Szakadni kezdett az eső, ahogy elindult a Brit Nagydíj első edzése Silverstone-ban, ezért a csapatok csak korlátozottan használható információt szereztek az autókról az első órában. Bár a csapadék hamar elállt és időnként a Nap is kisütött, az aszfalt sokáig túl nedves maradt, a körülmények csak a tréning legvégén tették lehetővé a váltást a köztes esőgumikról a slickekre.
Addig érthetően nem volt túl sok mozgás, pedig sokan új alkatrészekkel érkeztek a versenyre, ezek kiértékelését viszont nem tudták rendesen elvégezni.
Az edzés közepén teljesen kiürült a pálya, ahogy mindenki a jobb feltételeket várta, Lewis Hamilton például úgy ütötte el az időt, hogy kiment a célegyenest a bokszutcától elválasztó kerítéshez, ahol jól láthatta egymást a közönséggel.
Az utolsó percekben többen feltették a száraz pályás abroncsokat, de az értékelhető eredményekre legalább a második edzésig várni kell, a tabella sorrendje sem mérvadó. Az utolsó percben slick gumin Lance Stroll megpördült a gyors Copse kanyarnál, kiforgott a kavicságyba, de szerencséjére megállt a fal előtt
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan jön a Brit Nagydíj első szabadedzése! A helyszín természetesen Silverstone, ahol az F1 történetének első futamát is rendezték 1950. május 13-án. Az eddigi pályák közül leginkább a barcelonai hasonlít a jelenlegi helyszínre, ahol a teljesítményt tekintve a Ferrari volt a legjobb, a Mercedes pedig jóval közelebb volt a két élcsapathoz, mint előtte vagy utána bármikor. Az alábbi linkre kattintva erről és a többi tudnivalóról is olvashatnak előzetesünkben.
Az ausztrál pilóta a mai napon ünnepli 33. születésnapját. Mondhatni, ennek örömére tegnap az év egyik legviccesebb jelenetét szolgáltatta, miután teljes erőből csapattársa, Lando Norris arcába vágott egy nagy méretű gumilabdát.
Erre a hétvégére jó néhány csapat készült újításokkal. A legnagyobb előrelépést a Williamsnél várják, ám Silverstona-ban még csak Alexander Albon használhatja az új specifikációt. Emellett többek között a Red Bull, a Mercedes, és a Ferrari is módosított az autóján.
Bár nem mindig Silverstone adott otthont a Brit Nagydíjnak, rendkívül gazdag történelemmel rendelkezik. Az alábbi cikkben összegyűjtöttük a legemlékezetesebb momentumokat egészen Verstappen és Hamilton tavalyi balesetéig.
Az imént indult el a közvetítés, és az élő képből egyértelműen látszik, hogy szakad az ég. Mindez nem jön jól a csapatoknak és a pilótáknak, bár hozzá kell tenni, hogy a hétvége hátralévő részében is lehet számítani csapadékra.
Elindult az első szabadedzés, a két Mercedes meg is kezdte a munkát az intermediate gumikon.
Russell-lel közölték, hogy az előrejelzések szerint a következő percekben még több eső fog esni. Eközben a két Ferrari is elhagyta a garázst, természetesen szintén köztes esőgumikon.
Leclerc-en kívül mindenki visszament a bokszba az első kör végén. Sainz szerint eltérőek a körülmények a pálya különböző részein, valahol teljesen jól működnek az interek, máshol viszont nem lenne indokolt a használatuk.
A monacói pilóta 1:44.769 másodperccel nyitott. Továbbra is csak ő köröz a pályán, más egyelőre nem gurult ki az aszfaltcsíkra. Kérdés, hogy ő meddig szándékozik kint maradni.
Nagyon ritkán fordul elő, amit most láttunk, hiszen Pérez révén a három legjobb csapat jött ki először a pályára egy edzésen. A mexikói pilótát Ocon és Alonso is követte. Leclerc időközben javított, és 1:43.801-re módosította saját maga legjobbját, amely jelenleg a listán szereplő egyetlen köridő.
Mint ahogyan a két ALpine is, ám a pálya nem ürült ki. Albon és Cunoda ugyanis megkezdte a körözést, előbbi ráadásul a lágy abroncsokat választotta, ami azt jelzi, hogy javulnak a körülmények.
Az élő képen is látszott, hogy továbbra is szakad az eső, így nem meglepő, hogy Albon egy kör után visszatért a garázsba. Cunoda viszont áthaladt a rajt-célvonalon, Ricciardo és az Aston Martinok pedig csatlakoztak hozzá a pályán.
A japán versenyző 1:51.373 másodperccel iratkozott fel az eredményjelzőre, így hátránya 7,572 másodperc a monacói pilóta mögött. Vettel, Stroll és Ricciardo szintén mért körön van, Gasly személyében pedig újabb versenyzőt köszönthetünk a pályán.
Mármint az a pilóta, aki másodszor is kigördült a garázsból, aki nem más, mint Sainz. Stroll, 13 századdal előzte meg Cunodát, Vettel viszont náluk is óvatosabban kezdett, hiszen még a japán versenyzőtől is 7,795 másodperccel maradt el. Ricciardo és Gasly visszament a bokszba, Norris, Magnussen, Latifi és Verstappen viszont kijött onnan.
Sainz 5,199 másodpercre feljött Leclerc mögé, ám ennek nincs túl nagy jelentősége. Latifi és Verstappen egy kör után visszatért a bokszba, Norris és Magnussen viszont továbbment.
Magnussen 4,360 másodperces hátrányban feljött a második helyre, de csak egy pillanatra, mert Sainz átvette a vezetést. Az új legjobb idő 1:42.967, amivel a spanyol pilóta 834 ezreddel előzi meg csapattársát. Norris nem fejezte e a mért kört, a két Alfa Romeo viszont kilátogatott a pályára, így már csak Schumacher nem járt kint.
A közvetítésben megjelent grafika alapján a Red Bull 2 századmásodpercet távolodott a Ferraritól a szezonnyitóhoz képest, míg a Mercedes ugyanannyit közeledett a maranellóiakra. Mindez alighanem az egykörös tempót mutatja, mert ami a versenytávot illeti, ott nagyon más a kép.
Bottas 1:46.056-tal nyitott, amivel a harmadik helyre ugrott fel, 3,089 másodperccel lemaradva Sainztól. Csapattársa, Csou 115 ezreddel bizonyult lassabbnak nála, így jelenleg közvetlenül mögötte tartózkodik a tabellán. Eközben Hamilton visszatért, és Schumacher is megkezdte a munkát.
A finn pilóta 47 századra csökkentette lemaradását Sainzcal szemben, amivel feljött a második helyre. Schumacher lila első szektort autózva a negyedik pozícióba ugrott fel, hátránya 928 ezred a spanyol versenyző mögött. Hamilton óvatos első két szektor után nem fejezte be a körét.
Annak ellenére, hogy nem volt olyan pillanat, amikor sokan kint lettek volna a pályán, a gyakorlás kezdete óta először fordul elő, hogy mindenki a garázsban tartózkodik. Schumacher volt az utolsó, aki bejött a bokszba.
Nem úgy néz ki, hogy a címvédő a közeljövőben autóba ül. Az elmúlt másodpercekben édesapjának, Josnak magyarázott valamit. Kérdés, hogy mi a helyzet a többiekkel, hiszen továbbra is mindenki a garázsában tartózkodik.
Ez persze nem egy szokatlan dolog, hiszen a hétszeres világbajnokot számos alkalommal elkíséri Roscoe. Mivel üres a pálya, a mostani tökéletes alkalom, hogy megtekintsék a Mercedes által közzétett pár másodperces videót.
Pontosabban a célegyenest a bokszutcától elválasztó kerítéshez, ahol jól láthatják egymást. A brit versenyző pár másodpercig integetett (többségében) honfitársainak, akik ezt üdvrivalgással fogadták, aztán visszasétált a garázsába.
Nem kizárt, hogy érdemes lesz ezt a fejekbe vésni, mert könnyen lehet, hogy más nem fog változni. Mindenesetre a mezőny tagjainak még szűk 20 percük van arra, hogy visszamenjenek a pályára.
Ted Kravitz, a Sky Sports helyszíni riportere közölte, hogy az eső újra eleredt. Ez rossz hírnek tűnik, de néhányan bent ülnek az autójukban, úgyhogy elképzelhető, hogy a leintésig visszatér az élet a pályára.
Legalábbis néhány erőforráselem tekintetében. A Ferrari versenyzője megkapta harmadik MGU-K-ját, MGU-H-ját, valamint turbófeltöltőjét, ezzel mindhárom komponensből elérte a szabályok szerint megengedett limitet. Leclerc ezúttal csak kipufogóból kapott újat, szám szerint a maximális nyolcból az ötödiket.
A hétszeres világbajnok megtörte a csendet, és visszatért az aszfaltcsíkra. A képek alapján a pálya már nem olyan nedves, mint korábban, ami biztató a továbbiak szempontjából.
A brit versenyző 1:48.476-tal kezdett, amivel a hetedik helyre ugrott fel, 6,509 másodperccel lemaradva Sainztól. Eközben egykori csapattársa, Bottas is újra pályára gördült.
A pálya láthatóan sokkal kevésbé vizes, mint korábban, és a hétszeres világbajnok ennek megfelelően lágyakra váltott. A két Ferrari szintén újrakezdte a körözést, Leclerc az intereken, Sainz pedig a keményeken.
A két Ferrari csupán egy kört tett meg, a finn pilóta viszont két lila szektort autózva, 718 ezreddel átvette a vezetést. Azonban könnyen lehet, hogy nem sokáig lesz az élen, mivel Hamilton már a kivezető körén lila harmadik szektort autózott.
Annak ellenére, hogy az első és a harmadik szektorban abszolút legjobb időt autózott, a középsőben korábbi önmagától is elmaradt, így csak az ötödik helyre jött fel, 2,549 másodperces lemaradásban. Közben többen is visszatértek,.mint például a Ferrarik, a Red Bullok és Russell, kivétel nélkül lágyakon.
Itt a hétvége első komoly hibája, ami máris megszakítást eredményezett. Stroll a Copse-ban ásta el magát, az autója nem sérült meg. A lassításból kiderült, hogy a bejáratnál egyszerűen megpördült, és onnantól nem tudott mit csinálni.
Mivel az idő is lejárt, a tréning nyilvánvalóan nem fog újraindulni. Hamilton végül 532 ezredre megközelítette Bottast, így a régi idők emlékére ők foglalják el az első két helyet. Mögöttük Sainz, Leclerc, Schumacher, Magnussen, Stroll, Cunoda és Vettel lett az első tíz sorrendje. A többiek nem is teljesítettek mért kört, így a végeredmény természetesen közel sem mérvadó. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!