Huszonöt órányi, a Nirvana frontemberével készült interjúanyag került elő, amelynek felhasználásával rendhagyó dokumentumfilm született Kurt Cobainről, a magánemberről.

Amikor 1992-ben Michael Azerrad először indult interjút készíteni Kurt Cobainnel, kissé aggódott, hogyan fog szót érteni a Nirvana heroinfüggő, gitárzúzó frontemberével. Kétségei azonban hamar elszálltak: Azerrad egy érzékeny, intelligens embert ismert meg Cobain személyében, és az újságíró és a zenész közt hamar barátság szövődött. Azerrad eredetileg csak a Rolling Stone magazin számára szeretett volna egy interjút, de hamar úgy döntött, hogy könyvet ír Kurt Cobainről és a Nirvanáról. Cobainnek tetszett az ötlet, és hónapokon keresztül rendszeresen találkozott Azerraddal, és interjúkat adott neki. Az újságíró utólag így mesél ezekről a beszélgetésekről: "Többször Seattle-be repültem New York-ból, ő meg felhívott, és azt mondta, "Király, gyere át éjféltájban." Úgyhogy lefeküdtem szunyókálni egy kicsit, aztán átmentem hozzá. Elkezdtünk dumálni, és gyakran egészen napkeltéig folytattuk."

Azerrad összesen 25 órányi interjúanyagot rögzített, amelynek nagy részét felhasználta '93-ban megjelent, Come As You Are című Nirvana-biográfiájához. Cobain '94 tavaszán elkövetett öngyilkossága után az újságíró nem nyúlt többet az interjúkhoz. "Nagyon-nagyon megrázott a halála, és nem tudtam rávenni magam, hogy meghallgassam a felvételeket. Azóta sem hallgatok Nirvanát. Talán volt már rá példa, hogy valahol meghallottam egy Nirvana-dalt, de ilyenkor általában kimegyek a szobából."

Úgy tíz évvel később Azerrad megismerkedett AJ Schnack rendezővel, és beszélgetésük során kiderült, hogy mindketten nagy rajongói a Nirvanának. Amikor Azerrad megemlítette, hogy 25 órányi Cobain-interjú porosodik a lakásában, Schnacknak egyből az jutott eszébe, hogy fel kéne használni ezeket egy filmhez. Így született meg kettejük együttműködéséből a Kurt Cobain About a Son című alkotás, amelyet jobb híján Kurt Cobainről szóló dokumentumfilmnek lehet csak nevezni, habár hagyományos értelemben koránt sem az.

A másfél órás film alatt végig Cobaint halljuk, de ő maga csak a film legvégén tűnik fel, miközben a zenész életének jelentős helyszínein készült felvételeket látunk: Aberdeent, ahol született, Olympiát, ahol kamaszkorában élt és Seattle-t, ahol meghalt. Az álomszerűen összevágott montázsokból nem áll össze egy narratíva, a képek csak aláfestést jelentenek az interjúrészletekhez, amelyekben Cobain saját életéről, nézeteiről, problémáiról beszél. A film zenéjét a Death Cab for Cutie frontembere, Ben Gibbard és a Nirvana zenei producere, Steve Fisk állította össze Cobain kedvenc zenéiből: Melvins, David Bowie, Queen, R.E.M. és Cheap Trick számok csendülnek fel.

Azerrad és Schnack figyelmeztetik a nézőket, hogy a film nem egy könnyű darab: "Nagyon intenzív. Ne számítsanak arra, hogy megnézik, és azt gondolják "Hát ez szép volt! Úgy érzem, most sokkal jobban megismertem őt."

A Kurt Cobain About a Son című filmet szeptember 10-én mutatják be a torontói filmfesztiválon.