Annak ellenére, hogy számos szakértő szerint a magyar piac telített, az országot azon államok közé sorolják, amelyekben még érdemes fejleszteni, és a bevásárlóközpontnál általános, 5-10 éves megtérülési idő is teljesül - jelentették ki a Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetségének április 2-4. között rendezett 28. európai konferenciáján Budapesten.
Az adatok szerint Magyarországon a tavalyi év első félévének végén száz lakosra 19 négyzetméternyi bevásárlóközpont, illetve hipermarket jutott, ami lényegesen magasabb a régió átlagánál és az európai országok között is a középmezőnybe sorolható.
A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének adatai szerint ennek az évnek a végére már 45 bevásárlóközpont és 55 hipermarket lesz hazánkban, és a hipermarketek száma a várakozások szerint 2006-ra eléri a 68-at.
A nemzetközi szövetség szakértői szerint az elmúlt években a Közép-Kelet-Európa kereskedelmében lezajlott robbanásszerű fejlődés a következő néhány évben folytatódik ugyan, de üteme mindenképpen lassul. Véleményük szerint a régióból csak Lengyelország számíthat gyorsabb ütemű fejlődésre, illetve Európában Olaszország és Hollandia.