Összesen 21 gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008-13 közötti időszakban, összes hosszuk meghaladja a 464 kilométert - tudta meg a Világgazdaság Reményik Kálmántól, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatójától. A projektek befejezését 2009-2014 közöttre tervezik, a legtöbbet 2010-ben adják át.

A beruházások forrása - a három PPP-ben megvalósuló kivételével - az Európai Unió, egy esetben a kohéziós alap, a többinél a Közlekedési operatív program (KÖZOP).

Az idén startolók között több kiemelt projekt is van. Az M43-as 32 kilométernyi három szakaszára - közöttük a Tisza-hidat is tartalmazóra - már a kivitelezési szerződéseket is aláírták a nyertesekkel, a NIF Zrt. ebben a hónapban adja át a munkaterületeket. A Dunaújváros és Szekszárd közötti, PPP-ben megvalósuló M6-os pedig már épül. Kiírták az M31-esre (M0-s-M3-as között) is a közbeszerzést.

Várhatóan még júliusban kiírják a tendert az M0-s déli szektor M1-es-M6-os szakaszának kétszer háromsávosra bővítésére. További két szakaszának - M6-os-51-es 51-es-M5-ös - a fejlesztésére a pályázatokat októberben írják ki. A tervek szerint az M0-s autópálya 11-es és 10-es főút közötti, kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el.