Feltámadt az autók Godzillája, mindenkit megijeszt ez a brutális külsejű sportkocsi

Nissan Hyper Force
Vágólapra másolva!
A kiállítás legbrutálisabb kinézetű autója, a Nissan Hyper Force tanulmány a GT-R következő, elektromos hajtású nemzedékét vetíti előre.
Vágólapra másolva!
Felfelé nyíló ajtók teszik még látványosabbá Fotó: Gulyás Péter

A Nissan a Tokiói Autószalonon bemutatott új Hyper Force Concept bemutatásával először engedett bepillantást a GT-R régóta várt következő generációjába. A tanulmány létezése megerősíti, hogy

a GT-R-nek a jövőben is helye lesz a kínálatban;

a japán gyártó a tervek szerint a kisautóktól a hipersportautókig az elektromos modellek teljes skáláját kínálja majd a közeljövőben.

Sajnos a Nissan nem közölte a méreteket, de élőben látszott, hogy a koncepció igen nagy, valószínűleg több mint öt méter hosszú és két méter széles Fotó: Gulyás Péter

A brutális megjelenésű tanulmányautó hajtáslánca 1000 kW teljesítményű, ami 1360 lóerőnek felel meg. Biztos az összkerékhajtás, de még nem tudni, hogy két vagy négy motorral valósították-e meg. Az viszont elárulta a Nissan, hogy

szilárdtest-akkumulátorral rendelkezik

a kocsi, ami a maiaknál kisebb, könnyebb, nagyobb teljesítménysűrűségű és gyorsabban tölthető akkumulátort jelent. A japán cég tervei szerint a szilárdtest-akkumulátorok gyártására szolgáló kísérleti üzeme 2024-re, az akkumulátorok tömeggyártása pedig 2028-ra indulhat be. A következő GT-R-t kifejezetten erre a technológiára tervezik, és a tervek szerint 2028-ban vagy 2029-ben kerülhet gyártásba.

Fotó: Gulyás Péter

A koncepció könnyű, szénszálas karosszériája az erőteljes leszorítóerővel és az E-Force összkerékhajtási rendszer fejlett vezérlésével kombinálva a sajtóanyag szerint „fokozott kanyarodást és kivételes kezelhetőséget tesz lehetővé versenypályákon és kanyargós utakon". Amellett, hogy a karosszéria az aktív aero-elemekkel jelentős leszorítóerőt biztosít, a részletek kialakítása jelentősen hozzájárul a fokozott akkuhűtési teljesítményhez is, hogy a Hyper Force-t hosszabb ideig lehessen keményen vezetni.

A hatalmas felnik könnyű, szénszálas anyagból készültek, a forma javítja az aerodinamikai hatékonyságot, és jó hűtést biztosít a nagy igénybevételnek kitett fékek számára Fotó: Gulyás Péter

Kevés közös vonása van a dizájnnak jelenlegi GT-R-rel – amely, mire az utódja gyártásba kerül, már húszéves lesz – de az első és hátsó fényszórók kialakítása, valamint az üvegfelületek formája azért utal a legendás „Godzilla" vonalra.

A belső tér az üzemmódtól függően átalakul Fotó: Gulyás Péter

Kétféle vezetési módot kínál az autó: R-t és GT-t, ami a versenyzést, illetve a túrázást jelenti. A belső világítás és a kijelzők színe a kiválasztott üzemmódtól függően változik (piros az R és kék a GT esetében), és a szélvédőn különböző információk jelennek meg a vezető számára.

A belső grafikát a Polyphony Digital fejlesztette ki,

a Gran Turismo videojáték franchise készítője, amely a mai GT-R infotainment-grafikáját is tervezte.

Öt-hat év múlva lehet megvenni Fotó: Gulyás Péter

A szénszálas ülésekkel ellátott belső tér is változik a különböző vezetési módokban. R-ben a belső panelek közelebb kerülnek a vezetőhöz, hogy egy versenyautó pilótafülkéjének érzetét keltsék, és ekkor a négy képernyő különböző vezetési információkat, például a guminyomást és a hőmérsékleteket mutatja. A GT üzemmódban hagyományosabb infotainment kijelzők jelennek meg. Természetesen a koncepcióautó az automatizált vezetési funkciók teljes skáláját kínálja, a Nissan szerint ezeket sportos vezetésre hangolták, és még extra biztonsági funkciókat is biztosítanak a versenypályán.