Megújult a népszerű, az utolsók közt még szívómotorral is kapható koreai autó

Vágólapra másolva!
Maradt a kínálatban az egyszerű felépítésű benzines, látvány és tudás terén viszont fejlődött a Hyundai i30.
Vágólapra másolva!

A 2016-ban piacra dobott 3. generációs Hyundai i30-as négy évvel ezelőtt kapta első modellfrissítését, most csak kis mértékben változtattak a megjelenésen. Amíg korábban a lökhárító alsó részén világított a menetfény, mostantól kezdve az része a LED-es technológiára váltó fényszórónak, ezzel párhuzamosan a hátsó lámpa és az utastér-világítás is LED-es lett. Lecserélték a könnyűfém felniket is, és a 12 választható karosszériaszínből 7 új árnyalat: Abyss Black Pearl, Ecotronic Grey Pearl, Ultimate Red Metallic, Jupiter Orange Metallic, Meta Blue Pearl, Cypress Green Pearl, Sailing Blue Pearl.

Hyundai i30 frissítés (2024)
Fotó: Hyundai

Alapesetben még mindig mechanikus órák kerülnek a műszeregységbe, azonban az ezek közötti kijelző már egy 4,2 colos képátlójú monitor lett, feláras a 10,25 colos digitális műszeregység. 

Új, fényezéses eljárással felvitt, kellemesebb tapintást biztosító burkolatot kap a műszerfal alsó része,

 az első ülések közötti konzolt fényes feketére festik. Az utasok örülhetnek, az első- és a második sorban már 3 darab USB-C töltő található, a navigációnál távoli frissítéssel lehet naprakészen tartani a térképet.

Hyundai i30 frissítés (2024)
Fotó: Hyundai

Bővült a Hyundai i30-ashoz alapáron adott vezetőtámogató rendszerek sora, a vészféksegéd mellett van már sávtartó is, van intelligens sebességhatár-jelzés, és hátsóülés-foglaltság figyelő is, és immár széria az első-hátsó parkolóradar. Vannak opciós új segédek is, úgymint balrafordulás-asszisztens (takarásból érkező jármű észlelésekor blokkol az autó), vagy a Highway Driving Assist 1.5, amely távolság- és sávtartó funkciók mellett automatikusan állítja a sebességet fordulóknál is. A másodszor frissített Hyundai i30-as gyártása áprilisban indul a csehországi Nošovicében.

Hyundai i30 frissítés (2024)
Fotó: Hyundai

Ezentúl is háromféle karosszériával kínálják: ferdehátú, kombi és sportos Fastback, sokak bánatára a vad N kivitel (250-280 lóerő) nemrég eltűnt az európai kínálatból. 

Kellemetlen hozadékai is akadnak azonban a szigorodó emissziós előírásoknak:

 a frissítéssel az 1,0 literes, turbómotor teljesítménye 120-ról 100, míg az 1,5-ös négyhengeresé 160-ról 140 lóerőre csökken. Sokak örömmel fogadják majd, hogy bizonyos piacokon, így Magyarországon is megmarad a kínálatban az egyszerű felépítésű, 1,5-ös szívómotor – ilyet már kevés konkurens kínál, ugyanakkor a Hyundainál az eddigi 110 helyett be kell érni 96 lóerővel.