A Netflix részletes útmutatót ad ahhoz, hogyan kell eltüntetni egy holttestet

A gyilkos
Vágólapra másolva!
David Fincher csaknem egy évtized után visszatért ahhoz, amihez a legjobban ért: az éjfekete thrillerek világához. Emellett egy igencsak kellemes B-kategóriás produkcióban végignézhetjük, ahogyan egy tizenhat éves lány kitörő élvezettel gyilkol szélsőjobbos szektatagokat, köztük az Amerikai pite Stiflerjét is kivégezve, de a vérengzés mellett szentimentális karácsonyi filmet és nagyívű drámát is találni a novemberi streaming-kínálatban.
Vágólapra másolva!

Sly (november 3.)

Nemrég a Netflix Arnold Schwarzeneggerről készített egy minisorozatot, amellyel az volt a legnagyobb problémánk, hogy a rajongóknak nem sok újdonságot tartogatott annak ellenére, hogy három óra hosszú volt. Nos, a hónap elején bemutatott, Sylvester Stallone-ról szóló dokumentumfilmmel épp az ellenkezője a baj: másfél óra alatt lezongorázzák az életét, így hosszú pályaszakaszok – például a kilencvenes és a kétezres évek vége közötti időszak – vagy teljes mértékben kimaradnak, vagy csak annyit tudunk meg, hogy Stallone megbánta a vígjátékszerepeit, és hogy Tarantino szerint méltatlanul bukott meg a Cop Land.

Miként nem beszél arról sem, milyen elviselhetetlen figura volt a korabeli bulvár szerint a kokainban úszó nyolcvanas években, és arról sem, miként élte meg azt, hogy a karrierje egy pontján a DVD-piacra szánt ócska alkotásokkal kereste a kenyerét.

A gyerekkoráról, az erőszakos és bántalmazó apjáról, valamint a kevésbé ismert korai alkotásairól ellenben sok szó esik, így számos újdonsággal szolgál a nézőnek és kellemes hallgatni, ahogyan lenyugodott, öniróniára képes, bölcselkedni tudó idős emberként visszatekint az életére.

A produkcióban a testvére is számos anekdotával szolgál, valamint Schwarzenegger is felidézi a kettőjük közti konfliktusukat. Emellett Quentin Tarantino is megszólal, ami érthetetlen választás, hiszen sosem forgattak együtt és a rendező saját magához képest kifejezetten érdektelenül nyilvánul meg.

Nyad (november 3.)

Diana Nyad már hatvan éves volt, amikor elhatározta, végre hajtja azt az álmát, ami még huszonévesen, sportolói karrierje korábbi csúcsán sem sikerült neki: Kubából a nyílt óceánon átúszik Floridába, a mintegy százötven kilométeres távolságon nem csupán a hullámok, a kihűlés, a fizikai erejének korlátai, hanem medúzák és cápák is veszélytették az életet.

Az elképesztő teljesítmény nyilvánvalóan filmért kiáltott és akárcsak a szóban forgó nő, Annette Bening és Jodie Foster is kihozta magából a legtöbbet a főszerepben, szinte egészen biztosan találkozunk a nevükkel a jövő évi Oscaron. A félig magyar, félig hongkongi származású Elizabeth Chai Vasarhelyit és férjét, Jimmy Chint (Free Solo – Mászókötél nélkül) mindig is izgatták a fizikai teljesítőképesség határainak feszegetéséről és a végtelen kitartásról szóló történetek, ez a heroizmus minden korábbinál erőtejesebben jelenik meg a Nyad-ban, de rendezőpáros olyannyira a drámaiságra koncentrál, hogy talán észre sem veszik, a film újra és újra megfeneklik és olyan lassan és nehézkesen halad, mint a címszereplő a két ország között.

Cikkünk a következő oldalon folytatódik!