Összesen 44 milliárd forint költséggel elkészült az M7-es autópálya Letenye-Becsehely közötti 8,7 kilométeres szakasza és a szlovéniai kapcsolatot biztosító, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút.

A beruházásokat Gyurcsány Ferenc miniszterelnök-jelölt és Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter avatta fel Letenye határában, szombaton.

Örülök, hogy ennek az országnak volt bátorsága azt mondani, hogy bár ezer a baj, s talán még több a szükség, van, ami megelőz mindent: építsünk utakat és hidakat a szó fizikai értelmében és talán a lelkek, gondolatok között is - hangsúlyozta avató beszédében Gyurcsány Ferenc.

Az útvonalak bejárását követően Csillag István szakminiszter rövid híd-névadó ünnepségen adta át az M70-es nyomvonalában lévő Korongi-hidat, amely az ország első függesztett-feszített szerkezetű közúti hídja.

A gazdasági és közlekedési tárca tájékoztatása szerint a két útberuházás nettó 44 milliárd forintba került.

Az M7-es 8,7 kilométeres déli első szakasza az óránkénti 140 kilométeres sebességű gépjármű-közlekedésre alkalmas, és két-két csomópont és felüljáró, nyolc aluljáró, valamint vad- és hüllővédő rendszer tartozik hozzá.

A Mura-völgyében vezető és Letenye alatt az autópályára rácsatlakozó 18,6 kilométer hosszú M70-es autóút Tornyiszentmiklós irányában biztosít összeköttetést Szlovénia felé, déli szomszédunk épülő gyorsforgalmi útjához.

Az autóút megépítésével együtt 12 ezer darab fát, öt hektárnyi véderdőt is telepítettek, valamint öt ökológiai átjáró szolgálja a természet- és vadvédelmet.