Százezer felett a postai folyószámlák száma

Vágólapra másolva!
Mintegy kétéves együttműködést követően november elején 100 ezer fölé nőtt az Erste Bank és a Magyar Posta által a postákon kínált lakossági folyószámlák száma. A bank és a posta idén további 10 ezer számla megnyitására számít.
Vágólapra másolva!

A százezredeik folyószámlát november elején a budapesti, Üllői úti 100-as postán nyitották. A szerencsés számlatulajdonosnak a Magyar Posta Zrt. és az Erste Bank Hungary Nyrt vezetői hétfőn átadtak egy százezer forinttal feltöltött Posta Kártyát.

A Magyar Posta és az Erste 2004 decemberében kötött stratégiai megállapodást. Az együttműködés során a Magyar Posta hálózatában megkezdte a "Posta banki szolgáltatások" értékesítését, melyek pénzintézeti hátterét az Erste Bank biztosítja.

A szolgáltatáscsomagban kínált lakossági folyószámlához önálló arculatú Master Card Posta Kártya is jár, amely például kedvezményes sárgacsekk-befizetést tesz lehetővé a postákon.

Az országosan 325 munkaállomáson közvetlen online banki kapcsolattal - tehát egy bankfiókkal azonos technikai környezetben - történik a kiszolgálás, további 2600 helyen pedig az értékesítési pontok érhetőek el, így önállóan tekintve a Magyar Postáé a második legnagyobb pénzügyi szolgáltatói hálózat Magyarországon.

A postai munkaállomásokon folyószámla-vezetés mellett más ahhoz kapcsolódó szolgáltatások - például betételhelyezés, TeleBank-, NetBank-használat, folyószámlahitel is elérhető stb.), kínálnak befektetési termékeket (befektetési alapok, számla nélküli megtakarítások), valamint hiteltermékeket: hitelkártyát és személyi kölcsönt.

Egy átlagos ügyfél szinte minden banki szolgáltatással kapcsolatos igényét ki tudják elégíteni. Az elkövetkező időszakban szabad felhasználású jelzáloghitellel, valamint mikrovállalatoknak nyújtott szolgáltatásokkal bővül a szolgáltatási paletta.

Az Erste Bank tapasztalatai szerint a postai csatorna elsősorban azon ügyfeleknek vonzó, akiknek a banki nyitvatartási időt jelentősen meghaladó nyitva tartás és a személyes kapcsolat a fontos.

Annak ellenére, hogy a postai ügyfélkör elsősorban személyesen veszi igénybe a szolgáltatásokat, mégis több mint ezer ügyfél használja aktívan a NetBank szolgáltatást, TeleBank szolgáltatást pedig már 64 ezren használnak.