Nem hozott olyan mértékű növekedést az athéni olimpia a hirdetésköltésben, mint azt korábban várták. Az Aegis Group 46 országot felölelő kutatása szerint mindössze kilenc országban nőtt az olimpia miatti reklámköltés - írja a Világgazdaság.

Az Aegis a várt növekedés elmaradásától függetlenül azt várja, hogy a korábban jelzetthez képest erősebben növekszik majd az ez évi reklámpiac, amelyben várhatóan nagy szerepe lehet az amerikai elnökválasztásnak. Az év végi esemény a nagy reklámcégek vezetői szerint nagy ösztönző lehet a hirdetők számára.

Európában az Aegis módosított előrejelzései azt mutatják, hogy az idén 5,7 százalékos emelkedés várható, 2005-ben pedig 5 százalékos növekedést remélnek. Az Egyesült Államokban 5,8, illetve 4,4 százalékos lehet a bővülés 2004-2005-ben. Ezzel a növekedéssel véget érhet a reklámpiac évek óta tartó pangása.

Magyarországon a MediaLab által készített előrejelzés szerint 2004-ben 8,4 százalékkal növekedhet a reklámpiac, a következő évben pedig további erősödés várható. A Magyar Reklámszövetség becsült adatai szerint 2003-ban nettó 134,9 milliárd forintot költöttek hirdetésekre a cégek, míg egy évvel korábban 124,4 milliárdot.