A Mercedesek ütköztek, Verstappen nyerte a Spanyol Nagydíjat

Események

Forma-1, Max Verstappen, Spanyol Nagydíj
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen, Infiniti Red Bull's Belgian-Dutch driver Max Verstappen and Ferrari's German driver Sebastian Vettel celebrate on the podium after the Spanish Formula One Grand Prix on May 15, 2016 at the Circuit de Catalunya in Montmelo on the outskirts of Barcelona. / AFP PHOTO / POOL / LLUIS GENE
Vágólapra másolva!
A verseny fantasztikusan izgalmas stratégiai és kerék-kerék elleni párharcot hozott a Ferrarik és a Red Bullok között, miután Hamilton és Rosberg az 1. körben kiestek. Végül a két kerékcsere jobbnak bizonyult a háromnál, és a Red Bullhoz csak most előléptetett, 18 éves Verstappen a célig maga mögött tartotta a kétszer olyan idős Räikkönent.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
70 bejegyzés

A Red Bullhoz csak a legutóbbi verseny után előléptetett, mindössze 18 éves Max Verstappen a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, amikor a Mercedesek ütközését és a két kiállásos stratégia előnyét kihasználva megnyerte a Spanyol Nagydíjat, maga mögött tartva Kimi Räikkönent, aki éppen kétszer annyi idős, mint ő. Habár előzőleg a csapattársaik voltak előrébb, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo háromszor cseréltek kereket, így végül csak a 3-4. helyen értek célba a négy éllovas között páratlanul kiélezett stratégiai és kerék-kerék elleni harcot hozó barcelonai versenyen.

Egy ütközés jóvoltából végre kiderült, hogy a Forma-1 milyen izgalmas lehetne a Mercedes dominanciája nélkül.

Habár a pole-ból induló Lewis Hamilton nem rajtolt rosszul, Nico Rosberg a nyomában maradt, és a hosszú célegyenesben szélárnyékból ügyesen az első kanyar külső ívére helyezkedve simán megelőzte a csapattársát. Hamilton nem hagyta annyiban, és a 3-as kanyar belső ívén visszatámadott, de a keményen védekező Rosberg a fűre szorította, ahol az autója megcsúszott, és keresztbe állva lendületből kiütötte a másik Mercedest is.

Rosberg az első kanyarban megelőzte Hamiltont - katt a galériához! Forrás: AFP/Lluis Gene

A két csapattárs egymáshoz sem szólva, a sisakját is magán hagyva tért vissza a paddockba, ahol hamarosan az egész istálló válságértekezletet tartott. Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke Hamiltont tartotta hibásnak.

Ő állt az élen. Lewis rosszul mérte fel a helyzetet" – mondta. A csapat főnöke, Toto Wolff diplomatikusabban fogalmazott. „Mindkét versenyzővel beszéltünk. Nem volt egyértelmű a szituáció, és nagyon nehéz a csapat számára, hogy az elmúlt hetek kemény munkája után eldobtunk 43 pontot" – mutatott rá. „Meglátjuk, mire jutnak a felügyelők, de szerintem egyikük sem volt kizárólagosan hibás."

A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Anthony Davidson kiszúrta, hogy

Rosberg más motorprogrammal rajtolt, mint Hamilton (vagy mint Szocsiban ő maga),

és a 3-as kanyarnál azért lassult be kissé, mert a kormányon babrálva menet közben egy másik üzemmódba kapcsolt. A párosnak a futam után el kellett látogatnia az esetet kivizsgáló sportfelügyelőkhöz, akik végül versenybalesetnek minősítették az esetet.

Rosberg elismerte, hogy kisebb teljesítményt adó programon volt, de azt állította, ez nem vonta el a figyelmét „Észleltem a helyzetet" – jelentette ki.

A felügyelők szerint versenybaleset volt, ezt én is elfogadom. De le vagyok taglózva, a győzelem a kezünkben, a kezemben volt."

Hamilton úgy érezte, az autója első szárnya már Rosbergé mellett volt, nyíltan azonban nem hibáztatta a csapattársát. „A verseny előtt motorüzemmódot kell választani. Csak az egyik ad maximális teljesítményt, és ő nem arra kapcsolt. Ezért a motorja azon a ponton leszabályozott, amivel vesztett 180 lóerőt" – árulta el. „Emiatt értem utol. Akkor nem az ideális íven haladt, hanem attól kissé jobbra, úgyhogy a bal oldalán sokkal kisebb hely volt, mint a jobbon. Ezért választottam az utóbbit.

A Mercedes dupla kiesése révén Räikkönen megelőzte Hamiltont az összetettben, átvéve tőle a 2. helyet, és 13 pontra növelve az előnyét a csapattársával, Vettellel szemben, akinek öt forduló után ugyanannyi pontja van, mint Ricciardónak.

Ricciardo és Vettel rajtavesztett

Az ütközés miatt pályára kellett küldeni a Safety Cart, és amikor a 3. kör végén a versenyirányítás újra elengedte a mezőnyt, a Red Bull és a Ferrari egymásnak feszülhetett. Az élen azonban Ricciardo és Verstappen állt, és szerencséjükre hátvédnek ott volt mögöttük a családtagnak számító Carlos Sainz. Mire őt Vettelnek – aki jól startolt, csak aztán megcsúszott, és hátrébb esett – a 7. körben sikerült megelőznie, Ricciardo már 6 másodperccel vezetett előtte. Räikkönen még 3 körrel később gyűrte le a Toro Rossót, úgyhogy ő a saját csapattársától is további 4 másodperccel lemaradt.

Ricciardo nem tudta lerázni Verstappent, és már korán, a 11. körben beállt a bokszba,

hogy lecserélje az első szett lágy gumiját. A fiatal holland, illetve az éllovasokhoz egyre közeledő Räikkönen 1 körrel később követte a példáját, míg Vettel további 4 körig várt a kiállásával. Ricciardo másodszor, még mindig az élről, a 28. körben cserélt kereket, de megint a lágy Pirellikre váltott, ami garantálta, hogy harmadszor is be kell majd mennie a bokszba. A Ferrari Vettellel lemásolta az ausztrál stratégiáját, Räikkönent viszont kint hagyta a pályán, akárcsak a Red Bull Verstappent.

Az elején a két Red Bull vezetett - katt a galériához! Forrás: AFP/Lluis Gene

Ez hozta el a döntő fordulatot a párosok között,

a bokszba másodszor csak a 34-35. körben beálló Verstappen és Räikkönen ugyanis kibírta a célig újabb kerékcsere nélkül.

Ricciardo nem értette, hogy miért nem ő kapta az előnyösebb stratégiát, amikor pedig ő állt az élen. „A Mercedesek ütközése miatt a kezünkben volt a győzelem, de aztán három kiállásra váltottunk. Ráadásul túl későn, mert addigra Seb átugrott minket" – magyarázta. „Három autót kellett volna megelőznünk a pályán, holott tudtuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak az egyenesben. Szerintem ennek nem volt értelme."

Vettel egy rövid, alig 8 körös etap végén sort kerített harmadik kiállására, és ezzel megelőzte Ricciardót, akit a Red Bull csak 6 körrel később, a 43. körben hívott be utoljára a bokszba. Így visszaesett az 1. helyről a 4.-re, s bár a frissebb gumikon utolérte, majd keményen támadta Vettelt, egy hihetetlenül rövid féktávot követően majdnem össze is ütközve vele, 2 körrel a leintés előtt defektet kapott. Szerencséjére olyan nagy volt az előnye az 5. helyezett Valtteri Bottashoz képest, hogy egy negyedik kerékcsere után is meg tudta tartani a pozícióját.

Vettel rajtolt hátrébbról, de rögtön Räikkönen elé került - katt a galériához! Forrás: AFP/Tom Gandolfini

Vettel, aki a harmadik kiállásáig magabiztosan Räikkönen előtt haladt, úgy érezte, a Ferrari a vereség ellenére szépen magára talált az időmérős szenvedés után. „Ez azonban Max napja volt" – ismerte el. „A közepes gumikon küszködtünk ma, egész délután az volt számunkra a rosszabb keverék. Az igazat megvallva szerintem

a közepeseken viszont azonos volt a tempónk. Megpróbálkoztunk a három kerékcserével, nem jött be."

A kérdésre, hogy két kiállással nyerhetett-e volna, Vettel egyértelmű igennel válaszolt.

Hátsó sor, előre fuss!

Miután Ricciardo és Vettel bement előlük a bokszba, Verstappen és Räikkönen állt az élre – a kérdés csak az volt, hogy kibírják-e a gumijaik a fennmaradó 31-32 kört. A finn versenyző hamar, már a 43. körben DRS-távolságra ért a fiatal hollandhoz képest, akinek azonban nem remegett meg a keze, és végig maga mögött tartotta az ellenfelét, kihasználva, hogy a pálya utolsó szektorának lassú kanyarjaiban a Red Bull jobban tapadt a Ferrarinál.

de eleve rosszul rajtoltam, a kerekeim kipörögtek, amikor felengedtem a kuplungot" – emlékezett Räikkönen, aki az idén már harmadszor állhatott fel a dobogóra. „Maxet könnyedén utolértem, megelőzni viszont nem tudtam. Soha nem sikerült eléggé felzárkóznom hozzá az utolsó kanyarban, ahol nagyon jól tapadt az autója. Én a szélárnyékában össze-vissza csúszkáltam, ezt jobban megszenvedték a gumijaim."

Räikkönen nem bírt a fele annyi idős Verstappennel - katt a galériához! Forrás: AFP/Lluis Gene

Miután szombaton megkaparintotta a 4. rajtkockát, Verstappen azt mondta, nem álmodozik a dobogóról, ma mégis történelmet írt. Nem tagadta, hogy odafent ízlett neki a pezsgő. „Hihetetlen érzés, egyáltalán nem számítottam rá, nem találok szavakat. A dobogón igazán jó társaságban voltam" – lelkendezett. „Az első két etapban kicsit beragadtam Daniel mögé, nem tudtam előzni, de mivel a gumikkal jól bántam, eszemben sem volt háromszor kereket cserélni. Egyébként is két kiállást terveztünk."

Verstappen hozzátette, hogy csak 5 körrel a leintés előtt élte bele magát a győzelembe,

amikor úgy érezte, Räikkönen kezd lelassulni mögötte. „Az igazán félelmetes az, hogy már az apja ellen is versenyeztem!" – viccelődött a mezőny legidősebb tagjának számító finn.

Versteppen úgy érezte, jó társaságba került - katt a galériához! Forrás: AFP/Lluis Gene

A Red Bull örömét az tette teljessé, hogy Carlos Sainz a 6. helyen ért célba, megismételve Verstappen bahreini eredményét, a verseny leggyorsabb körét pedig a Toro Rossóhoz száműzött Danyiil Kvjat futotta meg. Az utoljára későn kereket cserélő orosz a friss gumikkal hosszú körökön át közvetlen közelről üldözte az egymással csatázó Vettelt és Ricciardót a verseny végén, sőt gyorsabbnak is tűnt náluk, csak nem akart belezavarni a párharcukba.

Sainz azt állította, nem irigy Verstappen sikerére. „Gratulálok Maxnek, nagyszerű hír a győzelme a Red Bull-család számára. Remélhetőleg hamarosan én is megmutathatom, mire vagyok képes" – mondta. „Az edzésektől kezdve jó volt a tempónk, és ez a versenyen is így maradt. Csak idő kérdése volt, hogy összerakjunk egy hibátlan hétvégét végre."

A Williamsnek magányos versenye volt

A Williams hozta a kötelezőt a Red Bullok és a Ferrarik mögött, bár a csapat számára lehangoló lehetett, hogy Ricciardo még négy kerékcserével is Bottas előtt tudott végezni.

„Ezt elfogadjuk. Ma nem volt elég többre a tempónk, szerintem kihoztunk belőle mindent, amit lehetett" – vélte a finn. „Az autónk nem volt igazán gyors, de ettől eltekintve szép munkát végeztünk. A Mercedesek ütközésével kicsit szerencsénk volt, nyertünk vele két helyet. Utána csendes versenyem volt, alig történt valami."

Bottasnak magányos versenye volt - katt a galériához! Forrás: AFP/Tom Gandolfini

A másik Williamst vezető Felipe Massa nem unatkozott ennyire: az elrontott időmérő miatt a 18. kockából kellett indulnia, ahonnan felkapaszkodott a 8. helyre, és ő volt az utolsó, akit nem köröztek le.

Mögötte Jenson Button ért célba az egyetlen talpon maradt McLarennel,

Fernando Alonso ugyanis hajtáshiba miatt a 46. körben kiesett a hazai versenyéről.

„A két Mercedes incidenséből normális esetben profitálhattunk volna, ez végül nem sikerült" – kesergett. „Néhány szenzor már a kiállásunk előtt pár körrel megadta magát, ezt a problémát egy ideig még menedzselni tudtuk."

Button, aki végig a csapattársa előtt haladt, ugyanakkor elismerte, hogy a McLaren a tapadás általános hiányával küszködött. „Fernando az etapok elején próbált spórolni, hogy a végén jobban nyomhassa. Én másképp taktikáztam, de sehogy nem volt jó" – árulta el.

A Haas nem szerzett pontot, ezúttal csak Gutiérrez jutott el a célig - katt a galériához! Forrás: AFP/Tom Gandolfini

A verseny egyik legbizarrabb jelenete az volt, amikor a 21. körben

Nico Hülkenberg a beavatkozó bírótól elvett poroltóval saját kezűleg próbálta megfékezni a Force Indiájából előcsapó lángokat.

A tűzeset miatt neki nem sikerült pontot szereznie, Sergio Pérez viszont a 7. helyen ért célba, aminek köszönhetően a Force India megelőzte a McLarent a konstruktőri összetettben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

15:30
2016. május 15.

Napsütésben rendezik a versenyt

Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Szép az idő Barcelonában, a Spanyol Nagydíj helyszínén, még fél óra választ el minket a rajttól.

15:31
2016. május 15.

Hamilton indul az élről

Bizonyára izgult, hogy az időmérőn megint beüt-e a ménkű, de végre nem állította félre idő előtt a technika, és le tudta győzni Rosberget. Meglepetésre azonban nem a Ferrarik, hanem a Red Bullok rajtolhatnak a Mercedesek mögül.

15:34
2016. május 15.

Alonsót sonkával ajándékozták meg

Nyamm, jól néz ki! Persze a hazai pályán versenyző spanyol csak mértékkel élvezheti majd a finomságot, nehogy sok plusz deka felszaladjon rá.

15:36
2016. május 15.

A Ferrari elnöke nem mérges

A csapatnak kifejezetten rosszkor jött az időmérős baki, mert az ambiciózus Sergio Marchionne nagyon várja, hogy végre felvegyék a harcot a Mercedesszel. Az elnök ugyanakkor egész békés hangnemben értékelte a szombati napot, amikor a Ferrarin a jelek szerint kifogtak a néhány óra alatt megváltozó körülmények.

"Volt egy érdekes beszélgetésem Toto (Wolffal): a Mercedes hasonló problémát tapasztalt tavaly Szingapúrban. A gumik csak egy bizonyos hőmérsékleti tartományban működnek jól, mi pedig nem készültünk fel arra, hogy felmelegedett a pálya. Ez váratlanul ért bennünket" - nyilatkozta Marchionne. "Úgy vélem, a csapat mostani a formája a legjobb, amit hosszú ideje láttam. Szorgalmasan kell dolgozniuk, hogy kijavítsák a hibákat."

Maurizio Arrivabene csapatfőnökről azt mondta, töretlen a bizalma benne.

15:41
2016. május 15.

Résen kell lennie a Mercedesnek a rajtnál

Úgy tűnik, az év eleji problémákon átlendültek, de Kínában Ricciardo le tudta rajtolni Rosberget, úgyhogy a németnek és Hamiltonnak nem árt vigyáznia. Főleg azért, mert Barcelonában nagyon hosszú az út az első kanyarig. A versenyzők most foglalják el helyüket a rajtrácson.

15:43
2016. május 15.

Mit főzött ki a Williams Massának?

A brazil csak a 18. helyről rajtolhat, mert a Q1-ben a Williams elszámolta magát, és az első, nem túl jó köre után nem maradt ideje még egy próbálkozásra egy friss szett gumin. A csapat kivizsgálja a történteket, de úgy vélték, nem hibáztak nagyot, mert a Q1-ből egy szett gumival is illett volna továbbjutni. Massának nehéz napja lesz, mert Barcelonában kemény dió előzni.

15:47
2016. május 15.

Hamilton megbarátkozott az autóval

Pénteken még szenvedett a beállításokkal, de szombaton rátalált a helyes útra, részben csapattársa adatainak köszönhetően. Égető szüksége van győzelemre váltani a pole pozíciót, hogy megkezdje a felzárkózást Rosberghez a pontversenyben. A mai nap után még biztos a német fogja vezetni a tabellát.

15:48
2016. május 15.

Két kerékcserére lehet számítani

A Pirelli szerint a háromkiállásos stratégia ugyan gyorsabb, de akkor nagyobb a forgalom kockázata. A gumigyártó szerint két kiállás esetén a 20. és 40. körök az optimálisak a váltásra, három esetén a 16., 33. és 49. Mindkét forgatókönyvnél csak az utolsó etapra célszerű feltenni a közepes gumikat, a többire a lágyat érdemes választani.

15:49
2016. május 15.

Nasr kávéval melegít

A Sauber brazil pilótája a 20. helyről várja a bő tíz 10 perc múlva esedékes rajtot.

15:53
2016. május 15.

Hasonlók a körülmények a szombatihoz

A levegő 21, az aszfalt 39 fokos. Az előző kilenc spanyol versenyen kilenc különböző győztes volt, de valószínű, hogy ma megszakad a rotáció, hiszen Hamilton Rosberg is nyert itt az elmúlt években.

15:56
2016. május 15.

A Red Bull-góré is a helyszínen

Dietrich Mateschitz először jelent meg F1-es nagydíjon a tavalyi osztrák futam óta. 4 perc múlva rajt!

15:59
2016. május 15.

Egy kakukktojás a közepes gumin

Az utolsó pozícióból induló Haryanto kivételével mindenki a lágy gumikon kezdi meg a versenyt.

16:02
2016. május 15.

Elindult a felvezető kör

Mindenki gond nélkül eljött, a mezőny most jár a pálya felénél. Az élről tehát Hamilton indul, aztán jön Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Vettel.

16:05
2016. május 15.

Rosberg lerajtolta Hamiltont

Meg tudta előzni a hosszú célegyenesben, a 3. helyen Ricciardo fordult el. Úgy tűnik, sima az első kanyar.

16:07
2016. május 15.

Kiüti egymást a két Mercedes!

Aztamindenit! A 3-as kanyarból kijövet Hamilton megpróbált bebújni Rosberg mellé, aki kifelé szorította, és a füvön megcsúszó brit megpördült, kiütve csapattársát is. Safety Car a pályán.

16:08
2016. május 15.

Ricciardo az élen

Mögötte Verstappen jön, aztán Sainz, Vettel, Räikkönen, Bottas, Pérez, Button, Alonso, Grosjean. Sainz tehát bevágott a Ferrarik elé.

16:10
2016. május 15.

3. kör: SC a pályán

Ricciardo utolérte a biztonsági autót, de úgy tűnik, a kör végén újra szabad lesz a verseny. Lesz mit megbeszélni a Mercedesnél, a konszern elnöke, Dieter Zetsche hitetlenkedve néz maga elé. Rosberget már elvitték robogón, Hamilton kicsit később fog visszatérni a garázsba.

16:11
2016. május 15.

4. kör: Vizsgálni fogják az ütközést

A sportfelügyelők a verseny után foglalkoznak az üggyel, de a Mercedesnél már bizonyára javában értekeznek róla...a verseny folytatódik közben.

16:14
2016. május 15.

5. kör: Egyben az élmezőny

A Red Bullok az élen, a 2. Verstappentől 2 másodperc választja el Sainzot. A Toro Rossóban a tavalyi Ferrari motor dobog, de Vettelnek így sem lesz könnyű fogást találni a spanyolon.

16:16
2016. május 15.

Lauda: Hamilton hibázott

"Teljesen felesleges volt" - mondta a versenyzők ütközéséről. "Elfogadhatatlan, hogy két kanyar után ez történt." Hamiltont jobban hibáztatja érte, mint Rosberget, szerinte a brit túl agresszív volt, és elszámolta magát.

16:17
2016. május 15.

8. kör: Vettel megelőzte Sainzot

Így a Red Bullok után eredhet. A célegyenes végén hajtotta végre a manővert, és most Räikkönen a sor.

16:18
2016. május 15.

8. kör: Rossz hír Kvjatnak

A Safety Car mögött megelőzte Hülkenberget és Magnussent, ezért vissza kell adnia nekik a pozíciót. Az orosz feldúltan vette tudomásul az üzenetet.

16:20
2016. május 15.

9. kör: Sainz letolja Räikkönent

A finn a célegyenes végén a külső íven próbált elmenni Sainz mellett, de a spanyol kiszorította a bukótérbe, a Ferrari a fekvőrendőrökön átbuckázva tért vissza a pályára.

16:22
2016. május 15.

10. kör: Belülről sikerrel jár Räikkönen

A célegyenes végén ezúttal belülről próbálkozott, sikerrel, most már ő a 4. Grosjean Palmerrel vív nagy csatát.

16:23
2016. május 15.

10. kör: Megkezdődtek a bokszkiállások

Az előbb Massa váltott a közepes keverékre, most Button, Hülkenberg, Kvjat is követte a példát. És a többi csapatnál is készülődnek...

16:25
2016. május 15.

11. kör: Ricciardo kerékcserén

Ő is a közepes keveréket kapta meg. 1 körön át így Verstappen állt az élen, de a következő körben neki is jelenése lesz a Red Bull szervizcsapatánál. Räikkönen, Bottas és Sainz szintén átesett az első kerékcserén, most ebben a sorrendben haladnak egymás mögött.

16:27
2016. május 15.

13. kör: Grosjean feltartja Ricciardót

Most Vettel vezet, a 2. pedig Grosjean, aki még szintén nem járt a bokszban, így feltartotta egy ideig Ricciardót. Az ausztrál most előzte meg a célegyenesben, a hátránya 16 másodperc Vettel mögött.

16:29
2016. május 15.

14. kör: Könnyű prédák a Haasok

A használt gumikon nem sok ellenállást mutatnak, Verstappen Grosjeant, Räikkönen Gutiérrezt hagyta faképnél könnyedén. Lehet, hogy megint eltérő taktikát választottak a mezőny nagy részéhez képest.

16:30
2016. május 15.

15. kör: Vettel a bokszban

3-4 körrel később jött a Red Bulloknál, ez később még jól jöhet neki. A 3. helyen folytatja, Ricciardótól 4, Verstappentől 2 másodperc a hátránya. A németet 4 másodperccel követi Räikkönen.

16:32
2016. május 15.

Indulhat a kupaktanács a Mercinél

A kamera mutatta, hogy az elmúlt percekben külön-külön szép sorban Rosberg, Hamilton és Lauda is felgyalogolt a helyi központba. Hát, biztos fagyos a hangulat...

16:34
2016. május 15.

17. kör: Vettel gyorsabb a Red Bulloknál

Több tizedet tudott hozni rajtuk, nemsokára támadhatja őket. A 4. Räikkönen, az 5. Bottas, a 6. Sainz, a 7. Pérez, a 8. Button, a 9. Alonso, a 10. Massa. Sainz tehát bukott, Massa ellenben sokat nyert a kerékcserék első fordulójában.

16:36
2016. május 15.

19. kör: Vettel mindjárt nyithatja a DRS-t

Nagyon megközelítette Verstappent, és Ricciardo sem lehet nyugodt. A Ferrarinak jó esélye van, hogy feledtessék a szombati bakit.

16:38
2016. május 15.

20. kör: Alonso is nyomás alatt

A 9. helyen haladó spanyolt Massa és Grosjean támadja, főleg a francia lehet veszélyes, mivel frissebbek a gumijai.

16:41
2016. május 15.

22. kör: Hülkenberg elfüstölt

Ő az első kieső a Mercedesek csattanása óta, a Force Indiából kis füst tört fel. Hülkenberg leparkolt az utasításnak megfelelően a bukótérben, egy beavatkozó bíró pedig eloltotta a kocsit.

16:43
2016. május 15.

23. kör: Vettel rátolta Verstappent Ricciardóra

Az első hármas összegyűlt, nagy csata alakulhat ki. Räikkönen több mint 5 másodperccel követi őket.

16:46
2016. május 15.

25. kör: A kerékcserék dönthetnek

Szóval, egyben van az élboly, de mivel a gyors kanyarok megnehezítik az előzést, valószínűleg a bokszban fog eldőlni a küzdelem.

16:48
2016. május 15.

27. kör: A sorrend

Ricciardo, Verstappen, Vettel, Räikkönen, Bottas, Sainz, Pérez, Button, Alonso, Grosjean. Massa megejtette második kerékcseréjét.

16:49
2016. május 15.

28. kör: Ricciardo második kerékcseréje

A lágy gumikat kapta meg a következő etapra, újra Verstappen az élen. Ricciardo a 4. helyre tért vissza.

16:51
2016. május 15.

29. kör: Behívták Vettelt is

Ő is a lágy keveréken folytatja, Ricciardo mögött. Vettelnek mázlija volt, hogy pont vissza tudott jönni Bottas elé, így nem teszi tönkre a vadászatát a forgalom.

16:54
2016. május 15.

31. kör: Ricciardo előnye 3,5 másodperc

Mármint Vettel előtt, hiszen az első két helyet továbbra is Verstappen és Räikkönen foglalja el. Verstappen a legfiatalabb, aki valaha F1-es nagydíjon élen állt, és amúgy a dobogón is a legfiatalabb lehet, ha eljut oda.

16:57
2016. május 15.

33. kör: Räikkönen közelít Verstappenhez

2 másodpercre van az éllovas hollandtól, mögötte 9 másodperccel érkezik Ricciardo. A pontszerző helyeken nincs szoros küzdelem, a 8-9. McLarenek között van még 2 másodpercnél kisebb differencia.

16:59
2016. május 15.

34. kör: Gutiérrez agresszívan előzte csapattársát

Az 5-ös számú hajtűnél beesett Grosjean mellé, és átvette tőle a 11. helyet. A két Haas talán össze is ért.

17:00
2016. május 15.

35. kör: Verstappen közepes gumikat kap

Lehet, hogy a Red Bull vele már megpróbál végigmenni kerékcsere nélkül. Egy kör múlva Räikkönen szintén a közepes keverékű Pirelliket kapja meg.

17:03
2016. május 15.

37. kör: Vettel máris újra a bokszban

Ez érdekes: a közepes gumikat kapja meg. Úgy tűnik, megpróbál tiszta pályán előnyt szerezni, de furcsa, hogy csak 8 körös etapot nyomott le lágy gumikkal.

17:04
2016. május 15.

38. kör: Grosjean kicsúszott

A 7/8-as kombinációban lesodródott a kavicságyba, de tovább tudott menni. A Renault-k egyébként a kemény gumikon köröznek, Magnussen 14., Palmer 15.

17:07
2016. május 15.

39. kör: Vettel visszacsúszott 4.-nek

Ricciardo vezet Verstappen és Räikkönen előtt, utánuk jön a német. Bottas, Massa, Sainz, Pérez, Gutiérrez és Kvjat a további sorrend e pillanatban, de nincs mindenki szinkronban a stratégiával.

17:10
2016. május 15.

41. kör: Massa harmadszor a bokszban

Ezzel megint kicsúszott a pontszerző helyekről átmenetileg, de Alonsót például megelőzte.

17:13
2016. május 15.

43. kör: Ricciardo kerékcserén, Vettel mögé jön vissza

Nem futott jó köröket mostanában, így a frissebb abroncsokon haladó Vettel megelőzte - most viszont a Red Bull élhet ugyanezzel az előnnyel. Verstappen és Räikkönen ismét az első két helyen, kettejüket alig 1 másodperc választja el.

17:14
2016. május 15.

44. kör: A Sauberek is majdnem kiütik egymást

A célegyenes végén ütközött majdnem a két pilóta, már csak ez hiányzott volna a Mercedes tragédiája után. Ericsson és Nasr persze nem veszített volna jó sok pontot emiatt.

17:17
2016. május 15.

47. kör: Alonso megállt

Ugyanott, ahol tavaly a rejtélyes balesetet elszenvedte, a 3-as kanyar kijáratának belső oldalán. Kár érte, a McLarennek ma is esélye volt a kettős pontszerzésre.

17:19
2016. május 15.

48. kör: Räikkönen 1 másodpercre Verstappentől

De nagyon nehéz lesz előznie. Vettel lemaradása 7 másodperc a csapattárstól, Ricciardo pedig 3-ra van tőle.

17:21
2016. május 15.

49. kör: Erre a Red Bull sem számíthatott

Nem hisszük, hogy gondolták volna, hogy 17 körrel a cél előtt Verstappen áll majd az élen a Spanyol Nagydíjon, pedig ez a helyzet. És még nem remegett meg a keze.

17:23
2016. május 15.

50. kör: Ricciardo lopakodik Vettelhez

Dupla Red Bull-Ferrari csata van, hátrébb egyelőre a piros autó áll jobb pozícióban - de Ricciardo csak 2 másodpercre van Vetteltől. Az ausztrál gumijai a legfrissebbek az első négyesben.

17:24
2016. május 15.

51. kör: A sorrend hátrébb

Az 5. helytől így néz ki: Bottas, Sainz, Pérez, Gutiérrez, Massa, Button. Gutiérrez szép eredmény elé néz, ha nem áll ki többször a bokszba.

17:26
2016. május 15.

53. kör: Räikkönen most közel

Minden eddiginél jobban ráesett Verstappenre a célegyenes végén, ám még ez sem elég a támadási kísérlethez.

17:27
2016. május 15.

54. kör: Holland még nem nyert az F1-ben

Csak jelezzük, így 12 körrel a leintés előtt. Hihetetlen, amit Verstappen művel 18 évesen.

17:29
2016. május 15.

55. kör: Vettelék nem közelednek vészesen

A német konkrétan alig közeledett Räikkönenhez, ellenben megkapta a nyakába Ricciardót. Az ausztrálnak sem lesz egyszerű feladata.

17:30
2016. május 15.

56. kör: Kvjat bezavarhat Ricciardóéknak

Nemrég kapott friss lágy gumikat, a leggyorsabb kört is megfutotta az előbb, és arra készül, hogy visszavegye a körét Ricciardótól és Vetteltől. Räikkönen most ismét nagyon közel került Verstappenhez a célegyenes végén, de megint nem bújt ki a szélárnyékból.

17:33
2016. május 15.

57. kör: Massa megelőzte Gutiérrezt

A rendező nyilván az élbollyal van elfoglalva, de beszámolunk róla, hogy Massa megelőzte a Haast, átvéve a 8. pozíciót.

17:35
2016. május 15.

59. kör: Ricciardo beszúrt Vettelnek

A célegyenes végén váratlanul beesett a belső ívre a Ferrari mellé, centik választották el a két autót. Ricciardo azonban kicsit túlcsúszott a kanyaron, így Vettel épphogy, de megmentette a 3. helyet.

17:36
2016. május 15.

60. kör: Vettel megint ordibált

Rádión tajtékzott Ricciardo manővere miatt, szerinte nagyon veszélyes volt, és csak saját figyelmén múlt, hogy nem ütköztek össze.

17:38
2016. május 15.

61. kör: Ricciardo megint nem járt sikerrel

Ismét próbálkozott a célegyenes végén, de ezúttal nem ért Vettel mellé, és füstölős fékezését követően picit leszakadt tőle. Verstappen továbbra is tartja Räikkönent, ez amúgy a mezőny legfiatalabb és legidősebb tagja közti csata.

17:39
2016. május 15.

62. kör: Pár kör maradt

Konkrétan ez, meg még 4. Verstappen, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Pérez, Massa, Gutiérrez, Button áll pontszerző helyen.

17:41
2016. május 15.

63. kör: Vettel megúszta a hibáját

A sikánnál megingott, de szerencséjére az egyik lekörözött Haas jóvoltából nyithatta a DRS-t, amely utána ráadásul feltartotta Ricciardót.

17:42
2016. május 15.

64. kör: Gutiérrez lecsúszik a pontszerzésről

Pár körrel ezelőtt még 8. volt, de Button és Kvjat is megelőzte rövid idő alatt. Kvjat egyébként kitartóan testközelből figyeli a Vettel-Ricciardo csatát maga előtt.

17:44
2016. május 15.

65. kör: Verstappen a szenzáció küszöbén

Még másfél kör van hátra, a Forma-1 egyik legnagyobb csodáját láthatjuk, ha minden így marad az élen. Räikkönen nem tudja támadni Verstappent.

17:45
2016. május 15.

65. kör: Defektet kapott Ricciardo!

A balhátsó gumija robbant szét, biztos nem lesz dobogós. Viszont akkora előnye volt, hogy a 4. helyre jött vissza a kései kerékcsere után.

17:47
2016. május 15.

Verstappen megnyerte!

Nincsenek jelzők a teljesítményére, még ha a Mercedesek ütközése is kellett azért hozzá. Most már a holland tini az F1 legfiatalabb futamgyőztese.

17:48
2016. május 15.

Hogyan értékelheti a Ferrari a kettős dobogót?

Räikkönen 2., Vettel 3. lett, de a választott stratégia miatt biztos kell még magyarázkodniuk. Ricciardo, Bottas, Sainz, Pérez, Massa, Button, Kvjat a befutó mögöttük.

17:49
2016. május 15.

Spanyol zászlót visz Sainz

Kapott valakitől egy spanyol lobogót, ezt lobogtatva teljesíti a levezető kört. Ő is szép teljesítményt nyújtott ma.