Az M&M's-től a drogokig néhány perc alatt

Vágólapra másolva!
Hat rendező lehetőséget kapott rá, hogy a filmklasszikusok előtti tisztelgésként, teljesen szabadon választott témában rövidfilmet rendezzen. E. T.-től kezdve a szerelem örök törvényszerűségein keresztül a kábítószerekig a legkülönfélébb témákat dolgozták fel az alkotók, akiknek a kész kisfilmjei ingyen megnézhetők az interneten.
Vágólapra másolva!

A TCM televízió csatorna és a Hermés divatmárka huszonnégy órás "filmfesztivált" rendezett, amelynek keretében a TCM-en egy teljes napon keresztül rövidfilmeket vetítettek olyan mesterektől, mint Charlie Chaplin, Stanley Kubrick vagy Martin Scorsese. A tévéműsorhoz kapcsolódóan az interneten is elérhetővé tettek hat rövidfilmet, amelyet egy-egy kortárs alkotó készített a klasszikusok előtti tisztelgésként. A kisfilmekhez interjúk is tartoznak a rendezőkkel, akik elmesélik, hogy miről szól a filmjük, és megindokolják a témaválasztásukat.

Griffin Dunne (Meglesni és megszeretni, Átkozott boszorkák) Your Product Here című dokumentumfilmje egy marketinges körökben legendás történetet idéz fel a filmekben található bújtatott reklámokkal kapcsolatban, mégpedig E. T. esetét az M&M's-szel. A film forgatókönyve szerint Elliott M&M's drazsét szór ki, hogy becsalogassa a házba E. T.-t, de az édességet gyártó Mars vállalat nem engedélyezte a márkanév felhasználását, ezért a film készítői kénytelenek voltak a nagyjából ismeretlen Reese's Pieces nevű hasonló cukorkával helyettesíteni a jól ismert márkát. A Reese's Piecest gyártó Hershey's járt jól: a film bemutatója után egy csapásra egész Amerika megismerte a márkát, és eladásaik a háromszorosára nőttek.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Your Product Here | There's No Place Like Home

Peter Gilbert (A hangos revolverek városa producere) There's No Place Like Home című dokumentumfilmje tulajdonképpen a producer-rendező édesanyjával való kapcsolatáról szól, de a középpontban a filmek állnak, amelyeket a tizenöt évvel ezelőtt súlyos agykárosodást szenvedett anya néz naphosszat a TCM-en. Az édesanya egykor főiskolai tanár volt, színház- és tévéelméletet tanított, három Emmyt kapott tévés rendezéseiért, és amikor Peter kicsi volt, elvitte az összes klasszikust megnézni. Mivel azonban a memóriája károsodott, ma az Óz, a csodák csodájá-tól kezdve az Aranypolgár-ig mindegyiket úgy nézi újra, mintha először látná.

E. Elias Merhige (A vámpír árnyéka), a Din of Celestial Birds rendezője elmondja az interjúban, hogy számára a film történetének kezdeti időszakát jellemző, a műfaj lehetőségeivel való kísérletezés a mai napig élő módszer, amelynek segítségével a film mint médium folyamatosan nő és fejlődik. Fekete-fehér, zenével kísért alkotása "némafilm a jövőből", amelyben a filmkészítés kezdeti - a Lumiere testvérek, Fritz Lang és kortársaik által alkalmazott - technikáit használta fel.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Din of Celestial Birds | Baadasssss Grandkids!

Mario Van Peebles akkor ismerte meg igazán az apját, Melvin Van Peeblest mint embert, amikor gyerekkorában segédkezett filmje, a Sweet Sweetback's Baadasssss Song forgatásán. Mario bő húsz évvel később Baadasssss! címmel filmet forgatott apjáról és filmjéről, ami a maga korában úttörő volt abból a szempontból, hogy vegyes (nők, feketék, latin-amerikaiak stb.) stáb dolgozott a forgatásán. Most elkészítette a Baadasssss Grandkids! című fiktív film előzetesét, amelyben a családi hagyományokat folytatva saját gyerekei (Melvin unokái) játszanak.

Mary Sweeney David Lynch felesége és alkotótársa, aki a rendező filmjei többségének producere és vágója volt, de ez az első eset, hogy önállóan rendezett. In the Eye Abides the Heart című fekete-fehér kisfilmjét egy tizenkilencedik századi dal inspirálta, és mondanivalója - melyet dialógus nélkül, a dallal kísért képekben mesél el -, hogy bizonyos dolgok szerelmesek közt ma is pontosan ugyanúgy működnek, mint akkoriban.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
In the Eye Abides the Heart | Postmortem Bliss

Floria Sigismondi híres videokliprendező, munkái - például a David Bowie számaihoz készült klipjei - jellegzetes, sötét, bizarr világukról ismerhetők fel. Kisfilmje, a Postmortem Bliss is összetéveszthetetlenül magán viseli a rendezőnő kézjegyét. Elmondja, hogy ezelőtt még nem rendezett rövidfilmet, és mivel szeret kísérletezni, megörült a lehetőségnek. A film a "drogokkal túladagolt" amerikai társadalomról szól, arról, hogy bár bizonyos kábítószerek illegálisak, más, nem kevésbé veszélyes szereket az orvosok és a szülők tömnek gyerekeikbe, mert azt képzelik, ezek segítségével egy csapásra megoldható minden problémájuk. Az alkotás, amelyet a Haragban a világgal című James Dean-film ihletett, közelebbről egy kamasz fiú és a szülei közti működésképtelen kommunikációról szól.