Németország
15:002024. június 15.
Svájc

Éjszaka a legóhotelben

Az első alvással töltött éjszaka előtt babkonzervek, törött kardánkeresztes Jeep, madmaxes norvégok. Utána több mint 1100 kilométer vár ránk és a kocsira, Szüfire.

Az első éjszaka amit alvással - ha nem is túl sokkal - sikerült tölteni a túra idején. Hárman egy körülbelül 8 négyzetméteres szobában, emeletes ággyal, mosdóval, tévével, egy leginkább legójátékra emlékeztető, modulokból épített hotelben Marseilles mellett. Vacsorára babkonzervet melegítettünk kempingfőzőn a mosdó szélén, de akadt paradicsomos halkonzerv is.

Este megkérdeztem a többiektől, vajon mikor jön el az a pillanat, amikor elkezdjük egymás arcát halálosan unni. Optimisták voltak mindketten. A tetemes hátrány ledolgozása azonban (gyakorlatilag alvás nélkül vezettünk le 32 órát) áldozatokkal járt: vasárnap egész nap azt hallucináltam, hogy csörög a mobiltelefon. Meg is változattam a csörgőhangját.

Sokan későn érkeztek a szállóba, mert megálltak útközben a francia riviréa híres helyein. Mentek egy kört a Monte Carlo-i pályán, belestek Cannes-ba.

Mi azoban elsöpörtünk San Marino, Monaco, Cannes, Nizza mellett. Aludni akartunk. Útközben Monte Carlónál kiállt előttünk egy bamakós Jeep. Kiderült: a kifordított felniken, rettenetesen terpesztő futóművön guruló autóban eltört az egyik kardánkereszt. Utasaik nem tűntek ijedtnek, azt mondták, szereznek bele egyet a városban.

Este a hotel előtt norvégok bütykölték ósdi dzsipjüket. A mattfehér, megfolyt festésű, traktorhangú szörnyeteggel Norvégiából autóztak Budapestre, hogy csatalakozzanak a ralihoz. Üzemanyagcsövet cseréltek, leeresztették a hűtőt, és próbálták életre lehelni az öreg öthengeres dízel turbóját. Az amúgy számítástechnikával foglalkozó fiatalok láthatóan élvezték a dolgot, és bíztak abban, hogy leérnek Bamakóba. Az öreg lepattant Nissan Patrol és még néhány hasonló kocsi ad némi madmaxes ízt az egész túrának.

Nórával elkereszteltük a kocsit: Szüfi lett a neve. A szüfrazsettből (kékharisya) rövidítettük. Ezzel emlékeztetünk arra, hogy a túrán eredetileg lánycsapat indult volna. Szerzünk alkoholos filcet is, ráírjuk a nevet, és minden újabb ezer kilométer után egy-egy 'M' betűt is.

A harmadik napon több mint ezer kilométer vár ránk, ez lesz a túra leghosszabb szakasza. Egészen a spanyolországi Murciáig repesztünk, ha minden jól megy.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!