Bejelentkezett a bakui pole pozícióra a Ferrari és főleg Charles Leclerc, aki mindhárom szektorban a legjobb részidővel az élen zárta a harmadik szabadedzést. Csapattársa, Sebastian Vettel 0,198 másodpercre volt tőle, azonban a köre első kétharmada során forgalomban autózott, a célegyenesben viszont nagy szélárnyékot kapott.
A Ferrari már az edzés elejétől a lágy gumikat részesítette előnyben, az installációs köröktől eltekintve a Mercedes kivételével a többi csapat is ezt a taktikát követte. Az Ezüstnyilak eleinte közepes keverékkel mentek, versenyképesnek is tűntek, de Leclerc jelentősen fokozni tudta a tempót, és volt olyan pillanat, amikor 1,2 másodperces előnnyel vezetett.
Ez végül a 3. helyezett Max Verstappenhez képest meg is maradt. A Red Bull pilótája az edzés első harmadát a bokszban várakozva töltötte, később azonban feladta a leckét a Mercedeseknek az egykörös tempó terén. Lehetséges, hogy a német-brit istálló az időmérőn magasabb teljesítményszintet használ majd, de ha nem tudnak gyorsulni, Verstappen megszoríthatja őket.
A másik Red Bullt hajtó Pierre Gasly autóját megtankolták, és már a versenyre készültek, hiszen a francia versenyző büntetés miatt csak a bokszutcából rajtolhat majd.
Ezt a programot követte Antonio Giovinazzi is, aki a motorvezérlő elektronika cseréje miatt tízhelyes büntetést kap, így a rajtrácson várhatóan az utolsó lesz, és George Russell is, aki ma délelőtt kezdte meg az érdemi munkát, miután új autót kellett építeni neki a pénteki csatornafedeles baleset miatt. Nem meglepő, hogy ő és Gasly az utolsó két helyezett a köridőtáblázaton.
A Toro Rosso tempója annál inkább figyelemre méltó, mivel Danyiil Kvjat mindössze 0,047 másodpercet kapott Lewis Hamiltontól a 6. helyen, bár az 1,6 másodperces hátrányt látva ez inkább a Mercedes erőfeszítéseiről árulkodik. Csapattársa, Alex Albon mindössze 0,08 másodperccel volt lassabb nála, ez azonban már csak a 8. helyre volt elég.
A 6. és a 11. hely között mindössze bő 0,4 másodperc különbség alakult ki a szezon második leghosszabb pályáján, így várhatóan óriási csata lesz majd a Q2-ben a továbbjutásért.
A mezőny ezúttal viszonylag fegyelmezetten autózott, bár kicsúszások természetesen előfordultak. Hamilton kétszer is megjárta a bukóteret, de hibázott Vettel és Kimi Räikkönen is. A finn pilóta Carlos Sainz életét is megkeserítette azzal, hogy nem engedte el a McLaren pilótáját a célegyenesben, de Sainz korábban Albonnal is nézeteltérésbe került egy forgalmi helyzetben.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.10.18. - 19:30United States Grand Prix - 1st Practice |
2024.10.18. - 23:30United States Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.10.19. - 20:00United States Grand Prix - Sprint |
2024.10.20. - 00:00United States Grand Prix - Qualification |
2024.10.20. - 21:00United States Grand Prix - Race |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Tegnap nehéz volt olvasni az eredményekből a zavaros második tréningen, de megpróbáltuk, a szokásos esélylatolgatásunkban. Felvezetésként ezt ajánljuk figyelmükbe!
Az F1-es esportsorozat magyar résztvevője, Bereznay Dani ezúttal is bemutatja a soron következő versenypályát, a bakui aszfaltcsíkot.
A videóban egy kérdést is elhelyeztünk, a helyesen válaszolók között a Hyp-R.ZONE szimulátor- és VR-terembe szóló kuponokat sorsolunk ki.
Bakuban nehéz szó nélkül elmenni a pályát övező építészeti látványosságok mellett, ezekről készített összefoglalást a Travelo.
Ahogy arra az esélylatolgatásban is utaltunk, Lewis Hamilton kis késéssel, de belehabarodott a Trónok harca című sorozatba. A második szabadedzés után is egy korai epizódot nézett, miközben egy külföldön élő magyar tetoválóművész új alkotást készített a kezére.
Tegnap egy autómentő nekiment egy reklámtáblát tartó hídnak, miközben George Russell autóját szállította vissza a bokszba, most pedig a Ferrari pilótáit lepték meg egy kövér gázzal, amikor az autogramosztásra indultak.
A francia pilóta a második szabadedzés végén nem állt meg a mérlegelésnél, ezért a sportfelügyelők bokszutcai rajtra kárhoztatták. Gaslynak a jobb oldalon látható LED paneleket kellett volna észrevennie.
Napsütés és ideális hőmérsékletek fogadják ma is a mezőnyt Bakuban.
Sokan még csak most öltöznek, úgy tűnik, a pilóták nem kifejezetten feszültek azért, mert már csak 60 percük van az időmérő előtt, ráadásul a tegnapi első szabadedzés is kimaradt.
Sainz, Giovinazzi és Norris vezetésével azonban többen is pályára lépnek.
A brit pilóta csütörtökön beteg volt, pénteken pedig az autója feltépett egy csatornafedelet, teljesen összetörve a padlólemezt. Ki kellett cserélni az autó vázát is, ezért Russell tegnap nem léphetett pályára. A Williams pilótája is megtett egy installációs kört.
Egyelőre nem tudni, hogy valami gond van-e az autójával, de 5 perc és egy installációs kör után kikászálódott a Toro Rossóból.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elismerte, hogy Gasly pénteken vétett a szabályok ellen a mérlegelés kihagyásával, de szerinte a büntetés túl súlyos a szabálytalansághoz képest. Horner úgy véli, ez a szabály még akkorról maradt meg a szabálykönyvben, amikor pénteken is volt időmérő edzés, vagyis volt tétje az autó súlyának.
Ő ma az első, 1:49.815-tel természetesen az élre is állt. Közben Hamilton és Bottas is megjelent közepes keverékű gumikkal. Kubica 0,017 másodperccel lassabb Gaslynál.
A Mercedes pilótája 1:45.676-tal az élre állt, majdnem 4 másodperccel verte a Red Bullt, Hamilton egyelőre 1:46.959-cel követte. Pályán Leclerc is, lágy gumikkal.
A finn pilóta 1:45.179-re gyorsult, Leclerc viszont lágy gumikkal könnyedén felülmúlta ezt az időt, igaz, a piros jelzésű abroncsok miatt nem fair az összehasonlítás. A monacói versenyző 1:44.352-vel 8 tizedet vert ellenfelére, Vettel a középső szektorban gyorsabb tudott lenni nála, de 0,148 másodperccel elmaradt csapattársától.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint Antonio Giovinazzi és George Russell a futamra készül, ez érthető is, mert Giovinazzi a rajtbüntetés miatt szinte biztosan az utolsó rajtkockából indul, Russell meg a Williams versenyzője, úgyhogy ő is az utolsó két sor egyikére számíthat.
A brit pilóta 1:43.929-cel közepes gumikon is átvette a vezetést Leclerc-től, erre a monacói versenyző 1:42.638-cal reagált, még mindig lágy abroncsokon. Hamilton folyamatosan egyeztet a mérnökével, először a fékpedál állásáról, aztán arról érdeklődött, hogy a Ferrari hol jobb nála.
Vettel még mindig lágy gumikkal van kint, 9 tizedet kapott Leclerc-től, Hamilton a közepesekkel egyelőre 0,8-at. Magnussen és Räikkönen is kicsúszott, de egyben maradt az autójuk.
Eltelt az edzés harmada, de Verstappennek még nincs mért köre, egyelőre a bokszban várakozik, de bent ül az autójában. Jó hír, hogy Grosjean megjelent a pályán, nemrég még tanástalanul dolgoztak a szerelők az autója hátuljánál, de úgy tűnik, megoldották a problémát.
Räikkönen feljött a 6. helyre abszolút legjobb 3-as szektorral (szélárnyéknak köszönhetően), Vettel pedig visszaszerezte a 2. helyet Hamiltontól, Leclerc-nél 0,313 másodperccel lassabb körrel.
A Mercedes két pilótáján kívül mindenki lágy gumikkal érte el a mai legjobb körét, köztük Verstappen is, aki a 9. helyen kezd 2 másodperccel Leclerc mögött, de ez egyelőre csak melegítő kör volt a részéről.
Karun Chandhok, a Sky riportere megfigyelte, hogy a Red Bullnál Max Verstappen nagyobb leszorítóerőt biztosító konfigurációval folytatja a hétvégét, Gasly maradt a kevésbé meredek szárnynál, valószínűleg azért, mert ő holnap előzésekre készül.
Az állás féltávnál:
Alex Albon 1 másodpercen belülre került Charles Leclerc-hez képest, 0,3 másodperccel gyorsabb Max Verstappennél, aki mögött további 3 tizedre érkezik Danyiil Kvjat és Carlos Sainz is.
A McLaren pilótája az egyik Toro Rosso mozgásával nem volt kibékülve, ezért az egyik rázókövet átvágva mellé hajtott, és felemelt kézzel elégedetlenkedett. Később a szélárnyékkal elment mellette.
A pálya állapota körről körre javul, viszont a bokszutca továbbra is piszkos és csúszós, ezért a kerékcsere-gyakorlatok mellett arra is kell figyelni, hogy a pilóták némi gumit égessenek az aszfaltra.
Hamilton és Bottas is 0,5 másodpercre megközelítette a Ferrarikat lágy gumikon, a brit pilóta az első szektorban abszolút leggyorsabb volt, de végül alig bizonyult gyorsabbnak Bottasnál.
A Ferrarinál Leclerc visszatért a pályára, Vettel autóján viszont a jobb hátsó futóművet nézegetik, de a Sky azt az információt kapta, hogy nincs semmi baj.
Gasly kicsúszott, de vissza tudott térni a pályára.
A Red Bull pilótája lágy gumikkal továbbra is utolsó, 5,4 másodperc a hátránya, így egyértelmű, hogy ők ma már a versenyre készülnek, ami a bokszutcai rajt ismeretében nem is meglepő.
Villant a Red Bull, Max Verstappen mindössze 0,214 másodperccel lassabb kört ment Leclerc-nél, aki már ismét a pályán van, de még nem javított az eredményén. Hamilton mért körön van, Vettel is kijött a pályára.
Erős idővel szökik Leclerc a többiektől, bő 1 másodperccel faragta le a saját korábbi legjobbját, miközben Vettel és Hamilton is kicsúszott a mért köre során. Az új mérce 1:41.604.
A német pilóta az első két szektorban forgalomba került, ezzel időt vesztett, a célegyenesnél viszont Danyiil Kvjat óriási szélárnyékot adott neki, így abszolút leggyorsabb volt a hármas szektorban. Középen a hátránya még 0,3 másodperc volt, a végén 0,198 másodperccel futott be Leclerc mögé a 2. helyre.
Fotósok dolgoznak a bakui harmadik szabadedzés során. Munkájuk eredményét hamarosan mi is megmutatjuk a mai galériánkban.
Sainz a végén még majdnem összeütközött Räikkönennel, mert a szélárnyékkal együtt sem tudta megelőzni az Alfa Romeót, de a végeredményen ez már nem változtatott.
Leclerc 0,2 másodperccel verte Vettelt, a többiek pedig további 1 másodperccel lemaradtak a Ferrarik mögött. Verstappen jobb volt a Mercedeseknél, Bottas verte a kétszer is kicsúszó Hamiltont, miközben a középmezőny pilótái is izgalmas csatát vívtak. Hamarosan jövünk az összefoglalóval, addig is köszönjük a figyelmet!