A válság késlelteti a karácsonyi rohamot

Vágólapra másolva!
A válság elkerülte a Media Markt üzleteit, a forgalom a várakozásoknak megfelelően alakult az elmúlt hónapokban, és bár októberben a cég forgalom-visszaesésre számított, ez nem következett be, sőt növekedett az értékesítés - mondta a Napi Gazdaságnak Szántó Balázs, a Media Markt elektronikai üzletlánc koncepciómenedzsere.
Vágólapra másolva!

A válságról szóló összes cikket olvassa el itt!

A karácsonyi várakozásaik is pozitívak. Úgy látják, hogy még a fogyasztói kosár sem rendeződött át, a vevők nem pártoltak át az alacsonyabb árú termékekhez. Ám a kérdés akkor dől el, ha november közepén-végén elkezdődik a valódi karácsonyi szezon. A csoporthoz tartozó Saturn tegnap nyitott Debrecenben, a tizenhetedik Media Markt pedig december elején kezdi meg működését Zalaegerszegen.

Kis pénz, kis karácsony

A karácsonyi forgalom beindulásával kapcsolatban Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára óvatosan fogalmazott. Mint mondja, elképzelhető, hogy a nagy láncok üzleteiben megindult a költekezés, de a körúton távolról sem látszik a karácsonyi szezon. Más években november közepén volt várható a forgalom felfutása, de Vámos szerint az idén nagy valószínűséggel később kezdődik az év végi hajrá. Év közben érzékelhető volt, hogy a hónap végére a fogyasztók pénztárcája egyre vékonyodik. Ez év vége felé hatványozottabban mutatkozhat, a költekezési hullám így első hetére marad. A karácsonyi forgalom alakulását tehát két negatív hatás is fenyegeti: a fogyasztói kedv lanyhulása és a szezon rövidülése.

Tudatosabbak a fogyasztók

Ennek ellentmondanak a Tesco adatai, amelyek szerint a megindult akciók már most vonzzák a vásárlókat és érezhető a karácsonyi felfutás. Hackl Mónika, a cég szóvivője a Napi Gazdaságnak azt mondta, hogy kipakolták a karácsonyi díszeket és elindították a karácsonyi szezont. Eddig a vásárlók tudatosabbak, mint tavaly voltak, és a tartósítható (lefagyasztható) élelmiszereket már most megvásárolják, elaprózva a karácsonyi menüre fordított költségeket.

Az Electro World tapasztalata szerint egyelőre nem lehet karácsonyi szezonról beszélni, Alm Attila, a cég magyarországi ügyvezetője elmondta: jellemzően az ünnep előtti utolsó két hétben lódul meg a forgalom és rohamozzák meg a vásárlók a lánc üzleteit. A cég nem vár változást a slágertermékek esetében, de a Media Markttal szemben a társaság ügyvezetője számít némi árstruktúra-változásra. Szerinte a vevők elsősorban az olcsóbb termékeket keresik majd.