A repülőterek késési statisztikáit összevetve a legrosszabb a helyzet az isztambuli légikikötőben, ahol a gépek 33,5 százaléka indul késéssel. A második helyezett Bécs, ahonnan 31,4 százalék a késve induló gépek aránya. Bécset, Zürich, a párizsi Charles de Gaulle repülőtér, majd München követi. A gépek legpontosabban a londoni Gatwickről szállnak fel: itt a késések aránya csak 10,9 százalék. A Gatwicket az oslói, brüsszeli, koppenhágai és a larnacai repülőtere követi a pontossági lista élén.
A jövő évtől az európai légiutasok több kártérítést kapnak túlfoglalás és késés miatt. A 2005-ben hatályba lépő uniós szabályozás szerint 1500 kilométerig 250 euró, 3500 kilométerig 400 euró, e felett 600 euró lesz a kártérítés. Az öt órát meghaladó késésnél a jegy teljes vételárát vissza lehet kérni.
Sztrájkok okozzák a késések többségét
Azok, aki lemaradnak egy járatról túlfoglalás miatt, a jelenlegi előírások szerint 3500 kilométerig, illetve késés esetén kétórás érkezési késésig 75 eurót, több mint két óra késés esetén 150 eurót kaphatnak. A 3500 kilométernél nagyobb távolságra induló járatoknál a lemaradóknak, illetve négyórás érkezési késéig az utasnak 150 euró, nagyobb késésnél 300 euró jár. Szükséghelyzet okozta késés után nem jár kártérítés. Ilyennek számít a szélsőséges időjárás, illetve a sztrájk is. Az Air Berlin szóvivője szerint a járatkimaradások és késések mindössze 15 százalékáért tehető felelőssé a légitársaság, a legtöbb esetben sztrájkok okozzák a késedelmet.
Az EU miniszteri tanácsának döntése értelmében a jövőben a charterjáratok utasait is ugyanolyan jogok illetik meg, mint a menetrend szerinti járatokon utazókat.