Amíg városi használat során a sok energia-visszatermelés miatt remekelnek a villanyautók, az állandó nagy sebességen való hosszú távú utazásoknál már más a helyzet. Az ADAC szakemberei ezért 80 villanyautónál vizsgálták meg, milyen messze lehet eljutni azokkal. Úgy számolták ki az elérhető hatótávolságot, hogy az ADAC Ecotesten mért gyakorlati fogyasztást alapul véve menet közben a 10%-os töltöttségi szint elérésekor egy 20 perces villámtöltéssel kiegészítve hány kilométert tud megtenni az autó. A legjobb a 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Hyundai Ioniq 6 2WD lett 931 km-rel, a második helyen a sokkal nagyobb akkumulátorral rendelkező, de magasabb fogyasztású Lucid Air Grand Touring AWD végzett 859 km-rel, a dobogóra még a BMW iX xDrive 50-es fért fel 835 km-rel.
A német szakemberek a vizsgált 80-ból 13 olyan autót találtak, amelyek 750 km-t meghaladó értékükkel kiérdemelték a hosszú távú utazóautó minősítést. A Tesla modelljei csak a középmezőnyben végeztek, a legjobb autó a 13. helyezett Model X lett 763 km-rel; érdekes, hogy azonos hajtással szerelt Model S rosszabb eredményt ért el, csak 15. lett 743 km-rel. Erre az lehet a magyarázat, hogy amíg a szabadidő-autó 20 colos felnikre szerelt Michelin Pilot Sport EV abroncsokon gördült, addig az áramvonalasabb személyautó 21 colos felnikre szerelt Michelin Pilot Sport 4S abroncsokon haladt, amelyek gördülési ellenállása magasabb. Muszáj azonban megjegyezni, hogy a Teslának a saját Supercharger töltőhálózata, és az azzal együttműködő (előkondicionálás) autó még a kezdő villanyautósoknak is gyerekjátékká teszi a hosszú távú utazások megtételét.