Jelentősen csökkentek az olasz, a spanyol és a francia autóeladások, különösen nagy mértékű visszaesést lehetett látni a spanyol piacon egy ÁFA-emelés következtében, és míg az európai autógyárak egy elhúzódó válságra készülnek fel, az ázsiai márkák piacán bővülést láthatunk.

 

18 százalékkal esett vissza az új személygépkocsik regisztrációja Franciaországban szeptember folyamán tavalyhoz képest. Olaszországban 26 százalékos csökkenést mértek, ahol már jó ideje a 60-as évek elejének megfelelő számokat látni. Spanyolországban pedig még ennél is nagyobb, 37 százalékos zuhanást regisztráltak szeptember folyamán, igaz egész évre vonatkozóan csupán 11 százalékos a visszaesés mértéke.

Ez utóbbi országban sokan előrehozták a vásárlást augusztusra, mert szeptemberben 3 százalékkal növelték az általános forgalmi adó mértékét. Fellendülést hozhat viszont az az új szabályozás, aminek értelmében 2000 euró kedvezményre válnak jogosulttá azok, akik alacsonyabb fogyasztású autókat vásárolnak.

Az autógyártók a következő években még nem várnak fellendülést a nyugat-európai autópiacon, sőt a Peugeot és a General Motor Opel üzletága egyes termelő egységek bezárása mellett döntött egy tartósan kisebb európai piacra felkészülve. Ugyanakkor az ázsiai márkák feljövőben vannak, a Toyota, a Kia és a Hyundai is bővíteni tudta értékesítését idén.

Peugeot (Euronext Paris)