Alaposan kikupálódott a Dacia olcsó villanyautója

A Dacia Spring kívül-belül jelentős átalakításon esett át, aminek célja az erős európai kereslet fenntartása az olyan elektromos konkurensek érkezése után is, mint például a szintén kedvező árú új Citroën ë-C3. Eredetileg
2021-ben jelent meg Európában
az első elektromos Dacia, mint a kínai piacon kapható Renault City K-ZE átemblémázott változata. Alacsony ára miatt hamar népszerűvé vált a 3,7 méteres miniautó, három év alatt eddig 140 ezer darabot vásároltak belőle a kontinensen.
Teljesen megváltozott a külső és a belső dizájn. Új megjelenésű az orr-rész, amely már az új Dusteréhez hasonló LED-es nappali menetfényeket és a hűtőrácsot kapott. Y-alakúak lettek a hátsó lámpák is, amelyekhez matt fekete műanyag panel köt össze. Változtak a kerékjárati ívek körüli burkolatok, valamint az első és hátsó lökhárítók is, ezek alsó részét nem festették le, hogy jobban bírják a városban keletkező horpadásokat és karcolásokat.
Belül a leköszönő autó ódivatú műszerfalát egy, az új Dusterhez igazodó, modernebb, masszívabb kialakítású, szögletesebb műszerfal váltotta fel, és megjelent a Renault Clio alul-felül lapított kormánykereke is, amely már magasságában állítható. Tekerős helyett billentős lett a menetirány-választó, és minden változat kap egy jó felbontású, konfigurálható, 7 colos műszerfal-kijelzőt.
Eltűnt a régi, 7 colos érintőképernyő, az Extreme csúcsfelszereltségű modellek az új Duster 10 colos érintőképernyőjét kapják meg helyette, amelynek infotainment rendszere vezeték nélkül frissíthető, anélkül, hogy be kellene menni egy kereskedőhöz.
Felhő-alapú a navigáció, és vezeték nélkül megy a telefontükrözés mindkét telefontípussal.
Az alacsonyabb felszereltségű változatok érintőképernyő helyett a többi Daciához hasonlóan egy gyári telefontartóra és okostelefon-alkalmazásra támaszkodnak, amely hozzáférést biztosít az olyan népszerű szolgáltatásokhoz, mint a Waze és a Spotify.
A Dacia új „Youclip” rögzítőpontjai a középkonzolon, a műszerfalon és a kesztyűtartóban jelennek meg. Ezekkel olyan gyári tartozékokat lehet rögzíteni és cserélgetni, mint a telefontartó, a pohártartó vagy akár a kesztyűtartó – utóbbi azért hasznos, mert a Spring alapfelszereltségként csak egy nyitott polccal rendelkezik.
290 helyett 308 literes lett a csomagtartó,
a hátsó ülések lehajtásával a raktér 1004 literre nő. Sőt, már a kocsi orrában is kialakítottak egy másodlagos, 35 literes csomagtartót, ahol például a töltőkábeleket lehet tárolni.
Mechanikailag az új Spring nagyrészt ugyanaz, mint korábban. A 44 vagy 65 lóerős változatban kapható villanymotor az első kerekeket hajtja, a gyengébb változat 19,1, az erősebb 13,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességük 110, illetve 125 km/h. A kis, 26,8 kWh-s akkumulátor
230, illetve 220 km WLTP hatótávolságot biztosít.
Ez a kis telep a fő oka annak, hogy a Spring nem csak olcsó, de könnyű is: üres tömege mindössze 984 kg, ami 6 kilóval több, mint a kifutó változaté.
Végre modern vezetőtámogató rendszerek – sávtartó asszisztens, táblafigyelő, vészfék-asszisztens, vészhívó és fáradtságfigyelő – is bekerültek a Springbe. Mindez az új európai GSR2 biztonsági előírásoknak való megfelelést szolgálja, de megjelent egy fizikai gomb is, amely gyors hozzáférést biztosít a vezetéstámogató rendszerek beállításaihoz, ha a vezető ki szeretné kapcsolni azokat.
A Dacia Spring mostantól egy kétirányú V2L (vehicle-to-load) töltővel rendelkezik, így elektromos készülékek
energiaforrásaként is használható.
Egy speciális adapterrel a hűtőrács alatt található töltőcsatlakozó hagyományos aljzatként (220V/16A) használható.
A frissített Spring várhatóan ősztől lesz kapható Magyarországon.