Egyre népszerűbbek Európában a német autók

Vágólapra másolva!
Az év első felére jellemző recesszív hangulat ellenére a német autógyártók jelentősen tudták növelni mind értékesítésüket, mind piaci részesedésüket. Nyugat-Európában például 2,6 pontos emelkedéssel, 46,5 százalékra emelkedett a német márkák aránya. Ezzel szemben az amerikai autóipar súlyos gondokkal küzd, júliusi eladási adataik 11-19 százalékos visszaesésről tanúskodnak.
Vágólapra másolva!

A nemzetközi piacok gyengélkedése ellenére rendkívül pozitívan alakult a német autógyártók teljesítménye az év első hét hónapjában. A Német Gépjárműipari Egyesület (VDA) által közzétett, igencsak optimista hangvételű jelentés szerint a német márkák részesedése 2,6 ponttal, 46,5 százalékra nőtt a nyugat-európai személygépkocsi-piacon, míg az Egyesült Államokban 0,6 ponttal, 9 százalékra emelkedett. A Mercedes-Benz eladásai 6 százalékkal bővültek a tavalyi adatokhoz képest, a Volkswagen, illetve a BMW pedig az amúgy is igen erős tavalyi értékesítési rekord megdöntésére számít. Ez persze meglátszik a pénzügyi eredményeken is, a BMW például az előző év második negyedévének 232 milliós nyeresége után idén 574 millió eurót vár az év hasonló időszakára.

Mindez főleg annak tükrében mutatja a német gyártók erejét, hogy az év első felében a nemzetközi piacokon recesszív hangulat lett úrrá. Az Egyesült Államok, illetve az EU gazdasági növekedésének lassulása ugyanis óvatosabbá tette a lakosságot, mely így jelentősen visszafogta gépkocsi-vásárlásait. A júniusi adatok alapján ugyanakkor úgy tűnik, hogy Nyugat-Európa végre kijutott a gödörből, a tavalyi év hasonló időszakához képest ugyanis csaknem 6,8 százalékkal több új személygépkocsit állítottak üzembe. Ez azonban az összességében gyenge első féléven már nem tudott segíteni, a 8,11 millió eladott autó 1,7 százalékos visszaesést jelent. Jóval rosszabbul járt ugyanakkor az amerikai autóipar, az év első felében ugyanis csaknem 6 százalékkal csökkentek az eladások, ráadásul a júliusi adatok tükrében úgy tűnik, hogy a folyamat némileg még fel is gyorsult. A General Motors például a múlt hónapban 18,9 százalékkal kevesebb személygépkocsit értékesített, mint tavaly ilyenkor, míg a Ford eladásai 16,5, a Chrysleré pedig 11 százalékkal csökkentek.

Nem érintette azonban az amerikai piac erőteljes szűkülése a német márkákat, ami szakértők szerint azok jó minőségével s kiváló presztízsével magyarázható.

Molnár Sándor

(Magyar Hírlap)

Ajánlat:

BMW

Volkswagen

Mercedes-Benz