Tökéletes helyzetből várhatják a Mercedesek a vasárnapi Emilia Romagna Nagydíjat, ahol jó esélyük van arra, hogy bebiztosítsák a csapat zsinórban hetedik világbajnoki címét, ami új rekord lesz a Forma-1-ben. A pole pozíciót Valtteri Bottas szerezte meg Lewis Hamilton előtt, a 3. helyet legközelebbi ellenfelük, Max Verstappen érte el.
Mindössze másfél órás felkészülés után rendezték meg az Imolában zajló Forma-1-es Emilia Romagna Nagydíj időmérő edzését. A logisztikai nehézségek miatt besűrített program jegyében a versenyhétvége csak kétnapos, így a pilóták csupán szombat délelőtt kezdhettek edzeni az időmérőre és a vasárnapi futamra.
A helyzetet megkönnyítette, hogy tökéletes időjárás fogadta a mezőnyt, ezért a szabadedzéshez hasonlóan az időmérőn is rögtön megkezdhették a munkát, a rövid és szűk pályán csak a forgalom okozott problémát a versenyzőknek. Ennek köszönhetően felértékelődött, hogy ki, mikor teljesíti a köreit.
A Q1-ben ettől függetlenül a szokásos sorminta alakult ki, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas diktálta a tempót Max Verstappen előtt, utánuk viszont óriási csata alakult ki, mert rendkívül szorosan alakultak az eredmények a középmezőnyben és a kiesőzónában is. Ebbe Bottas és Alexander Albon is kénytelen volt beszállni, mert pályaelhagyás miatt törölték a köreiket, így 6 perccel a leintés előtt még a kiesők között szerepeltek.
Ez csak a gumik felhasználása terén okozott zavart a két versenyzőnek, egy-egy újabb próbálkozás révén Bottas átvette a vezetést (miután törölték Hamilton leggyorsabb körét), Albon pedig szintén továbbjutott a 8. helyen.
A kiesők között nem volt meglepetés, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen, Nicholas Latifi és Antonio Giovinazzi búcsúzott, közülük csupán Räikkönen volt elég gyors a Q2-höz, de pályaelhagyás miatt az ő körét is elvették. Räikkönen később vitatta a döntést, de ez rajta már nem segített.
Miután a Q1-ben mindenki lágy gumikat használt, a Q2-ben már árnyaltabban alakultak a stratégiák: a két Mercedes, a két Ferrari és a két Red Bull közepes keverékű gumikkal próbálkozott, de az idén megszokottak szerint Vettel ezekkel a gumikkal nem volt elég gyors a továbbjutáshoz (ráadásul igyekezetében megcsípte a kavicságyat is).
A két Mercedes kényelmesen az élen állt, Leclerc az első mért körök után a 10. helyezett volt, Albon viszont csak a 11. helyen szerénykedett, amiben egy megpördülése is szerepet játszott.
Nem volt más választás, Albont és Vettelt átállították lágyakra az utolsó etapok előtt, de Vettel ezekkel sem volt elég gyors, végül a 14. helyen kiesett a Q2-ben.
Verstappen viszont maradt a közepeseknél, ami annak fényében nagyon magabiztos választás, hogy a holland pilóta erőforrása gyújtásproblémát produkált az első etap során, és kapkodva kellett gyertyákat cserélni az autójában. Verstappen alig több, mint 1 perccel a leintés előtt kezdte meg az első és egyetlen Q2-es mért körét, de a 6. helyen továbbment, a 4. helyezett Albon mögött, aki lágyakkal érte el az eredményt.
Tovább folytatódott az Alpha Tauri remek szereplése, amiben gyaníthatóan az is szerepet játszott, hogy a szezon előtt jártak ezen a pályán az idei autójukkal. Pierre Gasly a 3. helyen bejutott a Q3-ba, és Danyiil Kvjat is befért a harmadik harmadba a 8. helyen.
A Racing Pointok közben feledhető eredményt értek el, Lance Stroll hiába gyakorolt itt GP2-es autóval, pályaelhagyás miatt törölték a körét, és csak a 15. helyezett lett, Sergio Pérez is kiesett a 11. helyen a 12. helyezett Esteban Ocon és George Russell előtt.
A Q3-ban Bottas, Hamilton, Gasly, Albon, Ricciardo, Verstappen, Leclerc, Kvjat, Sainz és Norris küzdhetett az imolai pole pozícióért. Már az első mért körök után látszott, hogy új pálya ide, kevés edzéslehetőség oda, a Mercedesek ellen ezúttal nem lehet küzdeni, Hamilton 1:13.781-es köre kereken 0,7 másodperccel gyorsabb volt a 3. helyezett Verstappen eredményénél, mindössze Bottas miatt kellett aggódnia, aki 0,031 másodpercet kapott az első próbálkozás során.
Albonnak fájhatott a feje, ismét törölték az első mért körét, így az első próbálkozások után idő nélkül a 10. helyen tartózkodott.
Noha arra nem lett volna bátorság fogadni, hogy a Mercedesek rajtolnak majd az első sorból, Bottas az utolsó mért körben meglepetést okozott, legyőzte Hamiltont és megszerezte a pole pozíciót 1:13.609-es körével, kevesebb mint 1 tizedmásodperccel megelőzve Hamiltont. Verstappen egy kissé közelebb tudott kerülni, de a 0,567 másodperces hátránya így is számottevő.
Örülhet az Alpha Tauri, mert Gasly a 4. helyre katapultálta az olasz istálló autóját, legyőzte Ricciardót, Albont, Leclerc-t, és csapattársát, a 8. helyezett Kvjatot is. A McLarenek nem szerepeltek jól, mindössze az ötödik rajtsor 9-10. pozícióját érték el Norris-Sainz sorrendben, de az egyik Renault és mindkét Racing Pointot így is maguk mögött tudhatják.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!