Räikkönen hozta a napot a Ferrarinak, de a Mercedes is örülhet
2018. március 09. 08:55
Pénteken véget ért az F1 előszezoni tesztsorozata, a csapatoknak a nyolc nap alatt felhalmozott információmennyiségből kell elvégezniük az utolsó simításokat a két hét múlva, Ausztráliában kezdődő szezon előtt.
A legtöbb istálló láthatóan megpróbálta lekopírozni a tegnapi programot a másik pilótájával, de a kivitelezés nem mindenütt sikerült zökkenőmentesen. A békésen lezajlott csütörtök után a McLarent például ismét foglyul ejtette egy technikai probléma,
Fernando Alonso egy óra eltelte után kénytelen volt félrehúzódni füstölgő, olajat eresztő autójával
– utóbb kiderült, a turbó tört el. A spanyol korábban azt állította, magabiztos, és abban bízott, hogy a teszteken, nem a versenyeken esik szét néhány rendszer, de a wokingiak aligha utazhatnak önbizalommal duzzadva Melbourne-be.
Bár a sorozatos meghibásodásokért nem minden esetben háríthatják a felelősséget a Renault-ra, ironikus, hogy
az előző motorszállítójuk, a Honda az egész előszezonban sebezhetetlen volt a Toro Rossónál.
Alonso pénteken eljutott 93 körig, ám a McLaren a kilométerlista végén kullog a nyolc nap összesítésében.
Ebben a rangsorban az 1040 tesztkört megtett Mercedes fölényesen végzett az élen a Ferrari előtt, de az is igaz, hogy a legjobb köridőket tekintve a maranellóiak villogtak, az utolsó gyakorlási napon is megszerezve az első helyet.
A gyomorbántalmakból felépült Kimi Räikkönen a hiperlágy abroncson majdnem ugyanolyan, 39 ezreddel lassabb eredménnyel (1:18.221) zárt, mint a tegnap új rekordot felállító Sebastian Vettel,
és a sprinteket később versenyszimulációval egészítette ki.
A Mercedes és a Red Bull ellenben főként utóbbit erőltette, a triójuk újabb sikeres virtuális futamokkal tette fel az i-re a pontot a tesztprogramban; szerencséjükre a két korai piros zászlós megszakítás még pont azelőtt történt, hogy belemerültek volna a szimulációba.
Az egyiket a lerobbant McLaren, a másikat Charles Leclerc kicsúszása okozta. „Nagyon elégedett vagyok a tempónkkal, de túl sokat akartam, megcsúsztam és egy kicsit nekimentem a korlátnak.
Buta hiba volt ez ilyen korán, tanulni fogok belőle"
– magyarázta a Sauber pilótája. Némileg talán meglepő, hogy a teszteken a két újonc közül ő, és nem a „pénzes versenyző" megbélyegzésű Szergej Szirotkin akasztotta meg többször csapata felkészülését vezetői hibákkal.