A Mercedesek megelőzték Verstappent a Magyar Nagydíj második edzésén
2021. július 30. 14:50
A Magyar Nagydíj második szabadedzésén is elképesztő meleg, 32 fok fölötti levegő és 60 fok fölötti aszfalthőmérséklet fogadta a mezőnyt, minden ideális volt tehát ahhoz, hogy a pilóták és a csapatok készüljenek egy kicsit a versenyre. Az első gyakorlással ellentétben az első etapokra ezúttal nem a kemény, hanem a közepes gumi volt a slágerabroncs, később azonban a lágy gumik is szerepet kaptak.
Az is más volt a korábbi 60 perces gyakorláshoz képest, hogy ezúttal nem Max Verstappen, hanem a Mercedes, egészen pontosan Valtteri Bottas ragadta magához a kezdeményezést és 1:18.376-os körrel az élre állt, míg a holland pilóta 174 ezredes lemaradással sorolt be mögé. Hamilton egy ideig a harmadik helyet foglalta el, de csak addig, amíg nem repesztett egy 1:18.140-es időt, amivel már ő vezetett. Közben Sergio Pérez is elkezdett életjeleket mutatni, és jelentős hátrányban ugyan, de feliratkozott Verstappen mögé a 4. helyre.
A második etapra szokás szerint jöttek az időmérő-szimulációk és felkerültek az autókra a lágy Pirellik, ezáltal a középmezőny tagjai is villoghattak egy kicsit. Előbb Sebastian Vettel neve jelent meg a második helyen Hamilton mögött, majd Pierre Gasly állt az élre az Alpha Taurival, 36 ezreddel megjavítva a címvédő közepes gumis idejét.
Ám amint megjelent a két élcsapat, visszaállt az élet rendje, legalábbis abban a tekintetben, hogy újra egy Mercedes foglalta el az első helyet.
Elsőnek a hétszeres világbajnok ért körbe és 1:17.012-re javított, de azután érkezett Bottas és 27 ezreddel megelőzte a csapattársát. A Red Bull lágy gumin sem tudta tartani a lépést a Mercedesszel, Verstappen 3 tizeddel volt lassabb a finnél, a 8 tizedet kapó Pérezt pedig Ocon is megelőzte az ötödik helyen.
Az edzés utolsó harmadában a versenyszimulációké volt a főszerep (holnap reggel jelentkezünk szokásos elemzésünkkel), így a köridők már nem javultak, de azért láthattunk néhány pályaelhagyást, Hamilton például a 9-es és a 11-es kanyarban is nagy ellenkormányzást mutatott be és kifutott a bukótérbe, míg Lando Norrisnak a pálya felső részén található sikánnal gyűlt meg a baja.
A második szabadedzés nagy vesztesének egyértelműen Cunoda Juki bizonyult, aki csak 5 perccel a vége előtt hagyhatta el először a garázst, lévén a szerelői addig javították az első tréningen összetört autóját. Bottas, Hamilton és Verstappen mögött Ocon, Pérez, Gasly, Alonso, Vettel, Norris, Stroll volt az első tíz sorrendje, miközben a két Ferrari némi meglepetésre csak a 11. (Leclerc) és 12. (Sainz) helyen végzett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Magyar Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson Verstappen végzett az élen, de Bottas és Hamilton nem sokkal maradt el tőle. Összefoglalónkat az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Egy hete zajlik az idei évre halasztott tokiói olimpia, a Ferrari pedig kifejezte támogatását a játékokon induló olasz sportolók iránt. Erre a hétvégére az autóra festették az Olasz Olimpiai Bizottság címerét, mellette pedig a #ItaliaTeam olvasható.
Elkészült a szokásos képválogatásunk a Magyar Nagydíj első napjáról, amit az alábbi fotóra kattintva lehet megnyitni.
---- separator ----gallery-content-type:08fea29d-bef1-4daa-83c3-fa1fbab36587---- separator ----A két F1-es szabadedzés között rendezték meg a Forma-3 hungaroringi fordulójának időmérőjét. A leggyorsabb kört Arthur Leclerc, Charles öccse autózta, amivel először szerezte meg a pole pozíciót ebben az idényben.
Szeptemberben mutatják be a Michael Schumacher pályafutásáról és magánéletéről szóló, a Netflix gyártásában készült alkotást. A filmben a hétszeres világbajnok családja, munkatársai, barátai és ellenfelei is megszólalnak.
A levegő hőmérséklete 32, míg az aszfalté 62 fokos. Utóbbi kategórában az 1984-es dallasi hétvége tartja a rekordot 66 fokkal.
Elindult a Magyar Nagydíj második szabadedzése, néhányan máris a pályára gördültek.
Míg az első tréning elején a legtöbben a kemény keverékeket választották, most a legtöbben a C3-asokon mennek, csupán Sainz, Norris és Latifi próbálkozik a fehér oldalfalú abroncsokon. A két Red Bull és Cunoda a bokszban maradt.
A finn pilóta 1:18.376 másodperccel nyitott, több mint 1 másodperccel megelőzve az őt követő Alonsót. Hamilton két melegítő kört tett meg, Verstappen pedig elhagyta a garázst.
A Ferrari pilótája az 1-es kanyarban blokkolta a kerekeket, kicsit le is sodródott a pályáról. Hamilton eközben feljött a 2. helyre, jelenleg 321 ezreddel marad el csapattársától.
A holland pilóta 205 ezreddel autózott lassabban, mint Bottas, amivel feljött a 2. helyre. amilton és Bottas ezalatt a bokszban járt, és mindketten új közepeseket kaptak.
A japán pilóta még mindig nem jött ki a garázsból, de egyelőre semmilyen hír nem érkezett arról, hogy ennek mi az oka. Ezzel együtt valószínű, hogy az első szabadedzésen elszenvedett balesete súlyosabbnak bizonyult, mint amilyennek elsőre tűnt, és az autóját még mindig javítani kell.
Mindhárom élmenő javított, de a legnagyobbat a címvédőnek sikerült, aki így 1:18.140-es körrel áll az élen, 108 ezreddel megelőzve Bottast és további 105-tel Verstappent. Pérez 547 ezreddel van lemaradva a hétszeres világbajnoktól a 4. helyen.
A Sky Sports közvetítésében elhangzott, hogy a japán pilóta jó esetben az utolsó percekben gurulhat ki a garázsból. A hírek szerint a váltót és az autó hátulját is ki kell cserélni a baleset után.
Persze valójában nem történt semmi különös, csupán feltették neki a lágy abroncsokat, mint ahogyan Strollnak is, aki a 4. helyre jött fel. Lassan mindenki így fog cselekdni, és nemsokára kialakul a második szabadedzés végeredménye.
A francia pilóta 27 ezreddel volt gyorsabb a 36 éves versenyzőnél, természetesen lágy abroncsokon. Leclerc a 7., Sainz a 8. helyre jött fel.
Hamilton ezúttal is 27 másodperces hátrányban van, de most már Bottashoz képest, hiszen mindketten jelentősen javítottak a lágyakon. A finn pilóta 1:17.012-t autózott, csapattársán kívül csupán Ocon tudott 1 másodpercen belül teljesíteni ehhez az időhöz képest.
A holland versenyző az első és a második szektorban is veszített Bottashoz képest, a harmadikban pedig nem tudta visszahozni lemaradását, így végül 298 ezredes hátrányban a 3. helyre jött fel. A világbajnokság éllovasa alulkormányzottságra panaszkodik.
A mexikói pilóta egyelőre nem hozza a minimális szintet, hiszen csapattársán és a Mercedeseken kívül is van előtte valaki. Persze erre valójában nem ma, hanem a holnapi kvalifikáción van szükség, hogy taktikailag megnehezítsék a brackley-iek dolgát. A kétszeres futamgyőztes erős vibrációra panaszkodik.
A hétszeres világbajnok a 9-es kanyarban sodródott le a pályáról, míg honfitársa a sikán bejáratánál rontott, és szintén nem tudott az aszfaltcsíkon maradni. Egyik sem volt nagy rontás, de mindketten bementek a bokszba.
Nagyjából borítékolható, hogy a jelenlegi állás végeredménynek is tekinthető, hiszen a mezpny innentől kezdve a versenyszimulációt fogja teljesíteni, akad, aki már el is kezdte. Bottas 27 ezreddel vezet Hamilton, és 298-cal Verstappen előtt, mögöttük pedig Ocon, Pérez, Gasly, Alonso, Vettel, Norris, Stroll, Leclerc, Sainz, Ricciardo, Räikkönen, Russell, Latifi, Schumacher, Giovinazzi és Mazepin a sorrend. Cunoda még mindig nem volt pályán.
A holland pilóta közölte versenymérnökével, hogy a bokszban valaki nyomja a gombot, de senki nem beszél. Persze azt ő sem tudta, hogy mindez véletlenül történt, vagy a rádió romlott el, és ezért nem hallja a másik oldalt.
A holland pilóta több mint 3 tizeddel volt gyorsabb riválisánál, azonban a következő körben a címvédő javított, míg Verstappennek nem jött össze a kör. Sőt, a 4. körének végén be is hajtott a bokszba, előtte pedig az autó hátuljára panaszkodott.
A brit versenyző így is lesodródott a 11-es, vagyis az Alesi-kanyarban, de nem pördült meg. Rádióban azt jelentette, hogy az autó hátulja minden előjel nélkül megindult.
Mindhárom élpilóta a közepeseken kezdett, de Verstappen már régen kiállt egy második szettért, amit Hamilton az imént tett meg. A mezőnyben azonban nem ő, hanem Russell a legszorgalmasabb, aki már a 13. körében jár.
2 perccel a vége előtt a japán versenyző is pályára gurult, vélhetően egy gyorskörrel fog próbálkozni.
Véget ért a második szabadedzés, de a pilóták még befejezhetik körüket. Ez Cunoda szempontjából lényeges, aki egyetlen mért körét teljesíti.
2,659 másodperccel volt lassabb Bottas legjobb körénél, amivel csak a két Haast és Giovinazzit múlta felül. Az Alpha Tauri-versenyző szempontjából nem ez a legnagyobb baj, hanem az a tény, hogy balesete miatt több mint egy szabadedzésnyi pályaidőt elbukott.
Verstappen egy körön jelentősen elmaradt a Mercedesektől, és a versenyszimuláció sem alakult számára ideálisan. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy előfordult már, hogy a Red Bull sokat javult péntekről szombatra. Mi ezzel búcsúzunk mára, köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.