű, 700 Nm nyomatékú hajtást adnak. Ezzel már igen fürgén mozog a nagyméretű és 2664 kg tömegű téglatest,
a 0-100 km/h-s gyorsulás 5,3 másodpercet vesz igénybe,
a végsebesség pedig a meglepően jó, 0,28-as alaktényezőnek is köszönhetően eléri a 200 km/h-t. Persze nem sportkocsiról van szó, hanem egy magas építésű (177 mm hasmagasság) szabadidő-autóról, szóval óvatosan vegyük a kanyarokat!
Az E-GMP villanyautó műszaki alap 800 voltos nagyfeszültségű rendszerével akár 350 kW-os villámtöltés fogadására is alkalmas, ha sikerül véletlenül ilyet találni, akkor 15 perc alatt 249 km-re való energiát lehet vételezni. A 99,8 kWh kapacitású akkumulátorral – amelynek energiasűrűsége 8,5 százalékkal nagyobb a Kia EV6 akkumulátoránál – egyébként elméletileg
akár 563 km is lehet a hatótávolság,
míg összkerékhajtásnál 505 km a szabványos WLTP hatótáv. Itt is kétirányú a fedélzeti töltő, a megfelelő adapterrel legfeljebb 3,8 kW-tal tud energiát szolgáltatni az akkumulátor, de ez már elég lehet például egy lemerült villanyautó vésztöltésére az út szélén.
Mivel
30-33,65 millió Ft-os autóról van szó,
az alapvetően jó ár/érték arányú típusokra ráállt koreai márka külön csomagot állított össze a prémium-élmény érdekében. Például a vételárban a szinte hiánytalan alapfelszereltségen kívül benne van egy 11 kW-os töltőberendezés (kb. 9 óra a teljes töltés) telepítése, 24 hónapos Kia Charge Plusz előfizetés Ionity Power csomaggal, 500 ezer forint értékű ingyen töltési lehetőség, négy évig ingyen végzik a kötelező karbantartásokat és van dedikált forróvonal az EV9-es ügyfelek ügyes-bajos problémáinak megoldására.