A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
19:00KézilabdaMagyarország-Franciaország

Kézi váltóval kombinálja a biturbó V12-est a Pagani Huayra Epitome

Fotó: Pagani
Vágólapra másolva!
Ügyfélkérésére készítette az első, kézi kapcsolású váltóval szerelt Huayra sportkocsit a Pagani. A futóművet kényelmesebbre vették.
Vágólapra másolva!
Fotó: Pagani / PAOLO CARLINI

A Pagani műhely minden kívánságot teljesít, ha az ügyfél is győzi pénzzel. A Grandi Complicazioni műhely legújabb autónál a megrendelő nem elégedett meg a szín- és anyagválasztással. A munka tervezési fázisa 9 hónapot vett igénybe, amely során a formatervezőkkel és mérnökökkel is együtt működött az ügyfél, a véglegesítést követően aztán 10 hónap alatt építették meg a Huayra Epitome nevű alkotást.

Fotó: Pagani / PAOLO CARLINI

Egyedi az első- és a hátsó lökhárító megjelenése, a menetfény az alsó légbeömlő peremére kerül, új az első kerékjáratból levegőt elvezető szellőzőnyílás. Több leszorító-erőt termel az első rész az új koptatóval és a nagyobb méretű légcsatornával, ami kiegyensúlyozottabbá teszi az az integrált hátsó szárnnyal rendelkező autó viselkedését; bónuszként több levegőt áramlik át a hőcserélőkön. A kipufogónak 6 végződése van, a középen kivezetett 4 mellett van még 2, ami a diffúzor működését segíti; utóbbiak gombnyomásra aktiválódnak, azaz nem hangosabb, hanem jobban tapadó lesz az autó a kipufogórendszerbe épített pillangószelep jóvoltából.

Fotó: Pagani / PAOLO CARLINI

Műszakilag nem kért különösebb teljesítménynövelést a megrendelő, így az AMG által a Pagani elvárásai által készített 5980 köbcentis V12-es biturbó teljesítménye 864 LE (6000/perc) és 1100 Nm (2800-5900/perc). Újdonság az Xtrac 7 fokozatú kézi kapcsolású váltó, ami 3 tárcsás tengelykapcsolót és elektronikusan vezérelt zárású differenciálművet is kapott. Módosították a futómű-geometriát, hogy kisebb legyen az ágaskodás gyorsulásnál/bólintás fékezésnél. Ezenkívül az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítóknak van egy „szuperlágy” programja is, amely a közúti közlekedést könnyíti meg – ebből 150 km/óra felett automatikusan visszalép a normál beállításba a rendszer.

Fotó: Pagani

Egyediek a Pagani Huayra Epitome kovácsolt alumínium felnijei, amelyek megjelenését a megrendelő tulajdonában lévő Pagani Imola kupé kerekei ihlették, az elöl 7, hátul 9 küllős felnikre Pirelli P Zero Trofeo R abroncsokat szereltek. Azt nem árulták el, mennyibe került az egyedi szuperautó, amelyből a kézi kapcsolású váltó minden bizonnyal más megrendelők érdeklődését is felkelti majd.

Fotó: Pagani

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!