Magyarország profitálhat az Opel átalakításából

Vágólapra másolva!
A németországi Rüsselsheimből Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó gyártását - értesült a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Vágólapra másolva!

A német napilap keddi számában megjelenő információról az újság internetes kiadásában számolt be hétfőn, ismertetve az Opel új tulajdonosa, az osztrák-kanadai beszállítói konszern, a Magna által tervezett németországi, illetve európai leépítési terveket.

Ezek részeként - mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung írta - a legnagyobb németországi gyárból, a Hessen tartományban lévő rüsselsheimi üzemből a 14 700 alkalmazott közül 1400-at bocsátanak el. A leépítés fő oka, hogy a motor- és sebességváltó gyártást külföldre, mégpedig Szentgotthárdra helyezik át.

A szentgotthárdi üzem jelenleg mintegy ezer embert foglalkoztat az [origo információi szerint, és további háromezer munkahely is függ a szentgotthárdi létesítménytől. Vas megyében már most is olyan motortípusokat gyártanak, amelyek fontosak az Opel jövőbeni fejlesztései szempontjából, és a magyar üzem költséghatékonyság szempontjából is felülmúlja elemzők szerint az Opel legtöbb európai gyárát.

Európában 11 ezer embert bocsáthatnak el

A német lap, a FAZ úgy tudja, hogy a Magna európai méretekben a korábban tervezettnél több, összesen 11 ezer munkahely megszüntetését tervezi, ebből legkevesebb 4500 alkalmazottnak Németországban mondanak fel. A korábbi értesülések 10 500 fő elbocsátásról szóltak.

Bár a németországi adatok ellentmondásosak, az a kiszivárgott tervek szerint bizonyosnak tűnik, hogy a leépítések leginkább az észak-rajna-vesztfáliai tartományban lévő bochumi üzemet érintik, ahol a tervek szerint több mint 2000 állás szűnik meg. Bochumból a motor- és sebességváltó gyártást szintén külföldre helyezik át, mégpedig egy Bécs melletti üzembe.

A Rajna-Pfalz tartományban lévő Kaiserslautern Opel-üzemében 460 alkalmazott elbocsátását tervezik. A munkahelyek megszüntetése egyedül a türingiai Eisenachban lévő gyárat nem érinti, igaz azon az áron, hogy a Magna a spanyolországi Zaragoza üzeméből termelési kapacitásokat a türingiai gyárba helyez át. A spanyolországi gyárból pedig több ezer alkalmazott kerül elbocsátásra.

Németország mellett a tervezett leépítések leginkább Belgiumot sújtják. A Magna a hírek szerint bezárja az Astra gyártásával foglalkozó antwerpeni üzemet, és az országban összesen 2500 munkahely szűnik meg. A sorban ezután Spanyolország, majd Anglia következik. A két országban a kiszivárgott értesülések szerint 2100, illetve 1400 munkahely szűnik meg.