Országúton és terepen is extrém teljesítményt nyújt a Defender OCTA

Fotó: Land Rover / Nick Dimbleby
Vágólapra másolva!
Kemény, mint a gyémánt – arról kapta a nevét a 635 lóerős V8-as biturbóval szerelt Land Rover Defender OCTA.
Vágólapra másolva!
Fotó: Land Rover

A gyémánt keménységét az oktaéder rácsszerkezet adja, innen származik az eddigi legextrémebb Land Rover Defender modellváltozat neve. A 110-es modell alapján készülő Defender OCTA közúton és terepen egyaránt a maximumot nyújtja, ennek érdekében komoly változtatásokat hajtottak végre a karosszérián és a felfüggesztésen is.

Fotó: Land Rover

Az új első és hátsó lökhárító növeli a terepszögeket, védőlemezekkel burkolták be a padlót, némi extra szigeteléssel és hasmagassággal 1 méterre emelték a gázlómélységet. Egészen pontosan 28 mm-rel 323 mm-re növelték meg a hasmagasságot, ezzel párhuzamosan 68 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot, hosszabbak és merevebbek a lengőkarok. A kerekek mozgási tartománya 10 centivel 55 cm-re bővült. Új fejlesztésű a hidraulikusan egymással összeköttetésben álló, elektronikusan vezérelt vezérelt lengéscsillapítók, amelyek aszfalton mérsékelik a karosszériadőlést, terepen növelik a kerék mozgási tartományát. Az elektronika képes az útminőség felismerésére, és automatikusan ahhoz igazítja a beállítást. Előre 400 mm átmérőjű féktárcsákat szerelnek Brembo nyergekkel, közvetlenebb áttételezésű a kormánymű.

Fotó: Land Rover

A kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval aktiválható az OCTA üzemmód, amely a nagy sebességű terepjáráshoz igazítja az elektronikus beavatkozók működését, van terep-rajtautomatika és laza talajra optimalizált terep-ABS is. Mindezt a Terrain Response rendszer eddigi tudásán felül nyújtja az új csúcsmodell. Az eddigi Defender alá szerelt legnagyobb, 33 col átmérőjű kerekeket kapja az autó, kifejezetten ide fejlesztették a Michelin 4 évszakos (22 col pántátmérő), a BF Goodrich terepmintás (20 col pántátmérő) és a Goodyear Advanced All-Terrain (20 col pántátmérő) abroncsot. Az első és a hátsó tengelyt egyaránt 4 mm-rel előrébb vitték a konstruktőrök, hogy az egyébként kiszélesített kerékjáratokban kényelmesen elférjenek ezek az óriási kerekek.

Fotó: Land Rover

Az első sorban jobb oldaltartást adó, integrált fejtámlás Performance üléseket használnak, amelyben hangszórókat is elrejtettek, hogy igazán különleges legyen a hangzás. Alapáron fél-anilin bőr/szövet kárpitot adnak, opciós az annál 30%-kal könnyebb Ultrafabric PU szövet; minden esetben könnyű a takaríthatóság. A Land Rover Defender OCTA orrában már a BMW-féle lágyhibrid 4,4 literes V8-as biturbó dolgozik, amelynek a teljesítménye 635 LE, nyomatéka alapesetben 750 Nm (1800-6000/perc), közúti rajtautomatika választáskor a lágyhibrid rásegítés (27 LE/175 Nm) jóvoltából 800 Nm a maximum. Ezzel a 0-100 km/óra gyorsulás 4,0 másodperc alatt megvan, a végsebesség 250 km/óra – de csak a 22 colos felnire szerelt 4 évszakos abroncsokkal, egyébként 210 illetve az Advanced All-Terrain abroncsokkal 160 km/óra az elektronikus limit. Megerősítették a hajtásláncot, az új féltengely-csuklók és differenciálok 68%-kal nagyobb nyomatékot tudnak elviselni.

Fotó: Land Rover

Kérdés, hogy munkának vagy szórakozásnak élték meg a gyári mérnökök, amikor a Land Rover Defender OCTA tartósságáról pontosan 13 960 teszt során meggyőződtek az elmúlt 3 év során, ebben bőven voltak nagy sebességű aszfalt- és terepfutamok is. Nagy-Britanniában az indulóár 145 300 font. A gyártás első évében választható First Edition modell exkluzív Faroe Green fényezést kap karbon részletekkel, a 20 colos felnikre terepmintás abroncsokat szerelnek, ezért legalább 160 800 fontot kell fizetni. A dinamikus közönségpremierre a Goodwood Festival of Speed rendezvényen kerítenek sort.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!