Top 10 - használt autók, amelyek hamarosan értékes klasszikusok lesznek (galéria)

Forrás: Csudai Sándor - Origo
1/21
Vásárolj olcsón, adj el drágán – e mottót követik a brókerek, ingatlanügynökök és kereskedők. Íme 10 autó a carVerical autóelőélet-szakértők ajánlásával, amelyek jó befektetések, ráadásul élvezetesek isForrás: Csudai Sándor - Origo
Forrás: Alfa Romeo
2/21
Alfa Romeo GTV (1993 - 2004): különlegeset alkottak a Pininfarina tervezői a GTV-vel. Ez a kupé négy hengerrel is agilis, legértékesebb változatában a csodás, 218-240 lóerős Busso V6 dolgozikForrás: Alfa Romeo
Forrás: Alfa Romeo
3/21
A legtöbb olasz autóhoz hasonlóan nem emelkedik annyira az ára, mint a német társaié, de jól karbantartott, hathengeres példányokért ma akár 30 000 ezer euro fölötti összeget is elkérnekForrás: Alfa Romeo
Forrás: Audi
4/21
Audi V8 (1988 - 1993): ma az alumínium A8 elismert mint a márka mérnöki csúcsteljesítménye. Ám előtte egy ideig a 100/200 sorozatból átalakított összkerekes V8 volt a cég zászlóvivőjeForrás: Audi
Forrás: Audi
5/21
A V8-nak nincs akkora presztízse, mint a korabeli BMW 7-esnek vagy a Mercedes S-osztálynak, de úttörő műszaki megoldásai és ritkasága miatt mostanra elkezdett emelkedni az értékeForrás: Audi
Forrás: BMW
6/21
BMW 540i (1992 - 1996): Vezethetősége mérce volt a felső-középkategóriában, mégis az E34 középen áll a cápaorrú E28 és a középkori válságát élő E39 széria között. Meg is látszik az áránForrás: BMW
Forrás: BMW
7/21
Nyolchengeres változata csak néhány évig volt elérhető, így sokkal ritkább Európában és az USA-ban, mint az M5-ös sportváltozat. Ám lassan kezdik felfedezni a gyűjtők, milyen izgalmas a V8Forrás: BMW
Forrás: Jaguar
8/21
Jaguar XK8 (1996 - 2006): jellegzetes kupé és kabrió változatban készült, V8-as motorokkal. Az első modern Jaguarok egyike, emelte a mércét minőség, technológia és értékállóság terénForrás: Jaguar
Forrás: Jaguar
9/21
Ma legalább 15-20 ezer eurót kell költeni egy jól karbantartott példányra, de így is jó ajánlat a brit márka sportautói között. Sajnos a kompresszoros, 396 lóerős XK-R árai már elszabadultakForrás: Jaguar
Forrás: Land Rover
10/21
Land Rover Defender (1. és 2. széria): ikonikus első generációit igazi munkagépnek tervezték, praktikumuk mellett fő szempont volt a kiváló terepjáró-képességük – és világszerte bizonyítottakForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
11/21
Sokak számára meglepő az első szériák ára, a szebb napot is látott példányok 10-15 ezer, míg a restaurált vagy megőrzött darabok akár 30 ezer eurót is érhetnek. És lesznek még drágábbak isForrás: Land Rover
Forrás: Mercedes-Benz
12/21
Mercedes E300, E320, E420 (1992 - 1996): bő kétmillió példány készült a híresen megbízható W124-es szériából, és bár a többség roncstelepen végezte, több százezer még rója az utakatForrás: Mercedes-Benz
Forrás: Mercedes-Benz
13/21
A leharcolt dízelek ellenpontjaként a megkímélt 500-asok már vagyonokat érnek, de egy-két lépcsővel lejjebb az E300, az E320, vagy akár az E420 modellek kiváló gyűjtői befektetéssé válhatnakForrás: Mercedes-Benz
Forrás: Saab
14/21
Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997): biztonságos és sármos volt a Fiattal közös padlólemezre épített 9000-es, előremutató, turbós benzinmotorokkal. E sorozat csúcsán állt az Aero kivitelForrás: Saab
Forrás: Saab
15/21
Ezt a 220 lóerős limuzint a modellciklus második felére időzítették, és néhány gyűjtő fejét már most elcsavarja. Egy exkluzív, holt márka csúcsmodellje pedig később mitől ne drágulna majd?Forrás: Saab
Forrás: Toyota
16/21
Toyota Land Cruiser (J80, J100): bár a nevük ugyanaz, a két modell különböző: a J80 igavonó, míg a J100 némi luxust is nyújt . Mindkettőt okkal tartják a világ legmegbízhatóbb terepjáróinakForrás: Toyota
Forrás: Toyota
17/21
Izgalmas kiegészítők sorával fejleszthetőek, de sok gyűjtő az eredetiséget keresi. Közben azok a példányok is átléphetik a 20 ezer eurós értéket, amelyek megjárták a világ legzordabb tájaitForrás: Toyota
Forrás: Volkswagen
18/21
Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995): Szokatlan megjelenése és kiegyensúlyozott futóműve tudatában jó kérdés, hogy miért vették kevesen ezt a kupét, és bújt meg a Calibrák árnyékábanForrás: Volkswagen
Forrás: Volkswagen
19/21
Ma ritkaságából és javarészt nagyszériás technikájával egyre értékesebb kezd lenni az automata hátsó szárnyas Corrado. Különösen a VR6 motorral, a kényes G60-tól máig sokan tartanakForrás: Volkswagen
Forrás: Volvo
20/21
Volvo 740 Turbo (1986 - 1990): bebizonyította, hogy egy szögletes családi autó is gyorsulhat úgy, mint a Porsche 924. Ha kanyarban el is marad tőle, praktikuma és biztonsága példaértékűForrás: Volvo
Forrás: Volvo
21/21
Mindez veterános körökben is egyre többeknek szimpatikussá teszi a 740 Turbót a német prémium riválisok helyett, a szűk kínálat pedig gondoskodik arról, hogy növekedjen az értékeForrás: Volvo